RattleBattle Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 (endret) Selv bruker jeg gedit for GNU/Linux. Den er litt treg å starte opp, men man har mulighet for "tabbed editing" og fargekode. Genialt hvis du koder i SQL eller HTML. Tenkte at vi har nok hjernedøde tråder om hvilken browser som er best, så vi kunne vel like godt ha en om hvilken tekst-editor dere foretrekker? Håper på masse flaming. Endret 6. juli 2005 av RattleBattle Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Bruker Notepad i Windows og VI i Unix/Linux. Ser ikke noen grunn til å legge inn unødvendig programvare..... mvh Pantera Lenke til kommentar
olear Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Bruker for det meste JOE (Joe's Own Editor). Den er liten og har alt jeg trenger. Når jeg ikke bruker JOE så går det for det meste i VI og PICO. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 6. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2005 (endret) Bruker Notepad i Windows og VI i Unix/Linux. Herregud. Skal vedde på at ingen hadde brukt Notepad om den ikke var integrert i WIndows. Den er utdatert og mangler en del funksjoner som alle moderne text-ediotorer bør ha, nemlig tabbed editing og fargekoding. Min mening er at Notepad var bra for 5 år siden, men har ikke fulgt helt med i utviklingen de siste årene. Endret 6. juli 2005 av RattleBattle Lenke til kommentar
wil Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 jeg bruker Notepad til enkel tekst og enkel notater. ellers store dokumenter som f. eks datamaskin oppsett skrives i Word. vet ikke helt hvorfor jeg bruker Notepad, men den har ikke så mye dill dall i seg. har alt jeg trenger Notepad. kunne KANSKJE i noen sammenhenger tenkt meg å endre fargen på teksten, men da bruker jeg Ultraedit. denne er rå bra. den har ALT jeg trenger og litt til. har ikke rukket å prøvd så mange tekst program i Linux men gedit er jo greit da. Lenke til kommentar
adsfiklam Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 jeg bruker Notepad til enkel tekst og enkel notater. ellers store dokumenter som f. eks datamaskin oppsett skrives i Word. vet ikke helt hvorfor jeg bruker Notepad, men den har ikke så mye dill dall i seg. har alt jeg trenger Notepad. kunne KANSKJE i noen sammenhenger tenkt meg å endre fargen på teksten. Som jeg skulle sagt det selv Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Om det bare er for noen smånotater eller lignende blir det Notepad, men ting som lekser og annet litt viktigere blir det brukt MS Word. Lenke til kommentar
ASDASDKL2131 Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Notepad++. Hvorfor? Les. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Bruker Notepad i Windows og VI i Unix/Linux. Herregud. Skal vedde på at ingen hadde brukt Notepad om den ikke var integrert i WIndows. Den er utdatert og mangler en del funksjoner som alle moderne text-ediotorer bør ha, nemlig tabbed editing og fargekoding. Min mening er at Notepad var bra for 5 år siden, men har ikke fulgt helt med i utviklingen de siste årene. Notepad=notisblokk eller noe i den duren. Norpad er til for å skrive korte og greie beskjeder og skal være lett tilgjengelig. Hvis jeg skulle brukt Word for hver eneste småting, hadde det vært stress. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Bruker notepad til html. Ja, bruker det av og til her au. Men som sagt bare til små endringer og slikt. Ellers går det i Dreamweaver MX 2004. BTW: Har det kommet ein ny versjon av Macromedia Dreamweaver MX 2004 nå? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 6. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2005 Norpad er til for å skrive korte og greie beskjeder og skal være lett tilgjengelig. Hvis jeg skulle brukt Word for hver eneste småting, hadde det vært stress. Word er ikke en teksteditor. En teksteditor skriver kun i ren tekst, ikker formatert slik som Word gjør. Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 (endret) Til notater bruker jeg Notepad. Hvorfor: Fordi den starter raskt og er enkel og grei hvis man bare vil skrive noen få ord eller skrive notater. Til koding av hjemmesider bruker jeg Notepad2. Hvorfor: Enkel og grei og ikke minst gratis. Den har syntax highlightning og har lite dill dall. Enkel og grei + at den organiserer kodene på en bra og oversiktlig måte. Endret 6. juli 2005 av _Adler_ Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Til notater bruker jeg Notepad. Hvorfor: Fordi den starter raskt og er enkel og grei hvis man bare vil skrive noen få ord eller skrive notater.Til koding av hjemmesider bruker jeg Notepad2. Hvorfor: Enkel og grei og ikke minst gratis. Den har syntax highlightning og har lite dill dall. Enkel og grei + at den organiserer kodene på en bra og oversiktlig måte. Hvordan er Notepad2? Helt annerledes? Lenke til kommentar
SUiCiDE_COMMANdO Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 jeg bruker TextPad ! Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 nedit i Linux. Starter kjappere enn gedit og har syntax highlightning. emacs i UNIX. Har også syntax highlightning. Kan kjøre kompilering direkte. notepad i wondos. Brukte en stund ConText som har syntax highlightning og mulighet for å lage snarvei til kompilering og kjøring. Bør vel snart lære meg å bruke vi. Lenke til kommentar
galskapen Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 (endret) TSW Webcoder. Veldig bra generelt.. Endret 7. juli 2005 av galskapen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå