regeli Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 (endret) Har tenkt på Logitech Z-5500 anlegget til PC og senere til TV. Men et innebygd 5.1 anlegg i hovedkort i pcen er ikke bra. Noen som veit om et lydkort med coax og optisk utgang? Endret 7. juli 2005 av regeli Lenke til kommentar
KaLiS_ Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Leter etter det samme selv.. Ikke funnet, eller har funnet men er veldig usikker på kvalitet etc etc.. Lenke til kommentar
regeli Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 (endret) Hadde vært kjekt om noen her på forumet kunne hjelpet oss ja Endret 7. juli 2005 av regeli Lenke til kommentar
awesom-o Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Mitt audigy2 zs platinum pro har både optisk og coax digitalutgang på den eksterne boksen Lenke til kommentar
KaLiS_ Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Det jeg lurte på, blir annlegget mitt som er 5.1 gjort om til 2.1 hvis jeg bruker optisk? :S Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Overfører du lyd digitalt fra lydkortet vil du bare få lyd i 2 kanaler, med unntak av DVDer med Dolby Digital eller DTS lydspor og spill med innebygd DD encoder. Lenke til kommentar
Hmm1 Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Overfører du lyd digitalt fra lydkortet vil du bare få lyd i 2 kanaler, med unntak av DVDer med Dolby Digital eller DTS lydspor og spill med innebygd DD encoder. hmm Sitter og lurer på om jeg skal ha vanlig 3,5mm. minijack, coax eller fibroptisk. Vil ha 5.1 lyd. Skal forresten kjøpe meg Logitech z-5500. Hva anbefales til dette. av kabler og lydkort? Har ikke all verdens med penger ettersom jeg bare er 15 år Håper i hvertfal det blir kickass lyd. Noen som har dette og er villige til å gi en aldri så liten sammenligning mellom dette og et standard PC-anlegg i 1000kr-klassen med 25w sub osv....??? Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Jeg spurte om det samme en gang, lagde en tråd. Søk så finner du sikkert den. Jeg husker ikke linken til siden hvor de selger det. Men ikke finn på å kjøp optisk som du plugger i USB eller optisk utgang på hk, det suger. Lenke til kommentar
wiak Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Optisk fra et lydkort burde duge eller digital coax :=) og ikke tenk på analog en gang det er FY FY for Z-5500 Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Men du må fortsatt overføre lyden analogt for å få 5.1 lyd i spill, dersom du ikke eier et nForce2 hovedkort med Soundstorm eller har tenkt å kjøpe et HDA Digital X-Mystique 7.1 Gold. Lenke til kommentar
Hmm1 Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Har nok tenkt på analogt. Har jo ikke all verdens med penger heller så noe annet blir ikke aktuelt for øyeblikket. Kjøper jo z-5500 mest for å plage nabolaget så kvalitet er ikke det første som slår meg Dessuten har jeg også et integrert lydkort for dere som mener at analogt ikke er noe valg hehe. Er det ikke slikt at man bare får 2.0 lyd hvis man benytter optisk? Og hva med coax? Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Både optisk og coax digital overføring gir bare lyd i to kanaler, såfremt man ikke spiller av DVDer med Dolby Digital eller DTS lydspor. Disse formatene komprimerer lyden nesten på samme måte som mp3, slik at mer informasjon (flere kanaler) kan overføres. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 hva er optisk lydutgang?.. har en firkan med ett rødt lys inni på hovedkortet mitt.. er det en optisk lydutgang? har også 7.1 surround på det.. Lenke til kommentar
e321 Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 (endret) musikk er jo bare i 2.1 da... Kan jo bruke div. plug-in programmer til og 'konvertere' til jukse 5.1,ellers så har kanskje z-5500 eller lydkortet støtte for ProLogic? EDIT: retta litt på posten. den hørtes litt 'sur og sint' ut, men er ikke det nå lenger Endret 11. juli 2005 av e321 Lenke til kommentar
Hmm1 Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Faktisk får du lyd i alle kanaler i windows media player, men ikke i winamp . Der får jeg bare 2.0... Lenke til kommentar
Sensurert Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Faktisk får du lyd i alle kanaler i windows media player, men ikke i winamp .Der får jeg bare 2.0... du må trykke ctrl + p og velge hardware acceleration Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 eller laste ned nye winamp 5,1 edition Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 eller laste ned nye winamp 5,1 edition Unødvendig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå