Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm etter Windows oppstartbilde

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg kjøpte ny PC fra MPX i mars og har Asus A8N HK med støtte for SLI, Club3D Nvidia Geforce 6600 GT, Hitatchi 250 GB HD, NEC DVD-brenner og leser.

Problemet er at PCen på tilfeldig måte har gitt meg svart skjerm mens jeg har streamet video, sett på film med WMP eller spilt spill og NO SIGNAL står da på skjermen mens PCen surrer og går.

I det siste så begynte problemet å bli verre ved at når jeg bootet opp PCen så endte den opp med å gi meg svart skjerm etter Windows loading bildet, rett før brukeridentiteten skulle vises. PCen surrer fortsatt og alle vifter fungerer normalt (har sjekket). Musemarkøren vises faktisk på skjermen og jeg får ikke noe NO SIGNAL, men skjermen er altså sort. Men så noen timer senere var alt i orden. Men helt siden søndag har det samme problemet oppstått og det har vært helt umulig å komme inn på PCen i det hele tatt (unntatt i sikkerhetsmodus) siden da.

Nyeste NVIDIA skjermkortdrivere ble lagt inn før dette skjedde. Jeg mistenker at skjermkortet har gått fyken, men det er jo litt rart siden PCen er helt ny, må jo ha vært defekt fra starten av siden det har funket ålreit for det meste. Hva sier dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du forsøkt og starte i sikker modus?

Dersom det går fint i sikkermodus har du sannsynligvis et driver problem.

Dersom det ikke gjør det noe bedre, så forsøk med et annet skjermkort,

eventuellt sett ditt skjermkort i en annen pc og prøv.

Sjekk også at kortet er satt ordentlig på plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...