Magnum p.i. Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 høres ut som verden har gått under for enkelte.... Ja skulle nesten tro det var Malcolm Glazer som hadde tatt over sjappa. Hilsen fornøyd Netcom kunde Lenke til kommentar
Retroboy Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Er man ute etter stabilitet og dekning så finnes det bare et par alternativer i norge (muligens bare et!) de siste året har vis akkurat det. Man kan bytte i hytt og pine men til syvende og sist så er det et par aktører som går av med seieren. For de fleste (ja om ikke alle) ender opp hos de to store uansett, har dere ikke fått dette med dere ennå. Lure på hvem som er neste operatør under øksen!! retro... Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Er man ute etter stabilitet og dekning så finnes det bare et par alternativer i norge (muligens bare et!) de siste året har vis akkurat det. Man kan bytte i hytt og pine men til syvende og sist så er det et par aktører som går av med seieren. For de fleste (ja om ikke alle) ender opp hos de to store uansett, har dere ikke fått dette med dere ennå. Lure på hvem som er neste operatør under øksen!! retro... Mens de små aktørene er der kun for å presse prisene ned mener du? Jo, det kan kanskje virke litt sånn . Med en gang de store aktørenes priser blir for høye blir interessen for å starte en ny distributør større. Så forsvinner de små aktørene brutalt igjen når prisene er tilbake Lenke til kommentar
Retroboy Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Eksakt!! Har ingenting imot at man presser priser, men jeg har til gode å se at jeg har hatt noen gode av all hoppingen og skiftingen av aktører jeg har gjort de siste årene. Det eneste jeg har fått er utsabilt og uforutseende pris og kvalitet, så jeg har kommet til den konklusjonen at kvalitet og ikke minst stabilitet teller mye. mye mer en pris og har nå valgt akkurat det!! Orker bare ikke å bytte til en annen opperatør som bare er interessert i å gjøre seg såpass interessant at de kan bli kjøpt opp av en av de store, ja får dere tror vel ikke at de er der for å gjøre vår hverdag så ufattelig mye bedre!!?? nope de er der for å tjene penger akkurat som alle andre!! retro... Lenke til kommentar
doeverli Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 helt riktig. de fleste små operatørene er kun på markedet med vanvittige lave priser for å få inn mest mulig kunder på kortest mulig tid for senere å selge seg til en større operatør. De fleste personene som står bak disse selskapene er folk som har solgt et annet lavpris selskap ut, for så å starte på samme regla igjen (flere av disse har en fortid i telenor mobil) Og ja, chess/sense vil bli stående som et eget selskap i framtiden men i netcom sitt nett, prisen vil ikke stige men prispresset vi stagnere da telenor og telia sonera kontrollerer nesten hele det norske markedet i dag En som vet Lenke til kommentar
Mobilguiden666 Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 helt riktig. de fleste små operatørene er kun på markedet med vanvittige lave priser for å få inn mest mulig kunder på kortest mulig tid for senere å selge seg til en større operatør. De fleste personene som står bak disse selskapene er folk som har solgt et annet lavpris selskap ut, for så å starte på samme regla igjen (flere av disse har en fortid i telenor mobil) Og ja, chess/sense vil bli stående som et eget selskap i framtiden men i netcom sitt nett, prisen vil ikke stige men prispresset vi stagnere da telenor og telia sonera kontrollerer nesten hele det norske markedet i dag En som vet en som vet?? haha Lenke til kommentar
doeverli Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 helt riktig. de fleste små operatørene er kun på markedet med vanvittige lave priser for å få inn mest mulig kunder på kortest mulig tid for senere å selge seg til en større operatør. De fleste personene som står bak disse selskapene er folk som har solgt et annet lavpris selskap ut, for så å starte på samme regla igjen (flere av disse har en fortid i telenor mobil) Og ja, chess/sense vil bli stående som et eget selskap i framtiden men i netcom sitt nett, prisen vil ikke stige men prispresset vi stagnere da telenor og telia sonera kontrollerer nesten hele det norske markedet i dag En som vet en som vet?? haha hva er galt i denne da?? Når jeg ser dine tidligere innlegg i denne tråden er vi jo faktisk ganske enige Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Hvorfor kan du kalle deg en som "vet"? Lenke til kommentar
Grubleren Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Det var no voldsomt til synsing. Her er de harde fakta: Slik avtalen er tegnet, gir den TeliaSonera full innsikt i Chess. Men det må presiseres at det ikke tegnet noen avtale enda. 1. TeliaSonera har undertegnet en såkalt Term Sheet Agreement med gyldighet frem til begynnelsen av august. 2. Før det skal TeliaSonera gjennomføre en due diligence. 3. Telia skal så betale 11,15 kroner pr. aksje i Vollvik Gruppen, 10,5 kroner når kjøpet gjøres og 0,65 kroner etter 365 dager. Alt dette er forutsatt at alt er som det skal i selskapet. Så man må krysse fingrene en stund til. Og så var det konkurransetilsynet da.... En salgssum på 1.8 mrd er før eventuelle fradag for kortsiktig og langsiktig gjeld. Ved siste årsskifte hadde Vollvik Gruppen følgende hovedaksjonærer: Idar Vollvik 28,4 prosent Chess Holding 17,2 prosent Goldman Sachs 10,8 prosent Deutsche Bank 6,2 prosent Clearstream Banking 6,2 prosent Orkla 4,3 prosent Chess Holding eies av Idar Vollvik med 51 prosent og Svein Johnsen med 49 prosent. Uten noen fradrag gir dette Vollvik 630 mill. Så det er et stykke fram mot 1 mrd. Og for dem som lurer vil kunder selvfølgelig bli flyttet til NetCom sitt nett. Grubleren Lenke til kommentar
doeverli Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Hvorfor kan du kalle deg en som "vet"? jeg er i bransjen og har vært der lenge. Må jo selvfølgelig presisere at salget ikke er gått igjennom ennå, men går det gjennom som sansynligheten er stor for, blir det som jeg skrev Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Har ingenting imot at man presser priser, men jeg har til gode å se at jeg har hatt noen gode av all hoppingen og skiftingen av aktører jeg har gjort de siste årene. Det eneste jeg har fått er utsabilt og uforutseende pris og kvalitet, så jeg har kommet til den konklusjonen at kvalitet og ikke minst stabilitet teller mye. mye mer en pris og har nå valgt akkurat det!! Helt enig - jeg har faktisk hatt samme nummer og leverandør (NetCom) siden de begynte i Norge for 10+ år siden. Opprettet i sin tid abonnementet i yr glede over at det endelig kom et alternativ til Telenor Kunne sikkert spart et par hundrelapper i året opp gjennom årene, men ihvertfall inntil for et par år siden så måtte man jo samtidig skifte nummer, og det var ikke spesielt interessant. Og nå så står mobilutgiftene for så lite av totalutgiftene mine at noen hundrelapper i året strengt tatt ikke monner i den store sammenhengen. Lenke til kommentar
Shhhh Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Hvorfor kan du kalle deg en som "vet"? jeg er i bransjen og har vært der lenge. Må jo selvfølgelig presisere at salget ikke er gått igjennom ennå, men går det gjennom som sansynligheten er stor for, blir det som jeg skrev Hvilken bransje? Økonom? Er ALLE småselskapene så kyniske at de venter til de blir store nok for så å bli oppkjøpt? ------- Chess-gründer Idar Vollvik lover lavere priser etter salget av Chess Lenke til kommentar
JC81 Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Jeg flytter til en annen operatør hvis jeg mister Telenordekningen, noe det virker som blir resultatet av saken her... Lenke til kommentar
_THX_ Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Det er nå Telenor burde ha kommet inn med et høyere bud, om ikke allerede Telia Sonera har fått enerett på Chess oppkjøpet. Lenge leve Telenor sitt nett Alle vet at Telenor tilbyr best dekning, og sånn kommer det til å fortsette. Som nevnt tidligere, NetCom kjøper telenor sine eldre sendere. Blir Tele 2 Champion på meg hvis kjøpet går gjennom, og NetCom blir det nettet som kundene blir tildelt. Har hatt Chess i 2 år, og storfornøyd med å ha Telenor dekning, men akk.... _THX_ Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Vollvik Gruppen/Chess har fått ny hovedeier! Vollvik Gruppen/Chess har i dag fått inn et bud fra Telia Sonera i Sverige, mer en 90 % av aksjonærene har akseptert budet. Administerende direktør og grûnder Idar Vollvik, vil fortsette som direktør i selskapet også videre fremover. Chess skal fortsette som før, og vi vil nå få enda bedre innkjøpsvilkår, noe som igjen betyr lavere priser for våre kunder. Beste hilsen Chess Idar Vollvik Lenke til kommentar
magio Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Vollvik kommer til å fortsette som direktør i Chess frem til nyåret skriver Bergens Tidende Lenke til kommentar
Freesbee Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Alle vet at Telenor tilbyr best dekning, og sånn kommer det til å fortsette. Som nevnt tidligere, NetCom kjøper telenor sine eldre sendere. Herregud, en som slenger slike påstander høres ut som en har innsikt i mobilbransjen Lenke til kommentar
Captaincaos Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Herregud, en som slenger slike påstander høres ut som en har innsikt i mobilbransjen Første del av det han skriver er korrekt. Jeg ferdes mye langs kysten og i Nordsjøen. På endel av plattformene i Nordsjøen har TNM antenner,men NetCom har ingen. Signalene på disse antennene har en rekkevidde på 30-40 km. Gjett hvem som har best dekning? ChessKing blir nok byttet ut med Tele2 Champion for min del.. Lenke til kommentar
Freesbee Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Herregud, en som slenger slike påstander høres ut som en har innsikt i mobilbransjen Første del av det han skriver er korrekt. Jeg ferdes mye langs kysten og i Nordsjøen. På endel av plattformene i Nordsjøen har TNM antenner,men NetCom har ingen. Signalene på disse antennene har en rekkevidde på 30-40 km. Gjett hvem som har best dekning? ChessKing blir nok byttet ut med Tele2 Champion for min del.. Nå var det ikke første delen jeg tenkte på, Quotet litt for mye der, men den siste delen med at NetCom kjøper gamle sendere fra Telenor. Lurer på hvor folk tar ting fra... Lenke til kommentar
JC81 Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Pratet akkurat med Chess Kundeservice. Ble ikke særlig klokere (men hadde heller ingen forhåpninger om det heller..). "På nåværende tidspunkt så er det ingen endringer i abonnementsstatus og dekning, men jeg kan ikke si hva som vil skje om et halvt år" var svaret fra kundebehandleren. Man får jo skriftlig varsel hvis det blir endringer her, så inntil videre så holder jeg videre med mitt Chess King abonnement Blir det endring i dekning så blir det vel Tele2 som får meg som kunde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå