LOZER Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Tror jeg leser denne artikkelen en gang til, ja det er en slik artikkel. TAKK HW.NO Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Synes en link til denne burde havne som "annonsert" på "Lagringsmedier" og/ eller "Hovedkort" i forumet. Lenke til kommentar
Machine2003 Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 lol!!! haha.. har alltid lurt på om sata2 e bakoverkompitabelt med sata, men at det egentlig ikke er noe som sata2: nice.................. Lenke til kommentar
Capo Crimini Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Hva er ncq? NCQ står for "Native Command Queueing". Det går ut på at harddisken ordner kommandoene den får, for å øke hastigheten. La oss si at harddisken skal lese av fil A, B og C, men de ligger i rekkefølgen C A B. NCQ gjør at harddisken leser den filen som er nærmest lesehodet først. Tror jeg. Wikipedia: NCQ Tester viser at NCQ bare lønner seg i high-end systemer (servere) som står under konstant arbeid. For "vanlig" bruk jobber faktisk harddisker treigere med NCQ påslått. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Hva er ncq? NCQ står for "Native Command Queueing". Det går ut på at harddisken ordner kommandoene den får, for å øke hastigheten. La oss si at harddisken skal lese av fil A, B og C, men de ligger i rekkefølgen C A B. NCQ gjør at harddisken leser den filen som er nærmest lesehodet først. Tror jeg. Wikipedia: NCQ Tester viser at NCQ bare lønner seg i high-end systemer (servere) som står under konstant arbeid. For "vanlig" bruk jobber faktisk harddisker treigere med NCQ påslått. Anand hadde noen tester som fikk NCQ til å virke bra for multitasking, hadde de ikke? AtW Lenke til kommentar
gotark Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Før brukte vi betegnelsene: ATA-33, ATA-66, ATA-100, ATA-133 Ingen kalte ATA-133 for PATA 4 Hadde vært veldig greit om man fortsatte med: SATA-150, SATA-300, SATA-600 Lenke til kommentar
jvik Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Haha. Artikkelen publisert 6. jul. 2005 15:00 Ikke dårlig av gotark å komme valsende inn 3 år seinere med sitt innspill Lenke til kommentar
gotark Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Hehe. ja faktisk. Hvordan i huleste.. Ah, se der ja. Jeg drev jo å leste om ne nye 256GB SSD diskene. og hoppet over i linken: Hardware.no Guide: Ikke mer SATA II Ser dog ikke ut som om nettbutikker har lest den guiden ennå.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå