Gå til innhold

Liker ikke nordmenn å snakke med hverandre?


FpsStu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synest den største grunnen er at sjefene for butikken ikke har et "jobbintervju" (usikker hvordan det skrivest) vertfall det er en _god_ del som er sure men så har vi jo de som er glade og sier hei og begynner å bable i vei (noe som er hyggelig).

 

Ellers så sier jeg hei til de jeg møter..

Endret av lolminator^
Lenke til kommentar

Jeg jobber deltid i kassa på rema og merker at mange nordmenn er ektremt uhøfflige. Nesten ingen sier takk, værsågod eller hade...noen sier faktisk ikke hei en gang når de kommer til kassa, noe som jeg tar negativt.

 

Passer altid på å være høfflig. Hilser altid på f.eks en ekspeditrise, sier altid takk for hjelpen, unnskyld meg osv osv.

Lenke til kommentar

Når jeg sitter i kassen, liker jeg at folk sier hei og takk. Jeg liker det ikke hvis de er overkoselige og vil starte en samtale mens det er dritlang kø bak dem. Hvis det er rolig i butikken, synes jeg det er søtt når det er tydelig at en gammel mann er ensom og vil slå av en prat. :) Så liker jeg kunder som kommer med vittige kommentarer, men noen kommentarer går det så mye av at jeg blir gal:

 

"Så du sitter her og venter på meg du da.." (når det ikke er noen i kassen min)

"Storhandel i dag!" (skal kjøpe noe for 20 kr)

"Kanskje unødvendig å spørre deg om dette, men.." (og jeg klarer ALLTID å svare på det spørsmålet de tror jeg er for dum til å kunne svare på bare fordi jeg er jente. GRR!)

 

Men ellers liker jeg å snakke med folk. Gjerne hvis jeg venter på nattbussen og noen fremmede slår seg ned og slår av en prat. Blir ofte veldig morsomme samtaler ut av det. :)

Lenke til kommentar

Er enig. jobber på cafe, og står en del i kassa.

 

noen kaster omtrent pengene på meg og gauler påtår. mens andre er hyggelig og slenger i en "hei" og "takk" jeg trenger faktisk ikke mer enn det. Er køen lang må det jo gå effektivt!

 

men det er bestandig morro med folk som skal være vittig og kommer med så og si ganske tørre vitser/kommentarer.

 

har tilbragt en del tid i tyrkia, der slåss omtrent de butikkansatte om å få ekspidere deg, snakker i et sett og skal vite alt om deg. noen vil til og med hjelpe til når du skal kle av og på deg :ermm: noe som skremmer oss nordmenn veldig, siden vi er som regel vant med å slåss selv for å få oppmerksomheten til de som jobber i butikken.

Lenke til kommentar

kan vedde på at det bare er deg det skjer med i tyrkia (tviler på at de ville ha tilbydd meg hjelp med å ta av meg klær iallefall :tease:

 

Forøvrig, klarer meg med minst mulig snakk. Jeg er høffelig og sikker takk, unnskyld meg og alt det derre, men noe utenom det blir for mye...:p (gjelder begge veier)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...