ArchW Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Hei Har lenge hatt lyst å lære meg PHP men de web guidene jeg har funnet har tutorials for forskjellige funksjoner og ikke begynnelse til slutt guider. De bøkene jeg har sett virker utrolig utdatert. Noen av dere som vet om gode guider som går fra begynnelse til slutt evt en god PHP bok? Mulig jeg er blind men kunne ikke finne noe spesielt i sticky. På forhånd takk! Lenke til kommentar
TrashMaster Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Sjekk denne bokomtalen hos Sindrem.com: http://www.sindrem.com/php/books.php. Ellers kan php.net være et greit oppslagsverk! Lenke til kommentar
ArchW Skrevet 6. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2005 Takker for hurtig svar! Boken 'Webprogrammering i PHP' virker jo som ett godt sted å begynne ifølge han som eier nettstedet. Mulig jeg tar feil, men av erfaring i andre språk føler jeg at bøker/guides er best på engelsk, der du får lært de ordentlige uttrykkene og funksjonene på det språket det er ment for. Da har du også større rom for hjelp da du ikke er avhenging av at den du henvender deg til kan forklare med norske uttrykk. Er vel neppe noe større problem uansett, men føler at programmering uansett språk burde foregå på engelsk. Noen som har erfaring fra bøkene 'Core PHP Programming' og 'PHP4 Bible'? Lenke til kommentar
sparks Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 dra til feks nordli, og les og finn den boka du vil ha! Lenke til kommentar
vi er lost Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 (endret) Boken Webprogrammering i PHP er faktisk ganske god. Den tar for seg det grunnleggende og gjør det lett å fortsette. Hvis du trykker linken i signaturen min den installere Apache med PHP får du opp et prøvekapittel fra boken (PDF fil) Endret 6. juli 2005 av vi er lost Lenke til kommentar
ArchW Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 Takker for svar, skal sjekke ut det kapittelet nærmere! Lenke til kommentar
Hazno Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 http://www.php.net/manual/en/getting-started.php Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå