Gå til innhold

Prosjekt Méndel - Min første mod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jau, kommer enda en update:P

Har nå fått grunnet alle delene 2 ganger og her ser dere resultatene:

Første bilde er av sidedøra som jeg skar ut Méndel i:

Grunnet_1.JPG

Andre bilde er resten av skallet, for å få av dette måtte jeg borre ut noen poppnagler:

Grunnet_2.JPG

Dette er fronten, det gule som kan sees på bildet er sparkel, pussa sånn at litt kom frem :( :

Grunnet_Front.JPG

Det jeg nå venter på er litt fint og varm vær, atm regner det her. Så skal jeg lakkere disse bitene og få satt det opp igjen. Under montering skal jeg feste støydempingsmatter på så mange områder som mulig ;)

Hm, fikk melding om at det tordner så jeg får bare skru av nu :(

Lenke til kommentar

Jeg har nå lakkert og det har ligget til tørk i hele natt, tok tre strøk og skal se på resultatet når jeg kommer hjem.

Har om det har blitt litt stygge merker og lignende skal jeg bruke 1200 sandpapir og pusse litt ned, men ikke mye og lakkere 3 nye lag.

Varmet sprayflasken i springvarmt vann før lakkering og jeg merka forskjell på det og uten å forvarme, lakken ble finere fordelt og det så rett å slett litt bedre ut ;)

Har lært fra tidligere feil der jeg lakkerte sort og gult samme dag, noe som ikke var noe særlig lurt pga spraystøvet, dermed ble det sorte prikker på det gule jeg lakkerte og omvent.

Glemte å nevne dette tidligere, men under demontering av plexi fra sidedøra klarte jeg å knekke en av platene, heldigvis fant jeg en lokal forhandler som jeg kan kjøpe plexi av og flere deler til min dremel, så denne gangen så skal det gå bedre;) Fant og ut om disse pussemaskinene fatteren har etter jeg hadde pusset plexien forrige gang :(

Bilder kommer kanskje iløpet av dagen eller morgen.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har nå dratt opp dette prosjektet igjen etter en lang pause, jeg kom rett og slett inn i en periode da jeg ikke hadde tid til dette og heller prioriterte andre ting.

Men har nå lakkert topp og sidedør (henger sammen) med et tynt lag lakk for å pusse det helt jevnt.

Det er ikke den perfekte delen av året å gjøre en slik jobb pga kulden, men jeg skal nok få det til alikevel.

Alt som gjenstår nå er å lakkere kabinettet i fargene jeg valgte (gul og sort) og montere dette, eventuelt lage et 120mm's hull nederst til høyre på sidedøra med Méndel skåret inn tidligere, Dette for å få mer luft inn i kabinett (overtrykk), og bedre kjøling.

Har å tenkt å kjøpe inn noe mer Støydempingsmatter for å støydempe kassa skikkelig, nå som den er demontert skal ikke det være et problem.

Jeg skal poste bilder ved anledning.

Edit: En liten typo

Endret av Meendel
Lenke til kommentar
Skjer ofte det der med lange pauser, av og til av manglende interesse og noen ganger pga. økonomi. Uanset ter det fint at du drar opp detta igjen! :thumbup: Gleder meg, nok en gang.

5056918[/snapback]

Jeg å :dribble:

Synes arbeidet du har gjort til nå er ganske bra, og det du mokker til å gjøre kommer til å bli bedre ;)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 5 måneder senere...
  • 4 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Vel, prosjektet har blitt lagt på grus pga jeg rett og slett ikke har tid eller plass å fikse det opp skikkelig lenger, har flytta inn i leilihet og været er ikke akkurat på min side. Får se etterhvært når jeg får råd og tid om jeg tar opp prosjektet igjen og gjør det ferdig :/

Beklager sent svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...