_THX_ Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Har erfaring fra mobilbransjen. Derfor har jeg grunnlag for å påstå det ja. Har solgt abonnement både med telenor og netcom dekning. og har god innsikt i flere mobilselskaper, mer enn det kan jeg ikke si Lenke til kommentar
Freesbee Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 (endret) Har erfaring fra mobilbransjen. Derfor har jeg grunnlag for å påstå det ja. Har solgt abonnement både med telenor og netcom dekning. og har god innsikt i flere mobilselskaper, mer enn det kan jeg ikke si Kan ikke gjøre annet enn å le meg skakk av slike påstander om at NetCom kjøper Telenors gamle sendere:!: :!: :!: :!: Endret 8. juli 2005 av Freesbee Lenke til kommentar
Freesbee Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 (endret) Trenger ingen kilder for det, er bare å bruke hodet. Eller tror du virkelig at Siemens bygger om gamle Ericsson sendere for å bruke i nettet til NetCom? Edit: Hvis teorien din hadde stemt så måtte vel NetCom ha ventet til UMTS senderene til Telenor var utslitt før de kunne begynne å bygge ett nytt nett? Samme med GSM nettet, NetCom kunne vel ikke hatt nettet klart i 1993 hvis man måtte vente på gamle sendere fra Telenor. Endret 8. juli 2005 av Freesbee Lenke til kommentar
_THX_ Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Det er snakk om i nyere tid. Dette med gamle sendere har jeg blitt informert om fra gode kilder. men men, jeg skal ikke påstå det selv. bare utfra informasjon jeg selv har fått. Mye mulig du har rett Men dekningen til NetCom veit alle at er dårligere enn Telenor sin... det trenger man ikke være nørd for å skjønne. Det veit t.o.m. den dummeste karen i gata også mvh _THX_ Lenke til kommentar
genser Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Men dekningen til NetCom veit alle at er dårligere enn Telenor sin... det trenger man ikke være nørd for å skjønne. Det veit t.o.m. den dummeste karen i gata også På GSM har Telenor en smule bedre landsdekkende dekning ja, alt i alt. Men det er likevel mange steder Netcom har bedre dekning enn Telenor, og omvendt. Selv kommer jeg aldri til å bytte vekk fra operatører som benytter NetComs nett, av den enkle grunn at på hytten min er det bare NetCom-dekning og ikke Telenor. Husker jeg ikke helt feil er vel også NetCom klart best på UMTS-dekning. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Netcom har nå kjøpt opp Chess. Lenke til kommentar
Freesbee Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Det er snakk om i nyere tid. Dette med gamle sendere har jeg blitt informert om fra gode kilder. men men, jeg skal ikke påstå det selv. bare utfra informasjon jeg selv har fått. Mye mulig du har rett Men dekningen til NetCom veit alle at er dårligere enn Telenor sin... det trenger man ikke være nørd for å skjønne. Det veit t.o.m. den dummeste karen i gata også mvh _THX_ Dekning er en annen sak, og der skal ikke jeg krangle. Men dekningen til NetCom er ikke dårligere fordi man kjøper gamle Ericsson sendere fra Telenor.... Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Teoretisk sett mener jeg å tro at Telenor har best dekning, men i praksis tror jeg at de fleste opplever mindre forskjell. For min del er det Telenor som er best der jeg oppholder meg mesteparten av året, mens for flere venner og bekjente er Netcom overlegen der de pleier å oppholde seg. Hadde jeg hatt Chess og blitt flyttet over til Netcom-dekning så ville jeg nok ha skiftet til noen som gir meg Telenor-dekning, siden nettopp grunnen for at jeg gikk bort fra Netcom var pga dekningen deres som jeg opplevde som underlegen Telenor der jeg ferdes. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Det er vell ikke uten grunn at telenor ble tvunget til å trekke "vi har best dfekning"-reklamene sine av forbrukerombudet? De kunne nemlig ikke bevise at de hadde vesentlig beddre dekning enn netcom. Lenke til kommentar
_THX_ Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Det er snakk om i nyere tid. Dette med gamle sendere har jeg blitt informert om fra gode kilder. men men, jeg skal ikke påstå det selv. bare utfra informasjon jeg selv har fått. Mye mulig du har rett Men dekningen til NetCom veit alle at er dårligere enn Telenor sin... det trenger man ikke være nørd for å skjønne. Det veit t.o.m. den dummeste karen i gata også mvh _THX_ Dekning er en annen sak, og der skal ikke jeg krangle. Men dekningen til NetCom er ikke dårligere fordi man kjøper gamle Ericsson sendere fra Telenor.... Nei det har jeg heller ikke påstått Det var bare et innspill som jeg hadde hørt, som ikke får NetCom akkurat i et bedre lys enn det allerede er i. Hardware feilen de hadde for en liten stund tilbake er jo bare toppen av kaka for min del, selv om jeg helt klart veit at det samme kunne skjedd telenor. Nå veit jeg ikke hvordan Telenor har backupløsninger kontra NetCom... så der kan jeg ikke uttale meg Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Det er vell ikke uten grunn at telenor ble tvunget til å trekke "vi har best dfekning"-reklamene sine av forbrukerombudet? De kunne nemlig ikke bevise at de hadde vesentlig beddre dekning enn netcom. Det blir vel mer snakk om markedsførings-juss, da det er særdeles harde kriterier for å kunne hevde noe såpass bastant i en reklame. For bruker du ordet " best " så må du ha meget håndfaste bevis på at du faktisk er det. Og det tror jeg det er veldig vanskelig for Telenor å bevise, da det nok kan måles og sammenlignes med Netcom på veldig mange måter, og at Telenor nok ikke nødvendigvis vil vinne hver eneste sammenligning. Jeg tror personlig at Telenor har bedre dekning hvis du f.eks. drar på sjøen eller i mer grisgrendte strøk, men at det er marginal forskjell da Netcom også har bedre dekning enn Telenor mange steder. Har selv hatt Netcom i mange år, og med vekslende erfaring. Som sagt så tror jeg det er marginal forskjell mellom Telenor og Netcom sin dekningskvalitet, i favør av Telenor. Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Telenor har nok marginalt bedre dekning ja. Men noen steder har NC bedre dekning enn Telenor og motsatt, slik det er hevdet tidligere.. En av årsakene til at TnM har bedre dekning er vel pga større trafikk i nettet ettersom de har flere som bruker nettet. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Det er vell ikke uten grunn at telenor ble tvunget til å trekke "vi har best dfekning"-reklamene sine av forbrukerombudet? De kunne nemlig ikke bevise at de hadde vesentlig beddre dekning enn netcom. Det blir vel mer snakk om markedsførings-juss, da det er særdeles harde kriterier for å kunne hevde noe såpass bastant i en reklame. For bruker du ordet " best " så må du ha meget håndfaste bevis på at du faktisk er det. Og det tror jeg det er veldig vanskelig for Telenor å bevise, da det nok kan måles og sammenlignes med Netcom på veldig mange måter, og at Telenor nok ikke nødvendigvis vil vinne hver eneste sammenligning. Jeg tror personlig at Telenor har bedre dekning hvis du f.eks. drar på sjøen eller i mer grisgrendte strøk, men at det er marginal forskjell da Netcom også har bedre dekning enn Telenor mange steder. Har selv hatt Netcom i mange år, og med vekslende erfaring. Som sagt så tror jeg det er marginal forskjell mellom Telenor og Netcom sin dekningskvalitet, i favør av Telenor. Telenor måtte trekke denne markedsføringen da det kunne oppfattes som at telenor har bedre dekning OVERALT. I snitt har de nok marginalt bedre dekning, men ellers har de lokale forhold mest å si. Hjemme hos meg er Telenor ørlite bedre, mens på hytta er Netcom overlegen. Lenke til kommentar
prisbevist Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 ... Ser ut som Chess kunder får oppleve Telia filosofi allerede nå... http://www.aftenposten.no/nyheter/okonomi/article1077145.ece .. dårlig unnskyldning for ikke å gjøre som andre syns nå jeg... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 (endret) ... Ser ut som Chess kunder får oppleve Telia filosofi allerede nå... http://www.aftenposten.no/nyheter/okonomi/article1077145.ece .. dårlig unnskyldning for ikke å gjøre som andre syns nå jeg... Altså. Dette ble gjort FØR oppkjøpet var bestemt. Altså var det Chess selv som bestemte dette uten innblanding fra TeliaSonera. Det her er Chess selv som er grådige, ingen andre. EDIT: Bare for å ta det med dekning. Her i oslo er det feks ganske umulig å få ringt på ullevål stadion rett etter en fotballkamp med netcom. Kapasiteten er ikke god nok. Men med telenor går det helt fint. Men på hytta mi på en øy utenfor arendal er netcom klart best på dekning. Så det varierer Endret 11. juli 2005 av Alastor Lenke til kommentar
zarz Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Hva tror dere vil skje med systemet om at man kan velge mellom TELENOR- og NETCOM nettet slik som det er i dag? Lenke til kommentar
zarz Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Alle vet at Telenor tilbyr best dekning, og sånn kommer det til å fortsette. Som nevnt tidligere, NetCom kjøper telenor sine eldre sendere. Blir Tele 2 Champion på meg hvis kjøpet går gjennom, og NetCom blir det nettet som kundene blir tildelt. Har hatt Chess i 2 år, og storfornøyd med å ha Telenor dekning, men akk.... _THX_ Er fullestendig enig at NETCOM nettet er håpløst.. Håper ikke chess kutter ut TELENOR nettet. I så fall mister de mange kunder. TELE 2 CHAMPION ab. er jo et godt alternativ siden det er like billig som chess knockout Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Jeg skjønner ikke all denne klagingen over at Chess kommer til å kutte ut Telenor-dekning. Jeg ser for meg at Telenor-dekningen kommer til å forbli som den er, mens de som velger NetCom-dekning får bedre abonnementsvilkår. Kanskje det blir slik at knock-out kun har Netcom-dekning mens dyrere abonnementer har valgfri dekning. Hva vet jeg. Jeg mener bare at man ikke bør ta sorgene på forskudd. Det er sikkert lenge før endringer trer i kraft. I byer burde det være rivende likegyldig hvilken dekning man har... Det er litt verre med de som bor i utkanten av sivilisasjonen. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Jeg skjønner ikke all denne klagingen over at Chess kommer til å kutte ut Telenor-dekning. Jeg ser for meg at Telenor-dekningen kommer til å forbli som den er, mens de som velger NetCom-dekning får bedre abonnementsvilkår. Kanskje det blir slik at knock-out kun har Netcom-dekning mens dyrere abonnementer har valgfri dekning. Hva vet jeg. Jeg mener bare at man ikke bør ta sorgene på forskudd. Det er sikkert lenge før endringer trer i kraft. Tror heller at alle nye kunder kun vil kunne få Netcom-dekning men at de ikke vil legge om for nåværende kunder som allerede har Telenor-dekning! Alt blir vel spekulasjoner, den som lever får se hva det blir til.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå