vegge Skrevet 27. juli 2002 Del Skrevet 27. juli 2002 Her sitter jeg med isdn og ser at flere og flere på forumet får fastlinje. Er litt misunnelig, men tenker så... Hadde livet blitt så mye bedre med fastlinje? Ville jeg sittet foran PC-en _absolutt_ hele dagen da? Altså; blir det stor forandring i livet med fastlinje? Burde jeg misunne dere som laster på *** kB/sec? Blir livskvaliteten bedre eller dårligere? Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 27. juli 2002 Del Skrevet 27. juli 2002 Tja.. det er morro noen dager.. Så blir du så vant med det.. Selvfølgelig kjekt å slippe tellerskritt da.. (foreløpig).. Hadde nok ikke klart å gått tilbake til isdn nei.. :sad: Lenke til kommentar
tom^ Skrevet 27. juli 2002 Del Skrevet 27. juli 2002 Hei Vil ikke si at livet mitt har forandret seg no drastisk etter at fastlinja kom i hus. (Litt kanskje?) :smile: Mer det at det er utrolig bekvemt å slippe å tenke på tellerskritt som flyr, og den sjokkregninga hver 3'dje mnd :smile: . Det at nettet alltid er oppe, og at jeg kan bruke det når jeg måtte ønske, er ett absolutt pluss. Skader jo såklart heller ikke å laste ned saker og ting i god fart enn å måtte bekymre seg over tlf regninga hele tiden. Ellers er det vel som før .. :smile: Mvh Tom Erik Hattrem (som fyller 21 i dag) :wink: http://www.hattrem.net Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 27. juli 2002 Del Skrevet 27. juli 2002 Livet blir ikke forandret,heller ikke livskvaliteten, kanskje noen promille, men det er så mye her i livet at internett betyr egentlig ganske lite. Det er veldig beghagelig å ha fastlinje, du kan laste ned store filer på kort tid (f. eks. hvis du vil prøve linux), du kan streame ting fra netttet i god kvalitet,du trenger ikke bruke hd-plass til midlertidige internettfiler, og det beste av alt, du trenger ikke bekymre deg for å surfe for mye! Lenke til kommentar
Brugle Skrevet 27. juli 2002 Del Skrevet 27. juli 2002 Tja, det er vel verdt det.. Jeg tror jeg sparer en del penger som før gikk på video nova og kanskje noen kroner på oslokinomatografer, men ellers er det ganke likt.. Dessuten er det herlig og ikke tenke på tellerskrittene som går og går.. Men man blir sittende mer enn før tror jeg. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 27. juli 2002 Del Skrevet 27. juli 2002 tro det eller ei, men jeg har sittet MINDRE på internett etter jeg slutta å betale teleskritt. Da jeg hadde muligheten til å sitte 24/7 mista jeg fort interessen da jeg gikk tom for ting å gjøre på internett. derimot blir man fort desperat da man havner et sted UTEN internett igjen. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. juli 2002 Del Skrevet 27. juli 2002 Neeei..ikke så mye bedre. Man setter f.eks. edonkey eller kazaa til å laste ned 200 iso'er eller vcd'r, og glemmer av det i ei uke eller to..så sjekker man innimellom for å se om ting er ferdig nedlasta enda. Gjør akkurat det samme som før med PC'n, bare laster ned sykt mye mere. Som igjen krever masse hd-plass..og må kjøpe nye harddisker. Lenke til kommentar
Champ Skrevet 27. juli 2002 Del Skrevet 27. juli 2002 Quote: Den 2002-07-27 21:04, havegg skrev:Hadde livet blitt så mye bedre med fastlinje? Ville jeg sittet foran PC-en _absolutt_ hele dagen da?Burde jeg misunne dere som laster på *** kB/sec? Ja Ja Ja Lenke til kommentar
sete Skrevet 27. juli 2002 Del Skrevet 27. juli 2002 ja, først og fremst slipper du tellerskritt og stress :smile: men så spiller det heller ingen rolle hvis en nedlastinning tar lengre tid enn planlagt, kan d bare la maskina stå Lenke til kommentar
sete Skrevet 27. juli 2002 Del Skrevet 27. juli 2002 ja, først og fremst slipper du tellerskritt og stress :smile: men så spiller det heller ingen rolle hvis en nedlastning tar lengre tid enn planlagt, kan d bare la maskina stå Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 27. juli 2002 Del Skrevet 27. juli 2002 Quote: Knuty skrev (2002-07-27 21:10):Tja.. det er morro noen dager.. Så blir du så vant med det.. Noen dager du må spøke ikke sant. Lenke til kommentar
texaz Skrevet 27. juli 2002 Del Skrevet 27. juli 2002 klart det blir litt bedre. alle over har fokusert på pris men når man får bredbånd går det jo bare utrolig mye kjappere da. så man får jo tid til så mye annet som man vil bedrive fritiden med :wink: Lenke til kommentar
Ganjaman Skrevet 27. juli 2002 Del Skrevet 27. juli 2002 Livet ble da akkurat ikke bedre. Men det var greit å kunne være pålogget hele tiden. Jeg gikk fra ISDN rett til en 10Mbit linje, og gjett om det var forskjell i hastighet! :smile: Lenke til kommentar
cd32 Skrevet 27. juli 2002 Del Skrevet 27. juli 2002 Hei! Vil egentlig advare mot annskaffelse av fastlinje jeg! Jeg bruker i allefall for mye tid på nettet, er blit helt avhengig.. Begynner dagen slik: En fot ut av senga, før den andre rører bakken, er baken godt plantet ned i stolen og PC'n slått på.. begynner dagen i inboxen (selv om jeg sjekket denne før jeg la meg) og på nettavisen og HW.no ++ Skal jeg ikke på jobb, blir jeg sittende. Har Charlie abb. fra nextgentel og får det jeg betaler for. Nå sitter jeg på landet med laptopen, ingen fastlinje her nei! Men suget er der, må online! Min kjære nokia benyttes som modem.. jepp, en 9.6kbps forbindelse! Sier vel sitt om desperasjonen.. (denne posten kostet meg sikkert 20 kroner!) Men men, det er min situasjon :wink: Lenke til kommentar
Bossman Skrevet 27. juli 2002 Del Skrevet 27. juli 2002 Jeg har begynt å sitte mer på nett etter at vi gikk over til fastlinje her hjemme. Grunnen er selvfølgelig som nevnt i tråden, teleskritt og det går en god del raskere slik at man kan laste ned store filer og gjøre andre ting man ikke kunne med modem og ISDN. Jeg bruker mye av tiden min til å spille over nett. Har blitt helt hekta på det og det bruker jeg omtrent hele fritiden min på :smile: Burde vel passe meg for ledd skader og slikt snart Lenke til kommentar
NuB Skrevet 27. juli 2002 Del Skrevet 27. juli 2002 Alt avhenger jo av dine interesser.. Det er jo som når min mor sier "er det så spennende med dette internett da, jeg blir lei etter en halvtime". Du er nødt til å ville bruke det til noe, å søke aktivt. Har du interesser vil du være lysten på informasjon og det å kunne kommunisere, og da kan du bruke internett nærmest ubegrenset. Da blir du ikke lei. Det er klart du kan bli lei av fysisk å sitte klistret foran en dataskjerm i lange perioder, men det du bruker det til er jo det du gjør det til selv. Fra mitt synspunkt kan jeg ikke skjønne annet enn at fastlinje burde vært en selvfølge for alle... Her er det i bruk alt for mye egentlig, all våken "hjemmetid" går med til internettbruk av en eller annen type. Jammen bra jeg ikke er hektet på spill i tillegg. Lenke til kommentar
viranth Skrevet 27. juli 2002 Del Skrevet 27. juli 2002 Har selv 100mbit, hadde isdn før. Og ja, livet er bedre =) Jeg lider når jeg er hjemme på ferier etc (studerer i annen by), føler meg grusomt frakoblet fra "herligheten", mye musikk, filmer, spill og annet jeg liksom går glipp av. Er jo helt klart at å gå til bredbånd er bra, men det å gå tilbake er umulig =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå