hardcopy Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Hei! Jeg har Telenor som ADSL leverandør. Nå er det på tide å skaffe seg trådløs router og jeg trenger anbefalinger. Jeg har forstått at det kan være litt problemer med å bruke router med Telenor ADSL. Stemmer det? Modemet er et Thomson SpeedTpuch 510i... Takk for svar! Lenke til kommentar
runel Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Tror ikke det skal være noen spesielle problemer med Telenor ADSL og WLAN Anbefaler deg iallefall Linksys WRT54G Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 (endret) Jeg har forstått at det kan være litt problemer med å bruke router med Telenor ADSL. Stemmer det? Modemet er et Thomson SpeedTpuch 510i... Det er ingen problem, så lenge du vet hvordan du skal gjøre det. Modemet ditt finnes i to utgaver; routermodem og bridgemodem. Sjekk denne siden for å finne ut hvilken versjon du har. Har du routermodemversjonen, så anbefales det å sette dette i bridge-modus. Veiledning om bridge-modus finner du her. Når dette er gjort, konfigurerer du den nye trådløse routeren med PPPoE, [email protected] og passord. Forøvrig, en stabil og brukervennlig router er denne 3Com-routeren. Husk bare å oppdater til siste firmware, uansett hvilken router du kjøper. Endret 7. juli 2005 av sofTest Lenke til kommentar
hardcopy Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 Takk for hjelpen. Den routeren fra 3 Com ser grei ut den. Jeg har vurdert å kjøpe D-Link pakken fra Elkjøp med 108 Mbps... Er det noe å satse på? Den er jo raskere men det er kanskje ikke noen vits. Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Takk for hjelpen. Den routeren fra 3 Com ser grei ut den. Jeg har vurdert å kjøpe D-Link pakken fra Elkjøp med 108 Mbps... Er det noe å satse på? Den er jo raskere men det er kanskje ikke noen vits. Anbefaler deg å styre unna D-Link utstyr, har mye varierende erfaringer med det. Jeg personlig vil anbefale Linksys WRT54G. Som en annen her nevner lønner det seg da å sette opp modemet ditt til å kjøre i bridge modus. Lenke til kommentar
ReFuse Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 (endret) Har du routermodemversjonen, så anbefales det å sette dette i bridge-modus. Veiledning om bridge-modus finner du her. Hvorfor anbefales det å sette Thomson SpeedTouch 510i i bridge-modus ? Fungerer det ikke i router-modus ? Eller er det at bridge-modus funker bedre ? Og gjelder det bare for de som skal bruke en trådløs router i tillegg til Thomson SpeedTouch 510i ? Endret 8. juli 2005 av ReFuse Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Hvorfor anbefales det å sette Thomson SpeedTouch 510i i bridge-modus ?Fungerer det ikke i router-modus ? Eller er det at bridge-modus funker bedre ? Og gjelder det bare for de som skal bruke en trådløs router i tillegg til Thomson SpeedTouch 510i ? Anbefalingen gjelder alle som skal sette en router (uansett type) bak ett routermodem, fordi en router på routerløsning gjør det mye mer komplisert å administrere bl.a. portene. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Er du kjapp kan du rekke dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311043&cks=WOF 695,- for både ruter og 1 kort er ikke galt, og den er bra bare du skaffer deg siste firmware :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå