- Cre8or - Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Skal oppgradere maskina nå og har kommet fram til følgende: Hovedkort: Asus A8N-SLI Deluxe Cpu: Athlon 64 3800+ 2,4GHz Cpu-kjøler: Zalman 7000B-Cu Minne: Kingston HyperX 1024-kit - PC3200 Skjermkort: Sapphire Radeon X850XT PE Psu: Tagan 420W i-Xeye Er kanskje litt dumt å ikke kjøpe et nVidia-skjermkort siden jeg har valgt et sli-hovedkort. men men...... Er det noe jeg da burde bytte ut som er bedre(i samme prisklasse)..? (alt hentet fra komplett) Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Godt valg av hovedkort! Pass på at du får nyeste utgave av prosessoren. Skal du overklokke siden du har valgt cpu-vifte? Om du skal spille spill som støtter SLI bør du vurdére det, men ellers kan du gå for det kortet du har valgt. (Når kommer hovedkortene som støtter crossfire??) Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 6. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2005 Mener du "Venice" prosessoren da..? Er ikke sikker på om jeg skal overklokke enda..... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Mener du "Venice" prosessoren da..? Er ikke sikker på om jeg skal overklokke enda..... Ja "Venice" for 3000-3800 eller "San Diego" for 4000+ Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Ta heller en 3700+ fordi det er San Diego, og det betyr 1mb Cache Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Ta heller en 3700+ fordi det er San Diego, og det betyr 1mb Cache Den støtter jeg! Jeg har ikke sett den i tester ennå, men jeg er ganske sikker på at den yter en del bedre enn 3800+. Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 6. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2005 Men da mister jeg 200MHz dah... Er det så mye bedre med 1 mb Cache da asså..? Lenke til kommentar
hds Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Men da mister jeg 200MHz dah... Er det så mye bedre med 1 mb Cache da asså..? Har ikke sett ytelsesforskjellen, men med den kjøleren du har satt opp så tviler jeg på at systemet ikke tåler litt overklokking for å si det slik. Hvis du skal ha svar på hva som lønner seg just google it ! Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Men da mister jeg 200MHz dah... Er det så mye bedre med 1 mb Cache da asså..? Ytelse måles ikke i MHz. Men jeg vil si dobbel L2-cache er en del bedre enn 200MHz høyere originalfrekvens. Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 6. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2005 Vil det ha noen virkning om jeg kjøper ekstra cpu-vifte, eller er det like greit å bruke den som følger med (hvis jeg ikke skal overklokke..) Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Vil det ha noen virkning om jeg kjøper ekstra cpu-vifte, eller er det like greit å bruke den som følger med (hvis jeg ikke skal overklokke..) Du vil mest sannsynlig få ett mer behagelig støynivå med den kjøleren du har satt opp en boxedvifta. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Men da mister jeg 200MHz dah... Er det så mye bedre med 1 mb Cache da asså..? Ytelse måles ikke i MHz. Men jeg vil si dobbel L2-cache er en del bedre enn 200MHz høyere originalfrekvens. på de første 754 cpuene som hadde 1mb cashe var ytelsen litt lavere enn de som kom med 200mhz extra clock og bare 512kB cashe, mene det var de som mente at det ville endre seg da windows 64 kom. og nå er det jo snakk om et 939 system med dual channel, så det blir vanskelig å si hva som er best personlig hadde jeg nok valgt 1mb utgaven. om du ikke skal klokke så klarer du deg med den kjøleren som følger med, med mindre du ikke liker støy da, de kan bråke litt...ikke mye, men litt 1 ting til, du brude vurdere å kjøpe en psu med minst 500watt effekt, den holder en del lenger, og om du går for en mist 500watt, så får du en extremt stille psu med veldig bra ytelse også. mene da bør du kanskje ta med den extra cpu kjøleren da, siden den er ganske lydløs den også... *lese igjennom* lol dette hjalp ikke mye på avgjørelsen tror jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå