Gå til innhold

Hvilke CD'er??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-07-27 19:23, Lucky$ skrev:

Jeg skal kjøpe meg en LITE-ON CDRW 40X12X48X ATAPI Retail til 528kr. Hva slags cd'er bør jeg kjøpe til denne brenneren for å oppnå 40x hastighet??

På forhånd takk for eventuelle svar.

Jeg har lite-on 24x og bruker noname plater fra spindel, funker helt greit. Koster bare 241 kr for 100 stk 80min hos komplett. Disse støtter offisielt 32x, men greier kanskje 40x ? Du kan jo prøve, er ihvertfall ikke vits i å kjøpe for dyre plater om du brenner mye.

Lenke til kommentar

Kjøp Verbatim 40x.. Dem er en av de få som lover den hastigheten de annonserer med.

Andre som Mmore, Smartbuy og Prostore er for så vidt bra CDer men de holder ikke hva de lover hastighetsmessig.

Verste jeg har prøvd er Smartbuy 32x spindel(25CDer) de klarer bare 16x!!

Jeg har selv NEC 40x/10x/40x CD-brenner..

Ivan Drago: Har aldri vært borti CDer som brenner raskere enn det de skal klare, det er som regel alltid motsatt. Altså tregere...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-27 20:54, Clintern skrev:

Verste jeg har prøvd er Smartbuy 32x spindel(25CDer) de klarer bare 16x!!

Jeg kjøpte 50stk Smartbuy 32x 50pk på spindel og de funker 100% utmerket! Brennes på 32x aldri en fucka cd!

Jeg har ellers kjøpt Sony 24x med cover på Obs! og de fungerer fint å brenne på 32x og TDK 16x som fungerer helt fint å brenne på 32x!

Sony 24x cd'ne er de beste jeg har hatt + at det er smart med cover så du har orden på cd'ne dine!

Lenke til kommentar

Nå er det ikke bare platene som bestemmer hvilken hastigehet en kommer opp på! Har f.eks vært borti 24X brennere som ikke klarer mer enn 20X uansett hvilke plaeter enn prøver med! Det er speisielt AOpen jeg har sett har dette problemet, men det er vel et fåtall som har det merket!(håper jeg)

Men uansett syns jeg Verbatim er det beste cd merket. Men de koster en del, så hvis du brenner mye og ting som ikke er så viktig, så er det like greit å bruke billigere plater slik som f.eks noname-plater eller Smartbye osv... Og om du får 32X eller 40X så har det vel ikke mye så si heller? Men vil som sagt anbefalle Verbatim dersom su skal brenne ting som er "viktig"

/steinih :smile:

Lenke til kommentar

Jeg har lite-on 24x og bruker noname plater fra spindel, funker helt greit. Koster bare 241 kr for 100 stk 80min hos komplett. Disse støtter offisielt 32x, men greier kanskje 40x ? Du kan jo prøve, er ihvertfall ikke vits i å kjøpe for dyre plater om du brenner mye.

man brenner ikke noe seriøst data på noname cd'r! Slike cd'er tåler ingenting. har kjøpt en 100stk spindel med noname og måtte kaste en del pga at øverste laget på cd'ene flakner av :smile:

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte 50stk Smartbuy 32x 50pk på spindel og de funker 100% utmerket! Brennes på 32x aldri en fucka cd!

Jeg har ellers kjøpt Sony 24x med cover på Obs! og de fungerer fint å brenne på 32x og TDK 16x som fungerer helt fint å brenne på 32x!

Sony 24x cd'ne er de beste jeg har hatt + at det er smart med cover så du har orden på cd'ne dine!

Støtter dette, pleier også å kjøpe de smartbuy cd'ene og har brent dem fint på 4x, 24, og 32x (tre forskjellige brennere)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...