Gå til innhold

Tenker på å sette sammen ny AMD 64 X2 maskin

Anbefalte innlegg

Kort oppsumert har jeg i dag en P4 / 2GHz, 512Mb / Geforce 3 Titanium maskin med en eldre Nokia Multigraph 447Za skjerm.

Gjør fremdeles jobben men den begyner å bli litt sliten. Har spilt Farcry / Swat 4 og lignende og vært fornøyd jeg. Så jeg er ingen gamer på PC. Bruker heller ikke tid på finjustering av ram etc.

Jeg har veldig lyst på et system basert på AMD Athlon 64 X2 prosessor, et par nye disker med 200-400 Gb sammenlagt, nytt greit skjermkort, 20' lcd skjerm, 1-2 Gb ram. Ny strømforsyning trengs også.

Et absolutt krav er at det er lite støy. Ser noe film på maskinen så skjermen bør jo gi et akseptabelt bilde da.

Tittet faktisk på denne 19' her som jeg faktisk skulle tro ville gjøre nytten for meg Komplett

Begynte å titte litt og med mine krav så det ikke så galt ut helt til jeg så prisen på

AMD Athlon 64 X2 4800+ 2.4GHz hos Komplett Går jeg ned til en 4400+ blir det mer menneskelig, og det skulle vel fremdeles være bra ytelse for pengene?

Ble vel lite å gå ut fra dette, men er det noen som har gode forslag og tar seg tid til å svare vil jeg være svært så takknemlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis den hovedsaklig skal brukes til gaming er det bare tull å kjøpe X2. Da kan jeg heller anbefale 3800+, 4000+, FX55 eller (ultimate) FX57.

Nope, som jeg presiserte så er nettopp gaming på pc noe som har veldig liten prioritet hos meg. Foretrekker xbox eller PS der.

Kjører dualboot der linux er vanlig os med bruk av xp til et par applikasjoner som må kjøres der. Så jeg tror nok x2 blir bra her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...