Arne_F Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Så lenge man er venn med en uvenn av venninnen din, så føler hun at du sviker henne (helt generelt), og sånn er det bare. Det viktigste du kan gjøre er å melde deg ut, og si at du er passiv til begge parter, så ingen flere blir såret (noe som er veldig stor sjangs for at noen blir). Siden de var sammen før var nok vennskapet "så som så" og skal deretter mindre til før alt blir kaos igjen. Det hadde vært ille nok om det var en tremenning, men et søskenbarn står man som regel tålig nær til, og blir det jo desto verre. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 6. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2005 (endret) Kanskje pga. det er ulovlig? her må du skille mellom alder. jf. straffeloven så skal det legges vekt på utvikling. En jente er i følge det jeg har hørt 2 år eldre mentalt. Altså vil det bli seende ut som en 16 åring + 18 åring. Det virker uansett som tåelig jevnbyrdighet, men en 26 åring og 14 åring er nok verre. Endret 6. juli 2005 av Christian86 Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Kanskje pga. det er ulovlig? her må du skille mellom alder. jf. straffeloven så skal det legges vekt på utvikling. En jente er i følge det jeg har hørt 2 år eldre mentalt. Altså vil det bli seende ut som en 16 åring + 18 åring. Det virker uansett som tåelig jevnbyrdighet, men en 26 åring og 14 åring er nok verre. Det er nok den fysiske alderen som teller. Uansett så er det like ulovlig om en på 18 har sex med en på 14 eller om en på 26 har det. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 6. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2005 (endret) greit. Konkluderer vi med at det er ulovlig, så stiller jo begge likt. Hvorfor skal den ene straffes hardere enn den andre? grunnen til at jeg spørr slike spørsmål er fordi jeg vil ha synspunkter jeg ikke kan se dessuten er det fryktelig gøy å lære litt Endret 6. juli 2005 av Christian86 Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 greit. Konkluderer vi med at det er ulovlig, så stiller jo begge likt. Hvorfor skal den ene straffes hardere enn den andre? Les inlegget mitt (1. post side nr. 2). Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 6. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2005 oki, point taken, men si meg da....skyter hun ikke seg selv i foten når hun holder på slik? Så over til noe annet; Hvordan kan man få en kontrolert samtale med en som har ganske store svinginger? Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 oki, point taken, men si meg da....skyter hun ikke seg selv i foten når hun holder på slik? Så over til noe annet; Hvordan kan man få en kontrolert samtale med en som har ganske store svinginger? Både, og. Det kommer litt an på hvordan du ser på det. Ta det et sted der hun føler seg avslappet, og der det er mange folk på samme sted (gjerne en cafè, eller et annet lite sted hvis det er mulig). Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 6. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2005 (endret) lite tilleggsspørsmål: hvorfor mener jenter at alt kan tillates dem, men straks flisen snur så er det helt heeeelt galt? Min teori: mennesket er flink til å klage når urett rammer en selv, men når den rammer andre, så føler man berettiget til å gjøre som man vil.... Endret 6. juli 2005 av Christian86 Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 (endret) lite tilleggsspørsmål: hvorfor mener jenter at alt kan tillates dem, men straks flisen snur så er det helt heeeelt galt? Jenter tenker ikke på det sånn (og jeg snakker fortsatt generelt), det er bare sånn de er ( med noen untak). Alle kan være sånn en gang i mellom og bli klar over det senere (ikke alle blir klar over det heller), men for jenter er det rett og slett bare naturlig. EDIT: Det har noe med egoisme og selvopptatthet å gjøre, og man skal heller ikke gå så alt for langt for å finne en gutt/mann som er sånn. Endret 6. juli 2005 av Rune_F Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 6. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2005 lite tilleggsspørsmål: hvorfor mener jenter at alt kan tillates dem, men straks flisen snur så er det helt heeeelt galt? Jenter tenker ikke på det sånn (og jeg snakker fortsatt generelt), det er bare sånn de er ( med noen untak). Alle kan være sånn en gang i mellom og bli klar over det senere (ikke alle blir klar over det heller), men for jenter er det rett og slett bare naturlig. naturlig at alt er rett når de gjør, men når andre gjør det er det galt? Regnet nesten med at det var slik, for det er den holdningen jeg ser nokså ofte, men hvorfor faller det dem naturlig å drive slik? digresjon: hvorfor forventes gutter å vite alt som skjer hos dem, før vi blir sure for noe de gjør. Når der i mot vi har problemer som forårsaker det, så kommer kommentaren "det har du ikke sagt" samme tendens på nytt eller? Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 (endret) delvis samme tedensen i tillegg til at de er mer opptatt av hva de sier enn det vi sier. Det er veldig viktig at folk legger merke til "EDIT'en" i min forrige post fordi jeg uttalte meg litt uklart. Endret 6. juli 2005 av Rune_F Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 (endret) moroa fortsatte i dag da: I går var det slik: Hun skyldte 350 kroner Han skyldte dem: 170 Hun trakk det fra sin gjeld. Nå nettopp kom melding: 350 kroner satt over på giro. xxxx skylder meg penga får du si. Jeg: hva i alle dager hva kan dette tolkes som? I går nøt hun det faktum at han skyldte meg penger, og trodde de neppe ville blit gitt meg, altså tap for meg. SMS historikk for det som skjedde: Hun: Mas litt på xxxx og du, Han skylder deg visst noe penger han og... Jeg: Har laget avtale med han om betaling. Gjenstår bare deg da, så la han være mitt probelm er du snill Hun: tro meg, han som lå med xxx og angre, så gjorde det en gang til, vil ikke betale Jeg: Sørg for at du har penegen du skylder meg på konto. Feiden mellom dere er ikke noe jeg skal blandes inn i takk Hun: da er 350 kroner overført med giro Jeg: ok Endret 7. juli 2005 av Christian86 Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Tror det var en positiv ting. I allefall til en viss grad. Si gjerne ifra om det skjer noe mer. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2005 (endret) gjengir sms fra i dag: på spørsmål om noe er sendt og hvor lang tid det vil ta meg: Ettersom det er helg som neste, så kan jeg desverre ikke vite det. Normal gang med apost er 1 virkedag.Regner uansett med at den er fremme mandag eller tirsdag neste uke. hun: Hvorfor prøver du å leke så proff Christian? Det høres bare teit ut når du skal prate så sinnsykt voksent til meg... Sorry ass... Og hørte ikke et jævla takk for at jeg faktisk overførte alle de 350kr... Men men... Du har jo xxx du å være kompis med... Kosli det... Kommer vel vi til å møtes mye mindre vi da vel... Jeg vil ikke møte deg når du er med han, det skjønner jo du også! hun: Ikke no svar på den neei... Greit det... Du kan jo like godt svare da... Men da veit jeg vel hvordan vi står hvertfall... Greit det... Så mye for det bestevennskapet ja..=( meg: Sånn, da tar faren min over. Kan jo starte med å si at det ikke var min hensikt å stikke deg i ryggen ved å ta med stian. Helt ærlig så tenkte ikke jeg på at du kunne oppfatte det slik. Var heller ikke klar over at du ønsket at jeg ikke skulle ha kontakt med han. Muligens kan jeg ta det på min kappe, men jeg setter liten pris på å bli fortalt hvem som skal være vennene mine på en slik måte som jeg opplevde meldingene dine. Når det gjelder det med betalingen så setter jeg selvfølgelig pris på at du gjorde det så enkelt. Likevel så kom det som en veldig overraskelse på meg, ettersom du gav inntrykk av å overhode ikke ha lyst ordne det slik. Vet ikke hvor mye dette klarer opp, men vi burde få en dialog og ordne opp i dette. Men det må være et fellesønske og mål hun: Ikke prat så jævli voksent til meg... Du er jo ikke dum Chris, er du? Du skjønner jo at jeg ikke vil møte deg så lenge du er med Stian! Jeg fikk veldig inntrykk av at du tok med xxxx litt for å stikke meg i ryggen, du VET jo hva slags forhold vi har til hverandre!! Hærregud ass... Du VET hva han har gjort... Du prøvde hele tiden å virke bedre enn meg med "pappa betaler" og "jeg har ditt og jeg har datt..." og hadde du vært takknemlig for de pengene så--kunne du i det minste sagt takk.. 350kr sliter ganske på hytteoppsparinga mi, men det driter vel du i.. Tenkte å være litt real og gi deg alle penga, ettersom xxx kommer til å bruke år og dag på å betale dem, nå har jeg plutselig den jævla gjelda til Stian, men men... bedre og bedre dette ps! jeg har skrevet voksent siden jeg var i 7. klasse. Er ikke uten grunn at stort sett alle på min alder syns jeg bruker mye fremmedord og underlige formuleringer (ikke standard ungdomsspråk) Endret 8. juli 2005 av Christian86 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Hun høres ut som en erketispe. Hvis du i det hele tatt skal vurdere å "ta henne tilbake", bør det være på dine premisser. Skjønner ikke hvordan nesten hver eneste jente har det lille Dramaqueen-genet som bryter ut av og til. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2005 (endret) Hun høres ut som en erketispe. Hvis du i det hele tatt skal vurdere å "ta henne tilbake", bør det være på dine premisser. Skjønner ikke hvordan nesten hver eneste jente har det lille Dramaqueen-genet som bryter ut av og til. snakket med Hanne:) om det. Virker som det kun er jenter som tenker slik. Venninen min kan ikke være venn med han, fordi han er eksen min osv osv. Men undres så utorlig på om hun har rett i: Han såret henne. Jeg oppfattet aldri at jeg ikke skulle snakke med han, jeg kunne ikke se hvorfor. I mine tanker var det han gjorde ganske irrasjonelt, men det var kort tid etter brudd og han var et nervevrak av dimensjoner i lang tid (noe hun også vet, og hun var ikke mye der for han). På et tidspunkt lo hun av han og sa hun ikke brydde seg særlig. hvorfor skal jeg da kaste bort bestevennen min pga det? ps! har ikke noe grunnlag for å mistenke han for å ha gjort det mer enn en gang. Spesielt ettersom den som sa det er hun på 14 år. Ergo, ingen har innrømt det....er bare en uttalelse. undres: er sammen med han en dag i sverige, og vips antar hun at jeg er sammen med han hver dag...hva er jeg....rik.... Koster 100 kroner ++ å komme frem og tilbake i Oslo....(hakke mndskort i juli/august) glemte siste meldingene. jeg: hva ønsker du av meg? hun: nå? ikke noe...snakkes senere...god sommer! meningsløst å skrive alle de foregående meldingene? ja, det syns jeg. De var ikke til noe nytte, bare et ønske om å terrorisere. kommer flere slike, så varsler jeg netcom om at jeg ønsker nytt nr... Endret 8. juli 2005 av Christian86 Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Du kan vel prøve å foreslå å møtes bare dere to en eller en annen gang? Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Du kan spørre henne om hun synes "Stian" elns. bør miste alle vennene sine, pga. noe dumt han har gjort.... Har han "Stian" forklart seg, for henne? Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 (endret) Ser at jeg skulle ha lest alle replyene før jeg svarte jeg :S Endret 8. juli 2005 av Lord-Myrrah Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Har det begynt å ordne seg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå