Gå til innhold

Bytte av cpu vifte


galdurah

Anbefalte innlegg

Jeg er på vei å bytte min MEGET bråkete Globalwin wbk38 med en taisol cgk76+funnel og papst 80mm vifte.

 

Har en par spørsmål når det gjelder deinstallering av gammel vifte og installering av ny vifte.

 

1. ser at mange har knust coren når de bytter vifte. Hva må en være påpasselig med når en bytter kjøler?

 

 

 

2. Dere der ute som kjører taisol+80mm vifte på t-fugl 1,4. Hvilke grader ligger dere på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den gylne regel er når du skal skifte vifte er: Når du skal spenne på (selvsagt har du smurt på Artic Silver 1.) prosessoren med bøyla, så hold et jevnt press på kjernen til prosessoren, altså ikke legg press på kantene til kjerne med ribba. Et annet godr råd er å ta seg god tid og ikke stress!

Har knus et par kjerner (tbird) fordi jeg hadde det trvelt osv... Lykke til i alle fall.. går helt sikkert bra..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xQBEIgcH

"Tynner" funker fint å rense med. Pass på at du ikke tipper kjøleren på sida når du tar av og på. Har du i tillegg plastikk-festeklips på kjøleren bør du være forsiktig, de har små mothaker som knekker lett...

Lenke til kommentar

Har kjøpt og brukt rein blå isopropanol

 

Funket fint det. Valgte taisol cgk762+adapter og 80mm papst 26db. Brukte arctic silver 2 på cpu. Fikk det endelig til ja.....

 

Må takke alle som har hjulpet meg fram til det endelige produkt:

 

Ganske støyfri 1.4 tbird!! med max load på 43 grader!!! Nå er jeg endelig fornøydd med denna pc'en (Håper den varer)

 

ps: Det var jo egentlig ganske piece of cake å skifte vifte!! :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...