Frugy Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 (endret) Hei Da jeg kjørte NOD32 "Deep Scan" i dag kom dette viruset/spyware programmet opp: Win32/Adware.UCmore Programmet ligger i D: "volume information/restore". NOD32 kunne ikke slette det eller sette det karantene. Jeg har også prøvd å kjøre mange forkjellige antivirus og antispyware programmer: Norton antivirus Trend Micro MS antispyware Ad-Aware Spybot HijackThis BitDefender CwSchredder ++ Ingen av disse som engang har funnet viruset eller spyware programmet. "D:" er min filharddisk og er ikke aktuelt å formatere den. Jeg kan heller ikke se noen merkelige programmer som kjører. Eneste merkelige som har skjedd siste månedene er en del pop-up sider etter søking av en liten fil til et program Håper noen kan hjelpe meg. Edit: Problemet er løst og dritten er blitt slettet. Alt som var nødvendig å gjøre var å slette filene som lå i restore-mappen Endret 6. juli 2005 av Frugy Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Kan du poste hijackthisloggen din her? Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Dette er jo noe som har sneket seg inn i et gjenopprettingspunkt - og disse er ofte ikke tilgjengelige for antivirusprogrammene. Du må gå inn i Kontrollpanel/System/Systemgjenoppretting og slette gamle gjenopprettingspunkter. (Hm, mulig du gjør dette ved å høyreklikke på d-disken og velge diskopprydding, ikke sikker, bruker ikke Systemgjenoppretting selv.) Sletter du gamle punkter, mister du vel muligheten til å tilbakestille inntil du har opprettet et nytt punkt. Men et gammelt punkt med virus i er uansett ikke noe du vil ha lyst til å bruke. Lenke til kommentar
Frugy Skrevet 6. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2005 (endret) Det var det som var problemet ja Måtte slette filene og mappen manuelt. Merkelig at NOD32 ikke klarte å ta rotta på den filen. Jeg hadde ingen problemer med det Men det som er enda mer merkelig er at viruset/spywaren la seg i en gjenopprettingspunkt på min filharddisk. System restore har aldri vært brukt på min PC. Det er det første jeg slår av etter en installasjon av Windows. Det var ikke få andre filer jeg fant i restore mappen heller, den var faktisk ganske full av gamle filer. Totalt var det ca 1 GB med filer som var i et restorepunkt. Og som jeg sa har jeg jo aldri brukt system restore. Og når man slår av system restore står det jo at gamle restore punkter blir slettet. Kan ikke gjøre annet enn å spørre hvordan dette har skjedd... Men, dritten er borte for godt og jeg er fornøyd med det Takk for hjelpen! Endret 6. juli 2005 av Frugy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå