Gå til innhold

Ny RP-PVP-server - Skal du rollespille der?

Anbefalte innlegg

så hvis jeg RPer kan jeg velge hvordan han skal være? skal han være slem så er han slem, skal han være snill og hjelpsom, ja så er han det eller?

Jepp :thumbup:

Kan ta et eksempel hvor du kanskje er en Dwarf og da ser ned på Night Elfs. Du lager din egen historie. Og kanskje skaffer du deg en gjeng med Night Elfes som misliker deg.

Kanskje du bestemmer deg for å lage egen klesfabrikk. Du starter et guild som heter <Chokke Cloths and Fashion Inc.> og rekrutterer tailors lvl 250+. Du skaffer deg kontrakter med andre guilds og selger klær til de. F.eks. brudekjoler og andre mer eller mindre nyttige ting.

Guuuud, så god jeg er til å fantasere i dag. :roll:

EDIT: Skrivefeil x 2. Skal fra nå av se over innleggene mine to ganger før jeg poster. Amen.

er mer ønsketenkning det der :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
pleier folk å lvle fort på RP servere? eller går det mye saktere ettersom de vil drive med dill dall

Det går som regel sakte har jeg erfart. Vet at en av de mer aktive på Argent Dawn er lvl 28. Det er vel opp til hver og en =)

Vet ikke helt hvorfor jeg begynner å svare så mye på det dere spør om. Vet jo nesten like mye som dere. Henter bare info fra divere forum.

Lenke til kommentar
pleier folk å lvle fort på RP servere? eller går det mye saktere ettersom de vil drive med dill dall

Det er PvE-regler, så naturligvis er det lettere å levle - Du har ikke nitten undead rogues i hælene konstant.

Jeg foretrekker en interessant "dill dall"-session fremfor en level any day, så jeg levler neppe særlig effektivt.

Og, uh, ikke døm RP-servere etter Goldshire... Iallefall ikke før etter midnatt, når barna har blitt jaget i seng.

RP-PvP gidder jeg ikke. Det kommer til å bli fylt opp med leetkids relativt fort, da de tror at RPere "have no skillz omglol" (nesten faktisk quote fra wow-europe).

Lenke til kommentar
RP-PvP gidder jeg ikke. Det kommer til å bli fylt opp med leetkids relativt fort, da de tror at RPere "have no skillz omglol" (nesten faktisk quote fra wow-europe).

Det er faktisk ulovlig å skrive slikt, og du kan rapportere det til en gm :yes::thumbup:

Noen som blir med å lager guild? :D

Endret av Zevz0r
Lenke til kommentar

Ja, ser flere på EU-forum frykter det samme. Men men. Vi får se hva som skjer og heller krysse fingrene. Sier seg jo selv at 550 GM's fordelt på 2 millioner spillere er for lite. Og en RP-server trenger dessuten ekstra mange GM's for å overvåke chat, navn osv.

Lenke til kommentar

Ja, ser flere på EU-forum frykter det samme. Men men. Vi får se hva som skjer og heller krysse fingrene. Sier seg jo selv at 550 GM's fordelt på 2 millioner spillere er for lite. Og en RP-server trenger dessuten ekstra mange GM's for å overvåke chat, navn osv.

GM-er, overvåke chat? ... Har du spilt på en RP-server?

Jeg siterer en GM - "We do no longer enforce RP on RP-servers."

Selvsagt kan man jo da lure på hva de i det hele tatt skal med separat reglesett for disse serverene, men jeg er jo en kunde som ikke forstår meg på den slags virksomhet, i likhet med alle andre som synes dette høres noe radikalt ut.

Navn overvåker de heller ikke. De forandrer dem kanskje om du rapporterer dem. Som regel forandrer de bare de navnene som ikke bryter med reglene, som en eller annen leet-idiot fant det for godt å rapportere.

Zevz0r: Wow-europe.com som i forumene. Kan ikke rapportere folk for å være imbesile, enn om det ville føles godt.

Edit - Disse og entall går sammen som egg og chips.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Instances rammes av at om man skal si noe, så tar det som regel mer tid enn man for anledningen har.

Reglene (eller normen) vi følger, er at /p er OOC, /s er IC. Man behøver da ikke si så mye (IC) mens man prøver så godt man kan å overleve. /p hører ikke charen uansett, så OOC-ting som "add" osv går der.

Dette systemet funker veldig greit ellers også, /p, /g og /1-x er OOC av den enkle grunn at den du spiller som ikke hører disse kanalene. /s og /y skal alltid være IC. For min del mener jeg at IC party/guild-chat blir rotete, og inviterer til metagaming. Ikke alle synes det samme, selvsagt.

Reglene skal følges, det er bare at de ikke har noen til å passe på at de blir fulgt. Dette høres ut som noe av Thorbjørn Egner, men det er det altså ikke.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

kanskje jeg skal begynne da :)

blir alliance isåfall.

men hvordan skal man snakke, skjønner at man ikke skal si OMGWTFLOLLOOLLLIPWNNAAABZZZZ, men kan man si, may i have some water? eller må man si hello there pal, would you be so kind to make me some water, my throat is thirsty. Feks?

Lenke til kommentar

blir alliance isåfall.

men hvordan skal man snakke, skjønner at man ikke skal si OMGWTFLOLLOOLLLIPWNNAAABZZZZ, men kan man si, may i have some water? eller må man si hello there pal, would you be so kind to make me some water, my throat is thirsty. Feks?

Begge deler går fint. Du trenger ikke holde foredrag hver gang du skal si noe, det blir mest parodisk.

Cheezcake, ja-ah? Det er vel forsåvdt ikke noo nytt. Det interessante er diskusjonen om hvorvidt man skal ha det IC eller OOC.

Lenke til kommentar

blir alliance isåfall.

Begge deler går fint. Du trenger ikke holde foredrag hver gang du skal si noe, det blir mest parodisk.

Cheezcake, ja-ah? Det er vel forsåvdt ikke noo nytt. Det interessante er diskusjonen om hvorvidt man skal ha det IC eller OOC.

hvordan kan man snakke IC i en guildchat egentlig?

edit: hva bruker /1 (general) til ?

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...