Gå til innhold

Signal forsterker til TV ut.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-07-27 18:57, MoNoXiDe skrev:

Noen som vet om det er mulig å kjøpe signal forsterker til TV ut på grafikk kort ?? Har nemlig 10 m kabel fra PC til TV, og har store problemer med signalet.

Se tidligere post :

Høres mer ut som en HW evt SW feil. Tviler på at det er kabelen som er problemet ut ifra hva du beskriver. Har du prøvd å plassere PC'en ikke så langt unna TV'en og bruke de originale kortere kablene da?

Har selv ca 15m tynn coax kabler til et GF2MX kort og det funker helt fint.

Lenke til kommentar

Jeg bruker et eldre ATI-kort med tv-utgang. Bruker selv 10 meter kabel og det fungerer perfekt. Mulig det blir litt bedre kvalitet med kortere kabel, men det er jeg ikke sikker på. Brukt det på en såpass stor TV som 32" widescreen, og kvaliteten blir som regel meget bra.

Har prøvd det samme (med 10 meter kabel) på to forskjellige pcer med rimelige Gainward MX2 og MX4 kort, og det har også fungert veldig bra.

Etter det jeg kan forstå stemmer det ikke med det folk sier at over 10 meter fungerer ikke tv-ut funksjonen etc. Bildet blir nok bedre med en 3 meter kabel enn med en 20 meter kabel, men skal nok komme OK bilde etc med 20 meter.

Prøv med kortere kabel, prøv å bruk ditt skjermkort på en anne pc (og koble til med s-video ledning etc). Hvis ikke noe av dette fungerer tror jeg det er noe feil med hardwaren din. Ikke så veldig mye annet du kan gjøre (går ut ifra du har prøvd TV-tool )

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-27 21:39, Nuffern skrev:

Quote:

Den 2002-07-27 20:17, LarsC skrev:

Hmm, jeg har kjørt 10m S-Video-kabel fra mitt Gf3Ti200 og det virket utmerket.

Tror du virkelig det svaret hjalp mye?? Mai gådd..

Nei, kanskje ikke i denne tråden. Leste du den som det ble linket til?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...