Halhegg Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Jeg har akkurat lastet ned live versjonen av Ubuntu og fått brent den på en cd, men når jeg restarter pc`n så vil den ikke boote fra cd`n... Det funka heller ikke når jeg hadde stilt in biosen til å bare boote fra cd-rom. Noen som har hat det samme problemet eller som vet hva jeg skal gjøre? Er foresten helt ny i Linux. Lenke til kommentar
olear Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Det er to muligheter: - Du har brent feil. Husk at det er en ISO, den brennes med "Burn Image" eller lignende. - BIOS booter HD før CD. Gå inn i BIOS og forandre hva som booter først. Lenke til kommentar
Halhegg Skrevet 6. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2005 Har stilt inn biosen til å boote BARE cd, men tror at det kan vere breninga. Kopierte alt innholdet på cd`n og brente det med den vanlige Windows brenninga. Skal prøve å brenne den med nero e.l. Lenke til kommentar
olear Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Ja, du skal ikke bare putte filen på CD'en. Bruk Nero og velg "burn image" eller lignende. Lenke til kommentar
Halhegg Skrevet 6. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2005 Fikk brent det med Nero nå. Funka fint.. Takker for alle svar... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå