qtip Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Jeg er rimelig fersk på videokamera, har aldri hatt det tidligere. Mitt behov er hobbybruk inne/ute, filme i ferier, guttungen etc. Jeg har sett noen kameraer bl.a på Elkjøp fra 2500,- og oppover. Hadde tenkt en maksris på ca. 3000,- for kamera. Jeg har en bærbar med firewire inngang og dvd-brenner. Hvilket kamera, merke, type bør jeg se nærmere på? Noen som har erfarninger/kommentarer på denne... Noen som har erfaringer/kommentarer på denne... eller denne... Hva bør jeg legge vekt på når det gjelder funksjoner etc? Følger det som regel med firewire kabel, eller må denne kjøpes separat? Noen som vet ca. pris? Kan man f.eks bruke DRDivx eller annet program for å konvertere til andre formater, f.eks divx, de filmene man tar? Rookie Lenke til kommentar
qtip Skrevet 6. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2005 Dårlig med svar og hjelp her gitt...... Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 (endret) Du kan ikkje rekne med å få svar innan fire og ein halv time midt på dagen på ein kvardag. Eg kan ikkje hjelpe deg i høve til kamera, men eg vil tru at liknande spørsmål har vorte spurt fleire gonger før, om ikkje med hensyn til akkurat dei modellane du har sett på. Prøv å søk i forumet, eventuelt på Google etter testar. Det pleier ikkje følge med firewire-kabel, men det kan kjøpast for 86kr + frakt på xd.no. Kjenner ikkje til Dr. DivX, men om det er eit konverteringsprogram, so kan ein konvertere filmane til divX etter å ha overført dei til PC. For å gjer det treng du eit redigeringsprogram. For tips om dette, sjå denne tråden. Endret 6. juli 2005 av incanus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå