Gå til innhold

6800NU, GT eller ULTRA? - 0kr, 1300kr eller 2500kr

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt et "Leadtek 6800 NU" kort til "behandling" og det er da i stykker. Kan få et likt kort tilbale, et GT, eller et Ultra.

Greia er:

Jeg betalte 2500kr for mitt nåværende kort, som nå koster 1700kr. Databutikken mener jeg må betale mellomlegget mellom 1700 og prisen på et nytt kort. (Skjønner dem jo egentlig, men er likevel frustrerende. ;) )

GT koster nå 3000kr - Jeg må betale 1300kr

Ultra 4500kr - Jeg kan betale 2500kr

2500kr er litt dyrt syns jeg - alt i alt 5000kr for et Ultra kort.

1300kr har jeg alltids råd til, da har jeg betalt 3800kr for et GT kort.

HVa syns dere egentlig? Har ikke så veldig god råd, men er det endel forskjell på NU og GT? Er tross alt 128MBRAM mer og DD3 ram og ikke DDR... Får ikke bestemt meg, hva mener dere?

EDIT: Ups, skjermkortkategori er fin ting... Tenkte ikke på det da jeg skulle ha deres Point Of View. :wee:

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvorfor skal du absolutt ha 6800gt eller ultra?

du kan få et kort til samme pris/billigere enn ultra som yter bedre.

Fordi han fikk tilbud om et 6800GT med 1300kr mellomlegg, eller 6800Ultra med 2300kr mellomlegg.

Edit: Hvilken butikk er dette? Hvis kortet blei ødelagt under garanti tiden og de ikke har samme kort på lager skal de gi deg et nytt kort med samme spesifikasjoner uten noen form for mellomlegg.

Endret av BKB
Lenke til kommentar
Edit: Hvilken butikk er dette? Hvis kortet blei ødelagt under garanti tiden og de ikke har samme kort på lager skal de gi deg et nytt kort med samme spesifikasjoner uten noen form for mellomlegg.

Kortet ble ødelagt etter 6mnd. Jeg kan bare vente til de får kortet på lager, noe jeg uansett må pga de ikke har annet enn ultra på lager atm. Siden de får inn GT samtidig som NU (som jeg har / hadde) så lurer jeg på å ta det kortet. Beholder jeg det jeg har koster det meg null og niks, men fra NU - GT koster 1300kr. Da har jeg betalt alt i alt 3800kr for GT kortet, men jeg lurer på om det er verdt det... :hmm:

Eller om jeg skal vente i 3 år til og så kjøpe meg et nytt et...? Blir uansett minimum 2-3 år til nytt kort og lurer på om det hadde vært kjekt med et GT i mellomtiden da.

Lenke til kommentar

Kan du ikke heller bare ta til takke med ett nytt 6800NU? Det hadde jeg gjort, er greit å kunne spare litt penger og av og til ;).

Er du ekstra heldig kan du låse opp pipelines og vertex shaders, og + litt ekstra klokking når man Ultra hastighet.

Men det er jo opp til deg, selvsagt.

Lenke til kommentar
Er du ekstra heldig kan du låse opp pipelines og vertex shaders, og + litt ekstra klokking når man Ultra hastighet.

Kortet jeg hadde kunne klokkes over 100Mhz på mine og 100Mhz på Core + åpne alle pipelines og vertex. Men ultra hastigheter ble det nok ikke, mangler 256MB GDDR3 RAM. Er bare DDR på NU vettu...

EDIT: :innocent:

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

Kortet jeg hadde kunne klokkes over 100Mhz på mine og 100Mhz på Core + åpne alle pipelines og vertex. Men ultra hastigheter ble det nok ikke, mangler 256MB GDDR3 RAM. Er bare DDR på NU vettu...

EDIT: :innocent:

Det samme gjelder meg. Får 150MHz mer på minne, 75MHz mer på core.

Scorer 12 000 i 3DMark03. Får også lik fps som 6800GT i de aller aller fleste spill. Så da har vel ikke 256MB DDR3 noe å si, såfremt man spiller i høyere enn 1600x1200 ;)

Lenke til kommentar

dersom du ikke får redusert mellomlegget så gå får samem som du har, 3800 er veldig dyrt for et 6800gt kort. det finnes 6800gt kort der ute til under 3k.

mene, det med å kreve mellomlegg for å gå til hakket bedre kort fordi de ikke har din model på lager, mener jeg er feil da du har krav på tilsvarende eller bedre kort på garantien (vanligvis i alle fall).

så jeg hadde snakka litt mer med webshoppen din (i en høflig tone, det har mye å si) og hørt om du kunne fått et annet tilsvarende kort, f.eks fra ati, uten mellomlegg. hva kortet ditt koster nå har ingenting å si, det er ytelsen det går på ikke pris

Lenke til kommentar

Altså, jeg kan få samme kort som jeg hadde fra før av, men de har det ikke på lager så jeg må vente til de får det inn. Var ubekreftet at de skulle få det i går, noe de ikke gjorde og jeg har allerde vært uten skikkelig skjermkort i 2 uker snart.

De sa noe om LE versjonen av kortet, men jeg takket da pent nei. Vil nemlig ha Leadtek (de har uansett ikke tilbudt meg noe annet) fordi kjøleløsningene deres er som regel veldig stillegående.

Status på korta:

NU - Ikke på lager

GT - Ikke på lager, får inn samtidig som NU

Ultra - På lager, men altfor dyrt for meg

da fikk jeg ett tilsvarende nyprisen på gamlekortet da det var nytt

Dette bryr de seg ikke om her... De mener de skal gå utifra prisen på kortet slik den er nå, noe som gjør at jeg "taper" 700-800kr uansett hvilket kort jeg skal gå for eller om jeg lar det bli med det jeg har.

Jeg trodde jeg kunne få GT for 500kr pga 2500kr (prisen på kortet mitt for 6 mnd siden) + 500kr = 3000kr som deres GT koster.

Men de vil ha 1800kr (prisen på mitt kort idag) + 1300kr = 3000kr.

Uansett må jeg vente til de får noe på lager.... :cry:

EDIT: Sjekket lagerstatus hos dem idag, og der står det "På vei" ! Kanskje det ikke blir så lenge til? :dribble:

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

jeg hadde ikke godtatt det med prisinga. sjekk hva det står om garantien på sidene deres og gjør alt du kan for å få tilsvarende eller bedre kort uten kostnad.

og om det ikke går, velg samme som ble ødelagt, da tjener de ikke noe på deg.

Lenke til kommentar

Dem kan ikke si at "du får bare halv garanti forde kortet er brukt".... Kortet er egentlig verdt den prisen du betalte. Om dem ikke kan levere deg det du har betalt for så har du rett til å heve kjøpet.

Jeg hadde hagglet litt for å få et 7800GTX kort med muligens litt mer mellom legg.

Eneste grunnen til å de tilbyr deg det nest beste er at det er vanskligere å selge :)

Lenke til kommentar

Egentlig så har de ikke tulbudt meg noenting. Det var jeg som spurte de om det gikk an. De mente at jeg ikke hadde noe krav på det, fordi de skulle sende tilbake et tilsvarende kort...

// Sjeket databutikkens sider nå, og igår stod det "på vei" på begge kortene. Idag står det at NU kommer idag og at GT kommer den tyvende. Om de får inn NU kortet mitt idag, og det tar ytterligere to uker før de får inn GT så er valget klart for meg: Jeg tar kortet jeg hadde fra før av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...