franksun Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Hei. I MSN 7.0 så er det støtte for en slik "personlig melding" er det mulig å utnytte denne funksjonen i GAIM? Har søkt på google og lett etter plugin men finner ikke noe. Noen andre som har tips? Lenke til kommentar
ratix Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Forklar hva denne "personlig melding"-funksjonen gjør. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 (endret) Forklar hva denne "personlig melding"-funksjonen gjør. Edit: Ser det var en noe dårlig forklaring jeg hadde her isted. Det viser seg at det er overraskende vanskelig å forklare dette. Har også bare sett dette systemet i bruk én gang. Personlig melding er en funksjon i en av Microsofts senere revisjoner av MSN. Den gir brukerne muligheten til å ha en ekstra egenskap ved kontoen utover navn, som kan inneholde alt det dillet fjortisser pleier å plassere i navnet sitt. I stedet for at en bruker har kun et navn, har han også en personlig melding som vises på den diskret måte i Microsofts egen klient. Endret 6. juli 2005 av gspr Lenke til kommentar
Zirkey Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Jeg tror det skal være en sånn funksjon i msn plus. Er desverre ikke 100% sikker. Rett meg hvis det er galt. Msn plus kan lastes ned herifra: msn plus! nedlasting, norsk. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Jeg tror det skal være en sånn funksjon i msn plus. Er desverre ikke 100% sikker. Rett meg hvis det er galt. Msn plus kan lastes ned herifra: msn plus! nedlasting, norsk. Kremt. Man får ikke MSN Plus til Linux. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Ehm, poenget er å kunne skrive eigne namn på dei ein har i kontaktlista? Det kan jo gjerast i GAIM... Lenke til kommentar
wil Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 nei objorkum det er ikke slik trådstarter mener. gspr hadde en god forklaring på hva personlig melding var. for min del liker jeg ikke denne funksjonen. liker best at folk har et Clean nick, helst bare et ord eller navn. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 I "personlig melding" kan man skrive svada som lagres separat fra navnet, og som vises på en diskret måte i Microsofts MSN-klient. Huh??? Ehm, poenget er å kunne skrive eigne namn på dei ein har i kontaktlista? Det kan jo gjerast i GAIM... Åja, var det det han skrev? nei objorkum det er ikke slik trådstarter mener. gspr hadde en god forklaring på hva personlig melding var. Ehhh... søren. Nei. Forklaringen til gspr er kanskje god for de som vet hva det er. Men for oss andre (i hvertfall meg) så er det umulig å tolke hva som menes.. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 (endret) OK. Mitt namn: «Odin». Me later som om eg er ein fjortiss for å betre kunne forklare bruksområde. Javel...Jeg hetr "Odin"...Jeg synst det er utrolig kult å si hva jeg driver med...Alle vil jo vite at jeg er glad for at det er sommerferie...Derfor har jeg "~~(#) Odin (L) (L) (k)~~ SOMMERFERIE! Herlig! :D (#)" som msn-nick... Men med denne hendige nye msn7 saken (ååå, microsoft er så innovativt og herlig ) som gjør at jeg kan skrive denne hendinge informasjonen en egen plass!!!! Oi, eg bør skrive med små bokstavar ja! dette er kjempekult. jeg har nå en plass jeg kan fortelle alle hvor kult sommerferie er. dødsfett! nå er msn-nicket mitt bare "odin", og all den andre informasjonen kommer i grått vedsidn av nicket! er altså separering av nick og "quote of the day" (på en måte) Hum. Var det enklere å forstå no? Det er ikkje særleg nyttig meiner altså eg, men er herlig at folk kutter ned på msn-namna sine på grunn av det! Så slepp eg sjå den unødvendige infoen... Redigert: Når det er sagt så har eg jo sjølvsagt satt eige namn på folka på lista mi allereie; så lange namn er ikkje noko problem. Endret 6. juli 2005 av Velmont Lenke til kommentar
ratix Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Forklar hva denne "personlig melding"-funksjonen gjør. Edit: Ser det var en noe dårlig forklaring jeg hadde her isted. Det viser seg at det er overraskende vanskelig å forklare dette. Har også bare sett dette systemet i bruk én gang. Personlig melding er en funksjon i en av Microsofts senere revisjoner av MSN. Den gir brukerne muligheten til å ha en ekstra egenskap ved kontoen utover navn, som kan inneholde alt det dillet fjortisser pleier å plassere i navnet sitt. I stedet for at en bruker har kun et navn, har han også en personlig melding som vises på den diskret måte i Microsofts egen klient. Så dette er slutten på 150bytes lange nick som forklarer hva man gjorde igår? Isåfall synes jeg at bare «MSN Messenger» bør ha denne funksjonen (og de som vil ha støtte for noe så irriterende kan bruke windows). Lenke til kommentar
ratix Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 OK. Mitt namn: «Odin». Me later som om eg er ein fjortiss for å betre kunne forklare bruksområde. Javel...Jeg hetr "Odin"...Jeg synst det er utrolig kult å si hva jeg driver med...Alle vil jo vite at jeg er glad for at det er sommerferie...Derfor har jeg "~~(#) Odin (L) (L) (k)~~ SOMMERFERIE! Herlig! :D (#)" som msn-nick... Men med denne hendige nye msn7 saken (ååå, microsoft er så innovativt og herlig ) som gjør at jeg kan skrive denne hendinge informasjonen en egen plass!!!! Oi, eg bør skrive med små bokstavar ja! dette er kjempekult. jeg har nå en plass jeg kan fortelle alle hvor kult sommerferie er. dødsfett! nå er msn-nicket mitt bare "odin", og all den andre informasjonen kommer i grått vedsidn av nicket! er altså separering av nick og "quote of the day" (på en måte) Hum. Var det enklere å forstå no? Det er ikkje særleg nyttig meiner altså eg, men er herlig at folk kutter ned på msn-namna sine på grunn av det! Så slepp eg sjå den unødvendige infoen... Redigert: Når det er sagt så har eg jo sjølvsagt satt eige namn på folka på lista mi allereie; så lange namn er ikkje noko problem. Jeg har 63 kontakter på msn/jabber kontaktlista mi, 5 av dem har ikke et et alias satt. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Hvis Gaim noensinne innfører denne PM-muligheten, håper jeg den innfører muligheten til å blokke den også. Samme gjelder winks og andre features MS pusher 13 år gamle jenter fulle av. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Hvis Gaim noensinne innfører denne PM-muligheten, håper jeg den innfører muligheten til å blokke den også. Samme gjelder winks og andre features MS pusher 13 år gamle jenter fulle av. Nå synes jeg du er stygg med jentene. 13 år gamle gutter bruker disse jalla funksjonene for hva de er verdt de også! Tilfeldig eksempel: "Kåre bækk frøm danmarrk! :D;)(L) D vr fet!!!111oneone Djursmrlnd r qlt" Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Er eit helvette å få dei til å slutte med uvanen og. Har prøvd forgjeves med vetlesøstro mi, men det gjekk dårleg. (ho vart faktisk mobba på skulen fordi ho ikkje hadde eit 14'is nick) Lenke til kommentar
wil Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 seriøst? mobba for ikke å ha fjortisnick? jaja. jeg trodde det var omvendt jeg. at de som hadde fjortisnick ble mobba Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 (endret) seriøst? mobba for ikke å ha fjortisnick? jaja. jeg trodde det var omvendt jeg. at de som hadde fjortisnick ble mobba Hehe :!: Er det ikke sånn at det er lettere å leve i uvisset som gruppe, eller noe slikt? Endret 7. juli 2005 av suprsid Lenke til kommentar
wil Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 vet ikke helt jeg. når jeg holder på med msn så har jeg alltid et plain nick uten noe dill dall. et kort navn. noen ganger hender det at jeg har på Winamp plugin samtidig og da kommer jo sangen som jeg spiller da, men ikke noe mer enn det. jaja hvis folk skal begynne å bli mobba for at man ikke har fjortisnick på MSN så må de bare mobbe meg for det altså. jeg bryr meg lite. Lenke til kommentar
ratix Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 noen ganger hender det at jeg har på Winamp plugin samtidig og da kommer jo sangen som jeg spiller da, men ikke noe mer enn det. Du har gått for langt. Huff, gå og skam deg. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Alle som bruker MSN har gått for langt. Gaim er jo bedre enn best! Lenke til kommentar
zyp Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 ho vart faktisk mobba på skulen fordi ho ikkje hadde eit 14'is nick Minner meg om da jeg ble mobba for ikke å «skrive på dialekt» når alle andre gjorde det. Angående denne nye funksjonen så synes ikke jeg den hørtes så dum ut. Man får skilt navn og fjas fra hverandre, og da kan man ha et valg for ikke å vise fjas. På denne måten slipper man å kaste bort tid på å sette alias på folk. Selv har jeg over hundre kontakter som har hopet seg opp på msn, som jeg omtrent ikke prater med likevel. Jeg orker ikke kaste bort tid på å sette alias på dem eller slette dem, og det er alltids kjekt å ha dem liggende, i fall man vil kontakte noen. Ulempen er jo den at det ikke er bare bare å finne frem til dem man skal kontakte, noe denne nye funksjonen forhåpentligvis kan hjelpe litt på. Slik jeg forstår det så er det allerede slik at nick vises, mens muligheten til å vise fjas mangler. Dere kritiserer trådstarter for at han vil se fjas. Personlig har jeg ikke noe i mot dette, for når det kommer så blir det uansett valgfritt. Jeg og dere andre som ikke er blandt sære mennesker som trådstarter kommer ikke til å aktivere det likevel, på den måten blir alle glade. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå