zarz Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Blir vel sikkert mer og mer slutt på billigere ringepriser nå da Det er jo chess som presser prisene først.. Lenke til kommentar
doeverli Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Nei det har jeg heller ikke påstått Det var bare et innspill som jeg hadde hørt, som ikke får NetCom akkurat i et bedre lys enn det allerede er i. Hardware feilen de hadde for en liten stund tilbake er jo bare toppen av kaka for min del, selv om jeg helt klart veit at det samme kunne skjedd telenor. Nå veit jeg ikke hvordan Telenor har backupløsninger kontra NetCom... så der kan jeg ikke uttale meg Løsningen til Telenor består av en sentral server samt flere svitsjer som er geografisk spredt. I en vanlig driftssituasjon fordeles samtalene via svitsjene slik at samtaler på vestlandet rutes til svitsjen i Bergen samtaler på østlandet rutes til Oslo osv. Dersom f.eks svitsjen i bergen feiler rutes samtalene fra vestlandet til oslo svitsjen og vice versa. for kundene vil dette bety at tjenesten fungerer som normalt Den sentrale serveren er redundant og består av en aktiv og en stand by side slik at stand by siden tar over dersom den aktive siden feiler pga ovenevnte sikkerhet er sannsybligheten for at hele tjenesten går ned minimal Lenke til kommentar
Term2 Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Alle vet at Telenor tilbyr best dekning, og sånn kommer det til å fortsette. Som nevnt tidligere, NetCom kjøper telenor sine eldre sendere. Blir Tele 2 Champion på meg hvis kjøpet går gjennom, og NetCom blir det nettet som kundene blir tildelt. Har hatt Chess i 2 år, og storfornøyd med å ha Telenor dekning, men akk.... _THX_ Er fullestendig enig at NETCOM nettet er håpløst.. Håper ikke chess kutter ut TELENOR nettet. I så fall mister de mange kunder. TELE 2 CHAMPION ab. er jo et godt alternativ siden det er like billig som chess knockout Denne diskusjonen om hvem som har best dekning, viser hvor dyktig markedsavdeling Telenor har. Telenor har gitt oss inntrykk av at de har best dekning. Sanheten er at Telenor og NetCom har marginal dekningsforskjell. Her må man som kunde velge operatør ut i fra egen ferdsel. I et område kan Telenor ha bedre dekning, i et annet kan NetCom ha bedre dekning. Vedrørende UMTS dekning (som har blitt nevnt her tidligere), så har NetCom overlegen dekning. Dette kommer av at NetCom satte strengere krav til seg selv for å få tak i en lisens i anbudsrunden. Fra en som vet Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Til deg som "veit": Følger du med litt, og leser rundt, hadde du sikkert lest en test av nettopp UMTS-dekningen i Norge. Testen viste at det var like god dekning i begge nettene. Og om du absolutt ville ha en vinner, så var det faktisk Telenor sitt nett som var mest stabilt! Jeg stoler mer på denne testen enn en som kaller seg selv "en som veit", men som tydeligvis ikke veit så mye likevel! Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Er det ikke lettere å sammenlikne dekningskartene for området der akkurat DU ferdes? Telenor dekningskart Netcoms dekningskart Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Er det ikke lettere å sammenlikne dekningskartene for området der akkurat DU ferdes? Telenor dekningskart Netcoms dekningskart Hvis man ser på de to dekningskartene du peker til her så ser jeg mer hvitt (ingen dekning) hos Netcom! Ikke det at det nødvendigvis betyr at dette kartet viser det reelle dekningsnivået, for det er jo mye som kan påvirke mobilsignalene i praksis! Uansett så ville jeg fulgt Crazysteps sitt råd, sjekk dekningen der du ferdes! Lenke til kommentar
rag-fo Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Dette salget av Chess til Telia Sonera, er nok ikke helt på plass enda. Her vil nok Telia se under og løfte på hver en stein..... http://www.dn.no/forsiden/IT_Telekom/article562195.ece Lenke til kommentar
magio Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Var det ikke slik at Telenor fikk 800 mill i året fra Chess for diverse ting, hvis Netcom nå får disse så kommer vel kanskje masse til å bli brukt på bedre dekning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå