Gå til innhold

Overklokkingsnewbie


DivX

Anbefalte innlegg

Hei..

 

Jeg er helt ny på overklokking...og trenger litt hjelp (til det meste)

 

Har et nVidia GeForce 2 mx 200 64 MB PCI kort som trenger litt hjelp..

Hva må jeg gjøre for å overklokke grafikkortet mitt ?

Som sagt er helt ny på dette her og har ikke peil på hva jeg må gjøre..Derfor trenger jeg litt hjelp..

 

Har Celeron 566 mhz 128 sdram intel 810 hk og kjører

WinXP

 

Kan noen hjelpe meg ??

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må først se om du kan stille cpuen i biosen! Tviler på at du kan det. Da må du stille på jummpere på hoverkortet. Les manualen som følger med hovedkortet. Dei gamle celly cpuene er meget overklokking vennlige. Tipper du får den opp i ca:900-1000mhz+. med god kjøling da!! Gå å les mer detaljer på http://www.overklokking.no/guides/nybegynn...del1/index.html

 

Tjener ikke så mye på å overklokke det sjermkortet, men alt hjelper jo :smile: Last ned power strip og installer det. still opp kortet helt til det blir ustabilt. http://www.overklokking.no/skjermkort/ocgu...uide/index.html

Lenke til kommentar

Jeg ville satset på GTU (Geforce Tweak Utility). Dette finner du på The Guru of 3D.

 

Med dette programmet kan du, i tillegg til å overklokke grafikkortet, stille det inn slik at alt vises med lavest mulig bildekvalitet (bare i 3d), slik at ting går litt raskere. Dette gjør du ved å trykke på knappen "fast settings". For å enable overklokking, krysser du av for "enable overclocking" under "system" i GTU. Deretter kan du enten overklokke fra programmet (under "NV clock"), eller høreklikke på skrivebordet, velge "properties" > "settings" > "GeForce2 MX" (eller noe slikt) > "More properties" > "Clock frequencies" (eller noe liknende). Her kan du overklokke ved hjelp av enkle sliding bars, eller hva det nå kalles.

 

Husk at dette programmet ikke støtter detonator-drivere over versjon 29.42 (den foreløpig siste offisielle versjonen).

 

Mvh.

THX 1138

 

Edit: Men programmet kan faktisk enable overklokking på nyere detonator-drivere enn 29.42. Det er bare alle de andre funksjonene som ikke virker...

 

[ Denne Melding var redigert av: THX 1138 på 2002-07-28 01:07 ]

Lenke til kommentar

Coderz...

 

Beklager men har en Targa "typisk" pakke tilbuds pc..

 

Men trenger jeg en vifte til skjermkortet ?

 

mens hvis jeg nå klokker skjermkortet til det stopper hva etterpå ?

 

Stilles den tilbake eller til det best mulige eller no sånt ?

 

Takker for all respons... God "service" her.. :smile: :smile:

Lenke til kommentar

Du trenger ingen vifte til dette skjermkortet. Du oppnår ikke spesielt mye mer ytelse, og det blir bare dyrt og farlig...

 

Bare installer et av klokkeprogrammene som er nevnt, og sett i gang. Øk minnet 5 MHz om gangen. Mellom hver gang tester du litt i 3DMark og ser at det er stabilt. Så prøver du 5 nye MHz. Til slutt øker du gpu på samme måte. Dette står som nevnt beskrevet her;

http://www.overklokking.no/skjermkort/ocgu...uide/index.html

 

Tegn på at du har klokket for mye er hvite prikker og blinkende streker når du kjører 3DMark. Da klokker du ned 5-10MHz... Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...