Gå til innhold

Ny RP-PVP-server - Skal du rollespille der?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
men er det ikke no MC runs osv på RP servere?

Hvorfor skulle det ikke vært det? :p

at folk har "bedre" ting å gjøre :roll:

Lost Chapter (Earthen Ring) tar Onyxia og MC så ofte de kan. Desverre er det masse non-RPere og arrogante elitister der. Det at de er 40+ level 60s er det eneste de har å skryte av.

På Argent Dawn har de vel noe liknende med Insight og noen andre, men jeg er ikke like kjent med den serveren.

IC i guildchat - Nettopp derfor. Din character ville jo ikke visst f.eks. hvor i verden de var til enhver tid, så hvordan kan du snakke med dem?

En av de mange grunnene til at jeg holder /g OOC.

Lenke til kommentar
men er det ikke no MC runs osv på RP servere?

Hvorfor skulle det ikke vært det? :p

at folk har "bedre" ting å gjøre :roll:

Lost Chapter (Earthen Ring) tar Onyxia og MC så ofte de kan. Desverre er det masse non-RPere og arrogante elitister der. Det at de er 40+ level 60s er det eneste de har å skryte av.

På Argent Dawn har de vel noe liknende med Insight og noen andre, men jeg er ikke like kjent med den serveren.

IC i guildchat - Nettopp derfor. Din character ville jo ikke visst f.eks. hvor i verden de var til enhver tid, så hvordan kan du snakke med dem?

En av de mange grunnene til at jeg holder /g OOC.

vel, arrogante folk, mener du da sånne som skryter av at de brukte 2 uker til lvl 60 osv? som en vanlig server?

Hvis jeg begynner skal jeg løpe rundt og ha det gøy, kanskje starte en fabrikk (guild) som lager diverse varer som vi kan bytte og selge osv :)

Lenke til kommentar

Som det nevnes i RP-FAQen er det veldig mange metagamere. Dvs folk som benytter seg av kunnskap som characteren din ikke ville hatt. F.eks. hvor du skal gå første gangen du er i en instance.

Vil bare nevne at det også er mange RP-only guilds. Noen har disse har helt egne motiver i wow-verdenen og arrangerer egne quests o.l. Mange av disse inviterer kun RPere de støter på og noen holder til og med egne invielsesritualer og opptaksprøver.

Lenke til kommentar
Som det nevnes i RP-FAQen er det veldig mange metagamere. Dvs folk som benytter seg av kunnskap som characteren din ikke ville hatt. F.eks. hvor du skal gå første gangen du er i en instance.

Vil bare nevne at det også er mange RP-only guilds. Noen har disse har helt egne motiver i wow-verdenen og arrangerer egne quests o.l. Mange av disse inviterer kun RPere de støter på og noen holder til og med egne invielsesritualer og opptaksprøver.

men man kan kalles vel ikke metagamer hvis DEN characteren har vært i instancen før?

Lenke til kommentar
men man kan kalles vel ikke metagamer hvis DEN characteren har vært i instancen før?

Hvis det er noe characteren din skal vite er det selvfølgelig ikke metagaming. Vil si det handler om erfaring.

så hvis jeg lager en ny character så må jeg late som jeg aldri har vært i wailing caverns/deadmines da?

Lenke til kommentar
så hvis jeg lager en ny character så må jeg late som jeg aldri har vært i wailing caverns/deadmines da?

Du får kanskje med deg en som har vært der før. Ingen liker å spille dum, men hvis du lever deg inn i characteren din, så blir det kanskje ikke såå dumt.(?)

Ikke hør på meg, har egentlig ikke peiling.

Spør på RP-forumet. Folkene der er veldig hyggelige og hjelpsomme (ofte i motsetning til i de andre forumene.)

Lenke til kommentar
pleier folk å lvle fort på RP servere? eller går det mye saktere ettersom de vil  drive med dill dall

Det er PvE-regler, så naturligvis er det lettere å levle - Du har ikke nitten undead rogues i hælene konstant.

Jeg foretrekker en interessant "dill dall"-session fremfor en level any day, så jeg levler neppe særlig effektivt.

Og, uh, ikke døm RP-servere etter Goldshire... Iallefall ikke før etter midnatt, når barna har blitt jaget i seng.

RP-PvP gidder jeg ikke. Det kommer til å bli fylt opp med leetkids relativt fort, da de tror at RPere "have no skillz omglol" (nesten faktisk quote fra wow-europe).

"RP`ers have no skillz omglol"

*ligger på gulvet og ler seg ihjel"

Quoted for the Win, er sinnsykt mange av de på Sylvanas.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler alle som ikke vet hvordan dette fungerer til å ta en tur innom. Jeg kan garantere dere at dere kommer til å le dere i hjel! Det er utrolig morsomt å se hvordan disse folkene spiller!

PS: Jeg er ikke en "leet" fyr som skriver rart språk og sånn.

EDIT: skrivefeil

Endret av Atomet
Lenke til kommentar

i dette øyeblikk starter jeg på en av de vanlige RP serverne for å se hvordan det er.

jaja, mange level 60's iallefall :p .

Men når den kommer starter jeg en NE rogue, noen formening om når den kommer?

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Jeg anbefaler alle som ikke vet hvordan dette fungerer til å ta en tur innom. Jeg kan garantere dere at dere kommer til å le dere i hjel! Det er utrolig morsomt å se hvordan disse folkene spiller!

...

Jeg synes leetboi-stilen er uendelig mye mer komisk. Det er vel kanskje bare meg.

Om noen er innom Earthen Ring, si hei.

Lenke til kommentar

Nå har jeg lest denne tråden, og MANGE som har svart her har INGENTING å gjøre på en Roleplay-server. Selv om dere ikke snakker som l33t-d00dsa så ødelegger dere miljøet der. Serveren er til å rollespille på, de som kommer for å holde seg unna l33t-folka kan værsågod holde seg unna denne serveren. RP-erne har bedt om denne serveren lenge, og når den kommer vil vi brenne anti-rp'erne. Jeg har selv rapportert folk for å snakke feil i /1 chat. (Snakka om dataen sin) Og rapportert mange navn, og et guildnavn.

Så jeg sier bare: Værsasnill å ikke gå på denne serverern hvis du ikke skal roleplaye, det ender bare med advarsel eller perm-ban for deg selv hvis du blir tatt for noe non-rpish :p

Edit: Og ja, jeg vil spille på den nye RP-PvP serveren, men det som horde, siden guildet (Ett av de bedre på AD :p) skal spille horde.

Endret av king_of_kong
Lenke til kommentar

men hva skal /1 brukes til egentlig? IC eller OOC? man kan jo ikke høre hva en utafor stormwind sier når man er ved redrigde...

Men jeg skal rollespille, men MÅ man ta seg god tid når man spiller der? eller kan man "rushe" litt, og ikke være i teldrassil i flere dager?

Lenke til kommentar

/1 kanalen er til snakk om WoW storyline, salg av ting og tang, opplysninger om steder hvor diverse mobs er osv.

Du MÅ ikke ta deg goooood tid når du roleplayer, men det er fint hvis du er tålmodig nok til å sitte ved et bål og bare snakke IC

Lenke til kommentar
/1 kanalen er til snakk om WoW storyline, salg av ting og tang, opplysninger om steder hvor diverse mobs er osv.

Du MÅ ikke ta deg goooood tid når du roleplayer, men det er fint hvis du er tålmodig nok til å sitte ved et bål og bare snakke IC

ja, det er klart, men har ingen planer om å være førstemann til level 60 eller no, men ta det sånn greit tempo og "noobe" meg gjennom alle instancene, til og med skaffe hele Defias Leather settet + noen andre items fra DM som Cape of the Brotherhood, Cruel Barb

EDIT: eneste blah med settet er at det skulle vært agility istedet for strength :dribble:

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...