Gå til innhold

Har probl. m å vise bilde og få skjema til å virke

Anbefalte innlegg

Har laget min første webside i dag (kjempestolt :blush: ), men hat to problemer.

Det ene er at et bilde får jeg ikke vist i Internett Explorer, og i Opera vises ikke to av bildene. Både i Opera og Inernett Exlorer vises bildene når jeg velger "åpne", og finnes filen på pc'en, men når de bli hentet fra serveren går det ikke :( I Internett Explorer vises det et kryss bare, og ingenting i Opera. Hva kan være galt?

Og har jeg et problem med et tilbakemeldingskjema. Alt fungerer fint, men når jeg skal trykke på "send", så kommer det bare en feilmelding opp som sier: Siden kan ikke vises. Hva er galt? :)

Og bakgrundsbilde fungerer ikke heller. Kan det ha noe med det at det ene bilde (2 bilder i Opera) ikke vises? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oi. Glemte det. Her er nettsiden. Det som også er merkelig er at de fleste bildene er av typen JPEG, Både de som vises, og de som ikke vises. Hadde det vært to forskjellige filformater så kunne det vært en logikk, men jeg ser ikke noe som skiler ut de bildene her.

Hvis du går på "Kontakt" og bare klikker "Send Kommentarer" kommer det finner ikke siden. Det skjemaet er det slikt som ligger som standar i Front Page, så jeg vet ikke hva mer som kanskje må til jeg :dontgetit:

Den er egentlig ikke ferdig heller da. Som du kanskje ser er det noen "hull" her og der, og det mangler noen programmer og slikt. Men det er på vei :)

Lenke til kommentar

Takk. Det virker! Men er det det som har skjedd med bakgrundsbilde også? Når jeg velger bakgrunnsibilde og blar gjennom velger jeg den filen som heter background.jpg som ligger på nettsiden. Alikevel vises det ikke. Hva kan være galt da? Jeg har jo valgt bilde aom allerede ligger på serveren, og ikke det som ligger på pc'en :)

Og hvorfor kommer det bare finner ikke siden på kontatskjemaet? :)

Lenke til kommentar

Laster du opp med FTP? hvis start.no bruker linux server så må filnavnene stemme helt (altså små og store bokstaver må være korrekt) Og det med skjemaet ditt, trur ikke serveren du har filene på støtter sånn front page opplegg. desverre. Og når det gjelder bakgrunnen så tittet jeg i koden og du hadde:

<body text="#000000" bgcolor="#FFFFFF" link="#0000FF" vlink="#000099" alink="#3333FF" background="Background.jpg">

Altså at filen skal ligge på linken under, og siden bilde filen ikke kommer opp på linken så er det eventuelt feil navn på filen eller den er ikke der.

http://home.no.net/sep910i/Background.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...