Gå til innhold

Er dette noe som er verdt å fortsette med?vennskap

Anbefalte innlegg

Hendelsesforløp i dag

valget  6. juli 2005 kl. 18:33

Skulle egentlig dra med bestevennen min til Sverige i dag, men jobben hindret det.

Greit nok at jobben må gjøres, men når jeg så spurte jeg om hun en gang hadde prøvd, svarte hun at siden venninen hadde sagt at det var fri tirsdagen, så hadde hun bare gått med på det.

Grunnen til at det var fri, var fordi den ene skulle ha kjøretime.

På papiret ser ikke det valget så bra ut. For det fremhever bare følelsen av hun egentlig driter i meg.

Jeg tok så med en annen kamerat til sverige, for jeg hadde behov for selskap.

Når bestevennen min får vite dette, får jeg beskjed om at jeg har dolket henne i ryggen fordi disse to har et dårlig forhold og at jeg er taper ++++

jeg lurer jo da veldig på hvorfor meldingene kommer, men får ikke noe entydig svar.

Etterhvert kommer vi inn på at hun skylder meg 350 kroner. Da får jeg beskjed om at hun og venninen hennes har 170 kroner til gode hos kameraten min.

Mot min vilje får jeg da beskjed om at hun trekker dette fra sin gjeld, og bryr seg midt i om at kameraten min ikke kan betale. Det er mitt problem, ikke hennes.

Bakgrunn for feiden mellom hun og kameraten min er vel;

For en tid siden så var bestevennen min og kameraten min sammen. Derfor ble jeg kjent med han.

Etter bruddet (2 år etter de ble sammen) så ligger han med kusina på 13-14. Dette skjer en gang, mens hun hevder 2 ganger. Hvem som snakker sant vet jeg ikke.

Han får beskjed om hun ikke vil se han igjen.

Jeg får aldri vite at jeg skal holde meg unna han, og jeg ser det jo som greit at jeg får være sammen med en av mine beste venner.

I dag så kom jo også beskjed som indirekte mente å si at jeg ikke skulle ha kontakt med han, pga det mellom de.

Samtidig som dette skjer, så sliter hun å overbevise andre om hvordan en eldre mann (26år) som har ligget med kusina 2 ganger er snill,grei osv.

Jeg ser jo ironien i dette. På samme tid som jeg skal støtte henne i vennskapet, trass det han har gjort, så skal bestekameraten min få lide for det han gjorde.

er jeg urimelig når jeg øsnker å bryte vennskapet, en gang for alle?

håper dette ble bedre :p

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror jeg skal kjøre meg på avstand en periode.

Hun saboterte turen til sverige ganske bra. Syns synd på kameraten min som måtte oppleve humøret mitt.

(gikk ikke mye utover han, men var en time eller to hvor jeg hadde noia for sms og gikk med klump i magen, føltes som alt var knust innvendig)

inntil videre så får hun ta kontakt i hvert fall. Hun er blokket på msn, for der vil jeg være i fred....

Lenke til kommentar

Det er alltid synd at to av sine beste venner har en feide seg imellom, og du blir stående i midten.

Jeg ville nok tatt henne med på et offentlig sted, og si at jeg ikke vil velge mellom to gode venner og jeg tar ikke noen sin side i denne feiden. Opp til deg da.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Jenter føler at du bedrar dem når du er venner med en uvenn av dem.

For oss gutter så virker det bare rart ut, men for jenter er det mer logiskt.

Jeg er klar over at jeg tok alle under en kam nå, men jeg snakket litt mer generelt hvis noen skulle ta seg nær av det.

Lenke til kommentar

kan du utdype den litt mer er du snill?

var interessant vinkling.

Hun opprettholdt nemlig kontakt med dem som såret meg, under påskudd av at "de har ikke gjort meg noe".

Fra mitt sted ser det slik ut nå. han har såret henne, men ikke meg. Skal jeg være den som dropper han bare fordi hun vil?

Et annet spørsmål kan være:

26 åringen har seg med en på 14. Hun avskyr han først, men blir kjent med han og så innser han er snill.

Før dette har hun svartmalt han, og nå sliter å få vennene til å akseptere han.

18 åringen har seg med en på 14. Dette skjer rett etter 2 årig forhold blir brutt. Hun tror det skjer 2 ganger, han hevder 1.

Uansett. Hater hun han pga det han gjorde? aldersforskjellen? eller fordi dette er eksen hennes og kusina fikk han i seng?

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...