Gå til innhold

Feil fra vigo, eller har jeg missforstått?

Gjest Slettet-nQdjz0

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-nQdjz0

Er det ikke feil det som står der?

"Uaktuelt pga tilbud høyere ønske" står på de 3 høyeste ønskene når jeg har fått "Tilbud opplæring/skoleplasss" på den siste?

Jeg vil ikke ha den skoleplassen. Orker ikke et år med allmenn :ermm:

Vil bli elektro lærling...

Er det for seint å håpe på å få lærling jobb som elektiker nå?

Noen bedrifter jeg kan sende søknad til enda? Kan ta alle byer der de snakker bokmål...

edit: glømmte vedlegget

post-235-1120670221_thumb.jpg

Endret av Slettet-nQdjz0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-nQdjz0

Har jo søkt for lenge siden, men kan jo sende ut flere søknader.

Men er det ikke feil det som står der?

"Uaktuelt pga tilbud høyere ønske", det er jo et lavere ønske, som jeg ikke vil ha lengre.

Lenke til kommentar

Tror ikke du har misforsått noe, men du forklarer kanskje litt dårlig ;).

Det du sikkert har søkt er "GK Elektrofag" som førstevalg, og har kommet inn på "GK Allmenne fag". Så antar at det er noe galt med Vigo-systemet når du har fått skoleplass på siste valget ditt. Eller så står det feil på siden, det kunne f.eks stått på venteliste pga. at du kommer innpå siste valget ditt.

Du bør sende en e-post til fylkeskommunen til, det ser ut til å være Buskerud så får du høre om noe er galt.

Vigo.no er ikke helt slik som jeg kunne tenkt meg det, er fortsatt litt dårlig :( (altså systemet).

Lenke til kommentar

Har Vigo i det hele tatt noe med lærlingjobb å gjøre? Kommer ikke det utenom systemet? Tror ikke engang jeg brukte Vigo, jeg bare søkte rundt i forskjellige bedrifter, så endte det opp med at jeg fikk lærlingplass.

Jeg er ferdig med Salg og service, og de siste læreplassene forsvant like før sommerferien såvidt jeg vet. Det er kanskje et tegn på at elektroplassene å er tatt av andre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0

De 3 første valgene der er bedrifter, det 4. er allmenn påbygning.

Jeg har søkt etter bedrifter via Vigo. Har fått brev fra ett av bedriftene, men den jobben fikk noen andre.

Har også fått brev fra fagopplæringskontoret der jeg skulle svare om jeg hadde fått jobb, ikke hadde fått eller ville ta et friår.

Har kanskje et tilbud på KA. Men blir du elektriker der så jeg kan flytte seinere og begynne en annen plass etter lærlingtia med innstallasjoner i hus? Trudde det var mest automasjon og elektronikk der jeg

Lenke til kommentar

Jeg har vært gjennom dette, det vigo sier er: Vi har ikke fått skaffet lærlingplass til deg, så nå tilbyr vi deg et år på allmenne påbyggning.

For the record: Vigo skaffer ikke deg lærlingplass, det kan derimot utdanningsetaten gjøre, men dette er ofte no offentlig eller no sånn litt dårliglønn/hjelpearbeider saker.

Du skulle selv ha skaffet plass for lenge siden. Det holder nesten ikke med å bare sende ut søknader. Ta deg et år på allmenne påbygg du... Det er bare et år, prøv å kom sterkere ut i lærlingmarkedet neste år...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...