Mørbradbiff Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 (endret) Jeg holder på og modder min laptop, skal lage en antenneingang for ekstern antenne. Så er jeg litt usikker på hvilken plugg jeg skal velge fra det interne wlan kortet, pluggen er ca 3-4mm. På/Fra kabinettet skal jeg bruke RP-SMA. Er det noen av disse jeg trenger? Eller en annen?: http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?lang...=0&dok=5835.htm Takker for hjelp. Endret 6. juli 2005 av Navitas87 Lenke til kommentar
roxxx Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Det er rett plugg til kortet. Men det som du har merket "main inngang", og "ledning til antenne", er antenneledningen til den innebygde antennen som pleier ligge underkant skjerm i lappisen din. Det er som oftest en liten printplate, der selve antennen er retningsbestemt, og etset inn i printplaten som en kobberbane. Det er ofte to antenner der, en på hver side av hengslene til skjermen, derfor har du en plugg ledig. Wlan kortet velger selv til enhver tid den antennen som har best signalstyrke. Dette er en god ide, du vil merke en stor forskjell hvis du har en god antenne. Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 6. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2005 tusen takk for svaret! ---------------------------------------------- Planen min er som sakt å lage et RP-SMA uttak på datamaskinen. Når det er gjort så skal jeg lage meg en hjemmelaget Canntenna (WLAN antenne) som jeg kan koble til for å få et bedere signal. Jeg er bare i planleggningsfasen, skal lage worklogg/guide når jeg starter... Lenke til kommentar
kvase Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 tusen takk for svaret! ---------------------------------------------- Planen min er som sakt å lage et RP-SMA uttak på datamaskinen. Når det er gjort så skal jeg lage meg en hjemmelaget Canntenna (WLAN antenne) som jeg kan koble til for å få et bedere signal. Jeg er bare i planleggningsfasen, skal lage worklogg/guide når jeg starter... ja det hadde vert fint om du lagde worklogg på arbeidet dit. slik at andre får lærdomm + meg sjøl da selsagt Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 6. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2005 (endret) Dobbelpost! Endret 6. juli 2005 av Navitas87 Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 6. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2005 Worklogen kommer ikke med det første. Jeg må bestille delene, å planlegge litt bedere først... Det vil sikkert ta 14dager til jeg begynner... Lenke til kommentar
SleepOO Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Er ikke de pluggene der U.FL eller.no a? Tror jeg kjøpte det til mitt innebyggede trådløse kort i lappisen, men gadd aldri å stresse med å lodde ledningene De er så J*** tynne. Men hvis du lurte på hva pluggene heter så er det U.FL, de selger det på elfa. Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2005 @SleepOO: jeg har funnet ut hvilke jeg er ute etter. Linker til dem lenger opp. men takk alikavæll. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå