Airborne Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 (endret) i går kevld. slo jeg av maskinen etter en lang dag med bf2 spilling, alt gikk helt normalt som vanlig. Da jeg stod opp i dag og slo på maskinen, stod det at windows ikke kan starte for det mangler en fil i C:/WINDOWS/CONFIG mappen. start opp med windows cd'en og trykk "r" for å reparere. vell hva har skjedd tenkte jeg. så jeg puttet inn cden til win xp. men tenkte også over, kan jeg huske noen "r" knapp som gjelder reprasjon av windows ved bruk av cden. syntest det var litt rart... vell inne ved installasjon av windows, ingen "r" knapp for reprasjon. bare knappen "e" ok, jeg trykker "e". Da er jeg inne i gjenopprettningskontrollen, aldri skjønt denne kommando linje greia her. så jeg prøver igjen, trykker "help" og får opp noen commands. ingen jeg kjenner til å komme meg videre. altså det er sikkert en lett prosess men jeg har aldri helt skjønt denne. så uansett videre. jeg slo av pcen. koblet ut mine to andre disker. (en sata og en IDE disk), med en IDE stående, den som win xp var installert på tidligere. starter pcen, går inn for installasjon for windows. trykker f6 for å legge med kontroller driverne... vell inne, jeg trykker enter for å installere. trykker f for å godta, men hva skjer? jeg får opp denne såkalte mørkeblå skjermen. starter dumping av fysisk minne bildet. Det var akkurat da det slo meg, er harddisken min død? så koblet jeg inn min andre sata disk, og installerte win xp på den. alt har gått helt bra med den, for det er nettopp denne maskinen jeg skriver denne posten på. edit: skriveleif og litt mer tekst Endret 10. juli 2005 av Airborne Lenke til kommentar
Airborne Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 _ingen_ som vet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå