Snorre Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 I det siste har jeg registrert en synkende kvalitet på gamer-forumet. Dette er vel spesielt rettet mot diverse utkledde "telletråder". Jeg irriterer meg over tråder som "Hvilken mus bruker du", eller "Hvilket spill, spillte du sist" og lignende. Disse trådene går for det meste bare ut på at du slenger et navn ut i luften. Som for eksempel i Hvilket spill spillte du sist tråden: World of Warcraft. Slike poster hadde vært helt ok om brukerne bare hadde skrevet litt om spillet, hva de syntes om det og lignende. Da hadde det blitt interessant å lese slike poster, til fordel for nå hvor det bare er ramset opp en masse navn. Jeg har konntaktet en moderator om en slik post, så han kunne ta dette opp med den andre internt. Denne posten hamnet i off-topic kategorien, noe jeg er glad for. Om vi kunne hatt strengere moderering av gamer-forumet hadde jeg også blitt glad. Jeg opplever at den del poster som er veldig på kanten ofte får stå som de er. Jeg kan forstå at moderatorene og administratorene sikkert har det travelt, og kanskje ikke har tid til å gå rundt å lete selv, derfor ber jeg alle de fornuftige brukerne av forumet å bruke rapporteringsknappen mer aktivt. Ikke vær redd for å bruke den. Ellers må jeg si at dere gjør en storveis innsats med dette forumet, og det er mange og flinke moderatorer. Noen er kanskje litt kjappe med å stenge noen tråder grunnet brudd på tre-ordsregelen, men dette er nå ikke noe jeg bryr meg om. Jeg er også meget glad for at tilbudet er åpent for alle oss interesserte. Med det takker jeg or meg. Hilsen Snorre Lenke til kommentar
TSP Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Må si at jeg støtter deg fullt ut, har kjennskaå til eksemplene dine og syns at folk bør bli flinkere til å begrunne sine svar. Hvorfor? Det er jo egentlig helt klart, ta for eksempel denne "Hvilken mus bruker du" -tråden. En ny bruker vil ha en skikkelig spillmus, forhåpentligvis søker han først og finner dermed noen tråder. Han velger kanskje å stikke innom akkurat den tråden. Men han må skuffet konstantere at alle har samme mening om de forskjellige musene. For de fleste skriver kanskje: Intellimouse Explorer 4 er best, kjøp den og vær glad! . En annen svarer: Min er bedre! Diamond Razorback. Det jeg mener er at alle prøver å påpeke at dems mus er best, begge kan sikkert være veldig gode, men HVORFOR er de gode? Hva gjør dem så unike for eksempel. Så er det enkelte telletråder som også nevnes her, to klare eksempler på dette er: Spill ingen liker, utenom deg.. Spill alle liker, utenom deg... Dette er en tråd om forsovet egentlig det samme på mange måter, de er bare helt omvendte i forhold til hverandre. Begge kunne sikkert vært godkjente i mitt syn (selv om jeg syns 2 nesten identiske tråder er litt teit) men da må man begrunne mer! Trådstarter har i tillegg ikke tatt seg tid til å lage en skikkelig førstepost og det merkeligste vil jeg påstå er at han ikke engang svarte på sitt eget spørsmål i førsteposten... Og bare for å dra fram et annet eksempel: Din favorittsang akkurat i dag... Dette er spør du meg, en rein, utspekulert spammetråd i den stand den er i nå. Folk sier bare hva musikk de hører på.. thats it... Jeg har kanskje selv ikke alltid vært så flink på å passe på å begrunne, og ved å skrive dette vil ikke det bety at jeg mener jeg aldri har gått i fella selv, men i de siste er jeg blitt mye mer påpasselig med dette. Jeg svarte for eksempel i en tråd for en god stund tilbake, der man skulle nevne hvilke spill man skulle kjøpe den våren. Der nevnte jeg noen spill, og la med linker til gamer.no sine produktoversikter. Det jeg egentlig skulle gjort (føler jeg) er å fortelle hvorfor jeg ville kjøpe de. Lenke til kommentar
Togo Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Helt enig med enig med du, Orresnei. Jeg har nesten sluttet å lese Diskutèr spill - Generelt, da det er en million telletråder der. Kanskje det er litt min feil, da jeg ikke deltar i de tråder som faktisk er bra og interessante, men føler de drukner litt i unødvendige telletråder. Man kunne iallefall innført regler i disse telletrådene så de faktisk hadde noe innhold. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 QUOTE (HeavenHell @ 06/07/2005 : 17:08) Helt enig med enig med du, Orresnei.Jeg har nesten sluttet å lese Diskutèr spill - Generelt, da det er en million telletråder der. Kanskje det er litt min feil, da jeg ikke deltar i de tråder som faktisk er bra og interessante, men føler de drukner litt i unødvendige telletråder.Man kunne iallefall innført regler i disse telletrådene så de faktisk hadde noe innhold. Har gjort det samme egentlig, er en god del telletråder der. Hadde nå folk bare begrunnet hvorfor i disse trådene, hadde de plutselig blitt mye mer nyttige og interessante og de kunne avansert på næringskjeden fra en telletråd til en god diskusjonstråd. Og heavenhell, man kan gjerne poste i disse "telletrådene" så lenge man prøver å forbedre de! TSP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg