ldommersnes Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Hei! Jeg er en skikkelig amatør når det gjelder fotografering. Jeg kjøpte med nettopp et nikon D70 med en 18/70 linse. Jeg ønsker å få en bedre forstørrelse når jeg tar bilder for å få bedre bilder av ville dyr på avstand. Jeg har om hørt om noe som heter mellomring og teleconverter som kan hjelpe meg med dette. Mitt store spørsmål er hva er forskjellen om hva anbefales. Jeg har lett og lett på ulike sider uten å finne svar så det hadde vært fint om noen kunne svare meg. Da ville jeg blitt glad Lenke til kommentar
Åkken Bom Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 (endret) Er forsåvidt svart på i posten under ang. telekonverter Mellomringer brukes for å kunne fokusere nærmere enn det nærgrensa på objektivet er, dermed stikk motsatt av hva du er på jakt etter Endret 6. juli 2005 av Åkken Bom Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Teleconverter finns i 1.4x, 1.7x og 2x, og er beregnet på å forlenge brennvidden. En av bakdelene er at effektiv blender blir mindre, to blendersteg på 2x converter. Dessuten må du regne med at autofokus ikke virker eller blir ustabil. I alle fall på det objektivet du har. Converter er heller ikke ment på å brukes på zoomobjektiver, selv om det fungerer på enkelte lyssterke objektiver. Mellomring bruker man mellom objektiv og kamerahus for å komme nærmere det man tar bildet av, men heller ikke det fungerer bra på en zoom. Til dette bruket, kjøper man heller et macroobjektiv. Enkelta fastoptikk som f.eks. et 50mm normalobjektiv, kan man med fordel heller skaffe seg en omvendtadapter som man setter på filtergjengene for å fotografere macro. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Teleconverter finns i 1.4x, 1.7x og 2x, Må pirke bittelitt.... Det finner 3X convertere også...... Itech selger dette... AW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå