Gå til innhold

Hvilken bærbar med 17" burde jeg velge?

Anbefalte innlegg

Har surfet meg grønn på internettet de siste dagene.. Er på utkikk etter en bærbar (slepbar) pc. Er ikke så veldig nøye for meg med vekten så lenge skjermen er bra og prisen er noelunde riktig;) rundt 15 000. Har sett litt på elitegroup sin G900 Denne virker jo god som gull den, men den har jo ikke pci express..? Har tittet litt på HP sine maskiner- stilfull og sexy;) HP zd8185 men denne har jo ikke like mye utstyr som den andre... Har også tittet litt på whitebox sin CL 4.6 men denne er jo i et pris sikte som er liiiit høyere enn jeg hadde håpet... :( setter pris på deres synspunkter her;) gjerne om dere har noen andre annbefalinger ??

på forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Betal 352kr ekstra og få knalltøff farge på din i9300 :D

"Liker" ikke den type bærbare maskiner, men selv hadde jeg nok valgt i9300 hvis jeg skulle valgt blant de maskinene der.

Fjern "garanti oppgraderingen" så har du mye penger å bruke på å oppgradere den. Høyre oppløsning på skjermen og du får en glimrende PM cpu i maskina di istedet for P4.

Lenke til kommentar

Hva er grunnen til at jeg bør velge i9300?? Har en kammerat som har en dell inspiron, og han sier dette er den skjøreste konstruksjone (kabinet)han har vært borti...! Er vell ikke heeelt imponert over designet dems heller da, men blir kanskje bedre med quick snap på? Er raid noe som bør vektlegges på bærbart?

Endret av [kj]
Lenke til kommentar

Min far har en av forgjengerene. Selv om den virker litt skrøpelig er den som ny etter over 1.5 år. Du vil antakligvis ikke få noe bedre konstruksjon hos de andre alternativene dine heller. Aldri vært borti Elitegroup eller Whitebox selv, men de får sjelden skryt for chassiet. Når det gjelder designet kan jeg selvsagt ikke fortelle deg hva som er pent/bra eller ikke, men nå er vel ingen av maskinene der spesielt vakre å se på.

Du kan jo prøve å sette opp Dellmaskina slik du vil ha den. Se hva prisen kommer på. Mulig du klarer å prute litt hvis du ringer. Ikke sikkert du trenger å ha med os og/eller den keygreia.

PM cpu'n i Dellmaskina vil sannsynligvis bråke mindre, men ikke yte særlig dårligere enn P4 cpuene. I tillegg har du muligheten til enda høyere oppløsning på dellmaskina. Hvis du allikevel kan få samme pris eller få den til og med billigere enn de andre alternativene må det være ei god løsning.

http://reviews.cnet.com/Dell_Inspiron_9300...-2.html?tag=tab

En liten ting til slutt. Min mor har ei D610 maskin (fått den - slik at familien er i utgangspunktet ikke helt Dellfrelst). Konstruksjonen på den er det iallefall ikke noe å klage på. Veldig mye bedre enn min fars eldre Inspiron. Kan jo håpe at i9300 er blitt like god eller bedre enn D610. I så fall har du ingenting å frykte.

Lenke til kommentar

Hm... Jeg trodde at "desktop replacements" med 17'' skjerm etc burde være en god del rimeligere enn 15'' med samme ytelse og spesifikasjoner, siden 17'' gjør at produsentene ikke trenger legge så mye fokus på å gjøre alle komponentene små og lette. Men det virker egentlig ikke som om dette er tilfelle, iallfall ikke i samme grad som jeg hadde trodd... Hvis man skal ha 1 GB ram, 1,7 GHz Pentium M, 80 GB harddisk og et godt skjermkort, må man gjerne ut med omtrent det samme uansett om maskinen er 17'' eller 15''.... :hmm:

Noen som har noen gode eksempler på at dette ikke alltid er tilfelle? Noen som vet om noen 17'' maskiner med ovennevnte specs som er å anbefale, og som også er rimeligere enn "vanlige" 15''?

Lenke til kommentar
Hm... Jeg trodde at "desktop replacements" med 17'' skjerm etc burde være en god del rimeligere enn 15'' med samme ytelse og spesifikasjoner, siden 17'' gjør at produsentene ikke trenger legge så mye fokus på å gjøre alle komponentene små og lette. Men det virker egentlig ikke som om dette er tilfelle, iallfall ikke i samme grad som jeg hadde trodd... Hvis man skal ha 1 GB ram, 1,7 GHz Pentium M, 80 GB harddisk og et godt skjermkort, må man gjerne ut med omtrent det samme uansett om maskinen er 17'' eller 15''.... :hmm:

Noen som har noen gode eksempler på at dette ikke alltid er tilfelle? Noen som vet om noen 17'' maskiner med ovennevnte specs som er å anbefale, og som også er rimeligere enn "vanlige" 15''?

du bestiller bare 256mb ram fra dell, så bestiller du en eksra gb fra f.eks. komplet, blir mye billigere. Nå er jo egentlig i9300 ganske lett iforhold til størrelse. veier 3,8kg.. 0,8kg mer en de litt tyngre 15"erne... og i9300 har mye bedre ytelse enn du vill få i en 15" til den prisen (overkant av 15k med bra specs)

Lenke til kommentar
du bestiller bare 256mb ram fra dell, så bestiller du en eksra gb fra f.eks. komplet, blir mye billigere.

Evt så kan du ringe. Sjekk opp prisen på nettet. Spør om du kan få oppgradert minne til den prisen fra Dell. Det ordnet seg for meg. Fikk 1024mb minne for 1291kr. Noe som er billigere enn hva tilsvarende brikke koster hos komplett.

Endret av Havregr0t
Lenke til kommentar

Kan jo ha noe med å gjørea at man faktisk skal putte inn en 17" skjerm isteden for en 15". Ser man på desktopper er 19" dyrere enn 17", 20" dyrere enn 19" osv.

Lenke til kommentar
Er nok riktig, det... "Vinningen går opp i spinningen", som man sier. Ved å kjøpe 17'' får man --- større skjerm og en mer klumpete, tung og batterikrevende maskin, men ikke nødvendigvis så mye mer ytelse for penga...

kan du si meg en pc med 15" skjerm til ca. 15k som har bedre eller ca. like bra ytelse som dell i9300 ? med like bra skjermkort f.eks. ? da skal jeg bli veldig glad

Lenke til kommentar
Er nok riktig, det... "Vinningen går opp i spinningen", som man sier. Ved å kjøpe 17'' får man --- større skjerm og en mer klumpete, tung og batterikrevende maskin, men ikke nødvendigvis så mye mer ytelse for penga...

kan du si meg en pc med 15" skjerm til ca. 15k som har bedre eller ca. like bra ytelse som dell i9300 ? med like bra skjermkort f.eks. ? da skal jeg bli veldig glad

Spørs på hvordan du konfigurer i9300, man får den med x300 feks;) Er ikke så stort problem å finne tilsvarede 15" da, men siden 15" er mindre og mer kompakt, blir det vanskligere med kjøling og plass, så å få inn go6800 er vansklig. Og sannsynligvis hadde prisen blitt ganske heftig!

Lenke til kommentar

Spørs på hvordan du konfigurer i9300, man får den med x300 feks;) Er ikke så stort problem å finne tilsvarede 15" da, men siden 15" er mindre og mer kompakt, blir det vanskligere med kjøling og plass, så å få inn go6800 er vansklig. Og sannsynligvis hadde prisen blitt ganske heftig!

jeg ville valgt med go6800 256mb så klart. 1,86ghz, 256mb ram, den beste skjermen, 60gb 7200rpm hdd... den kom på ca. 16000 :w00t:

Lenke til kommentar
jeg ville valgt med go6800 256mb så klart. 1,86ghz, 256mb ram, den beste skjermen, 60gb 7200rpm hdd... den kom på ca. 16000 :w00t:

Selvsagt, blir jo igrunn ganske waste å kjøpe en 17" spillbærbar og kjøpe med x300, men noen gjør det.

Lenke til kommentar
jeg ville valgt med go6800 256mb så klart. 1,86ghz, 256mb ram, den beste skjermen, 60gb 7200rpm hdd... den kom på ca. 16000  :w00t:

Selvsagt, blir jo igrunn ganske waste å kjøpe en 17" spillbærbar og kjøpe med x300, men noen gjør det.

haha :p ja! uansett om jeg ikke skulle bruke den til spill hadde jeg aldri gått for x300 lissom

Lenke til kommentar

jeg ville valgt med go6800 256mb så klart. 1,86ghz, 256mb ram, den beste skjermen, 60gb 7200rpm hdd... den kom på ca. 16000  :w00t:

Jeg vet om en SHG-maskin (15'') med 1,86ghz, 80 GB 5400rpm hdd m/16 MB cache, 1024 MB PC4200 Ram, og GeForce Go 6600 128 MB. Pris: 11.600. Altså 4000 kroner billigere. Riktignok er grafikkortet hakket dårligere, men denne maskinen har 4 ganger så mye (og dessuten bedre!)ram som Dell'en, større harddisk, god skjerm (etter ryktene) og samme prosessor. Kan ikke helt se hvorfor Dell'en er verdt de ekstra penga.. Er iallfall ikke snakk om noen revolusjonær forskjell i ytelse etter det jeg kan se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...