Gå til innhold

Spille PC til mindre enn ti tusen?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk ikke lov av moren min å bruke mer enn ti tusen på da:

Jeg vil helst ha med:

Hovedkort: ASUS A8N Deluxe s939

Skjermkort: 256mb NOK til å kjøre Bf2

Ram: 1024mb

Jeg trenger hjelp til å finne deler?

Noen som vil hjelpe en data interresert?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bygde en pc før påske så jeg kan hjelpe. Jeg kan sette opp ei liste.

Aller først vil jeg vite om du har noe fra før. (Harddisk? Kabinett? Mus? Tastatur? Skjerm?) Hva vil du bruke 10 tusen på? Alt, eller bare selve maskinen?

Du trenger ikke nødvendigvis 256MB på skjermkort. Det er bare de dyre toppkortene som har nytte av dette.

Lenke til kommentar

Kabinett og PSU har du, så jeg vil foreslå resten. Vet ikke om du får drømme CRTen, så setter opp en LCD som duger til gaming for sikkerhetskyld. ;)

Oppsettet er gått utifra at du ikke skal klokke noe veldig.

For et nærmere syn på produktene, se handlevogn

MPX:

MSI K8N NEO4-F på MPX til 798,-

AMD Athlon 64 3000+ ''Venice'' 1268,-

Sapphire Radeon X800XL 256 MB 2689,-

Hitachi Deskstar 7K250 250 GB S-ATA 1035,-

Nec ND-3540A 395,-

2x Veritech 512mb 400mhx CAS2,5 720,-

Lykke til.

BenQ FP937s 19" LCD 2690,-

Totalt sum= 9595,- + frakt

:thumbup:

Edit: Ser at du helst vil ha akkurat det hovedkortet, og det må du gjerne, bare å bytte det, men hvorfor? På et budjsett på 10k med god skjerm, er ikke SLI et alternativ, og dessuten i den klassen så er det ATI som sparker best ifra med x800XL. ;)

Endret av Deuz
Lenke til kommentar
Dette er kjempe bra, jeg syntes at jeg skal ordne på visse deler: Hovedkort, tenkte på asus a8n og prossesor litt vel svakt?

Skjermen skal jeg ha en til acer til 1849,- 12ms?

Joda ordn i vei, og bytt ut deler, men du må nok overstige budsjettet litt hvis du tenker å gå helt løpsk. Se på Venice 3200+ \ 3500+

Hvorfor skal du ha asus a8n? Helt greit hovedkort det, har bygd en PC med det selv, men hvorfor bruke 500 kr ekstra på noe som strengt tatt ikke blir noe bedre for deg på noen som helt måte slik jeg ser det. ;)

Skjønte ikke helt hva du skrev om skjermen, men 12ms på den er ikke dårlig, og vil tro den duger, dog bare 19".

Kanskje 2 stk skjermer du mente? Ja, blir rått det sier jeg bare, men skrev ikke du PC til under 10k.. Vunnet i lotto? :D

Endret av Deuz
Lenke til kommentar
Dette er kjempe bra, jeg syntes at jeg skal ordne på visse deler: Hovedkort, tenkte på asus a8n og prossesor litt vel svakt?

Skjermen skal jeg ha en til acer til 1849,- 12ms?

Joda ordn i vei, og bytt ut deler, men du må nok overstige budsjettet litt hvis du tenker å gå helt løpsk. Se på Venice 3200+ \ 3500+

Hvorfor skal du ha asus a8n? Helt greit hovedkort det, har bygd en PC med det selv, men hvorfor bruke 500 kr ekstra på noe som strengt tatt ikke blir noe bedre for deg på noen som helt måte slik jeg ser det. ;)

Skjønte ikke helt hva du skrev om skjermen, men 12ms på den er ikke dårlig, og vil tro den duger, dog bare 19".

Kanskje 2 stk skjermer du mente? Ja, blir rått det sier jeg bare, men skrev ikke du PC til under 10k.. Vunnet i lotto? :D

Hehe :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...