Kengurupølse Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 (endret) Jeg har en laptop som som "alt" er galt med. Audio porten, begge USB portene, touchpad'en osv er vræka. Den kostet ca. 15-16000 for et par år siden, og jeg har ingen garanti på den. Jeg har hørt at reparasjon av slike er ofte nesten umulig, siden alt sitter på et kort. Finnes det folk som reparerer laptoper uavhengig av merke? Eller ville det være billigere å kjøpe ny? Edit: Merket heter HPC. DVD-rom'en funker igjen. Kengurupølse Endret 7. juli 2005 av Kengurupølse Lenke til kommentar
Gadgetman Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Er stygt redd for at den blir vanskelig å få fiksa, ja... Med 'vræka' antar eg du mener fysisk skadet? Det kan bli vanskelig å få tak i deler som passer da mye er tilpassa akkurat den modellen. Du kan jo høre hos importør/forhandler, men ikkje gjør deg noen forhåpninger. Men om du er desperat, så... Det finnes PCMCIA-USB kort, USB lydkort, USB tilkobla CD/DVD stasjoner... (Blir trolig ikkje mulig å boote på en CD-stasjon som henger på et slikt PCMCIA-USB adapter) Touchpad'en er det litt verre å gjøre noe med, men det finnes mange fine mus man kan bruke istedet. Tør eg spørre kva som har skjedd siden den har så store skader? Lenke til kommentar
Havregr0t Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Forbrukerkjøpsloven. "Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år." En bærbar pc går så vidt jeg vet under "femårsregelen" (mobiltelefoner gjør jo det så). Du kan ta en titt på loven. Mulig du ikke oppfyller alle krav. Lenke til kommentar
Pera86 Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 riktig det havregrøt sier, det er 5 år reklamasjonsrett på datamaskiner. så med mindre du har forårsaket skadene selv(mistet den i bakken osv.), har du krav på å få den reparert eller pengene tilbake Lenke til kommentar
Kengurupølse Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 Meh! Trur nok mye av det er min feil. (Vann ned i maskinen osv.) Det er en Pentium 4, så det er bare så himmla synd. Hadde i det minste én USB inngang funket, slik at jeg kan bruke musa. Jaja, takk for råd. K.P. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå