howzer Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 "Jeg synes de fleste høyretilhengere er ganske trangsynte" Her ser vi jo hvor lite trangsynt du er... "Også på grunn av at Høyre driver en slik politikk som kommer til gode hos de med mye penger f.eks." Det kommer alle som tjener sine egne penger til gode. Ja, det kommer samfunnet til gode fordi det blir flere arbeidsplasser og økt økonomisk aktivitet. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Begge to tenker jeg. Bullshit.Ingen av partiene har noen gang hatt programfestet "væpnet revolusjon". Ja, begrepet har blitt brukt, og blir brukt. Men det betyr ikke statskupp om det er det du tror. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 (endret) feil Endret 8. juli 2005 av Manuel Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 (endret) Nei takk til et blærete høyresamfunn. Partiet Høyre er ikke det eneste partiet på den såkalte høyresiden. I grunn er ligger de i sentrum, som et sosialdemokratisk og EU-vennlig parti. Også på grunn av at Høyre driver en slik politikk som kommer til gode hos de med mye penger f.eks. Det kan se ut til at Høyre ønsker at sterke markedsaktører skal få lov til å diktere lovværket og innskrenke friheten til folk flest siden de er så hyppe på å støtte EU, og dermed EU sin folkefiendtlige åndsverkslov. Endret 8. juli 2005 av Manuel Lenke til kommentar
-mAdz- Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 (endret) Her ser vi jo hvor lite trangsynt du er...Nei, nei. Du snakker som om du var på en annen planet. For det første: Ikke rediger innleggene mine på den måten! Jeg synes de fleste høyretilhengere er ganske trangsynte, på grunn av at de bare ser _noe_ av det gode Høyre gjør og ikke ser alt det som ikke er like godt. Snakker om noen da..Greit? Ikke de fleste, beklager... Men høyrepolitikken går jo for å være veldig konservativ og jeg mener at den høyrepolitikken som drives nå for tiden ikke er til gode for oss.. "Også på grunn av at Høyre driver en slik politikk som kommer til gode hos de med mye penger f.eks." Det kommer alle som tjener sine egne penger til gode. Ja, det kommer samfunnet til gode fordi det blir flere arbeidsplasser og økt økonomisk aktivitet. Beklager at jeg formulerte det litt rart... Det jeg mente var at høyrepolitikken kommer veldig til gode for de med _veldig_ mye penger og ikke så veldig til de med ikke så mye penger. Finnes forskjellige grunner til at folk har lite penger. Flere arbeidsplasser og økt økonomisk aktivitet var det under kommusimen og. Det gikk vel ikke så bra likevel, om jeg husker riktig . Neida, det er veldig bra med flere arbeidsplasser og økt økonomisk aktivitet, men måten det skjer på er ikke alltid like bra. For å si det med én gang; jeg har ikke sagt at alt som Høyre gjør er dårlig. Men så finnes det da også saker hvor jeg mener Høyre opptrer tullete. Orker ikke å nevne flere eksempler. Det er natt. Endret 8. juli 2005 av -mAdz- Lenke til kommentar
-mAdz- Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 (endret) Partiet Høyre er ikke det eneste partiet på den såkalte høyresiden. I grunn er ligger de i sentrum, som et sosialdemokratisk og EU-vennlig parti. Nei, de er ikke de eneste. Sosialdemokratisk? Nei EU-vennlig? Ja Endret 8. juli 2005 av -mAdz- Lenke til kommentar
zilch Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Det beste for Norge nå hadde vært om RV ikke kom inn på stortinget, kriminelle fanatikere har ingenting der å gjøre Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2005 Kanskje litt ot, men er det RV eller AKP som er for bevepnet revolusjon?uansett hvilke av disse det er, burde ingen av de kommer til makten. vi vil ikke ha noe revolusjon i norge vil vi? RV har programfestet revolusjon, men det står ingenting om en væpnet revolusjon. Dog var det vel en eller annen RV mann som i sin tid uttalte at han var for væpnet revolusjon, men han talte nok ikke på vegne av partiet. OM jeg da ikke husker helt feil. Det beste for Norge nå hadde vært om RV ikke kom inn på stortinget, kriminelle fanatikere har ingenting der å gjøre RV består ikke av fanatikere. Det finnes nok noen i partiet, men det finner vi i samtlige andre partier også. Selv opplever jeg RV folk som engasjerte mennesker som vil bekjempe det de ser på som urettferdighet. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 (endret) Kanskje litt ot, men er det RV eller AKP som er for bevepnet revolusjon?uansett hvilke av disse det er, burde ingen av de kommer til makten. vi vil ikke ha noe revolusjon i norge vil vi? RV har programfestet revolusjon, men det står ingenting om en væpnet revolusjon. Dog var det vel en eller annen RV mann som i sin tid uttalte at han var for væpnet revolusjon, men han talte nok ikke på vegne av partiet. OM jeg da ikke husker helt feil. I sine spede barneår da RV fremdeles var valgfronten til AKP(ml) hadde de en løpeseddel med en tekst ala "Eneste partiet for væpna revolusjon". Men begrepet væpna revolusjon betyr som sagt ikke statskupp. Det som ligger i begrepet er at i en revolusjon er det viktig for arbeiderklassen å ta kontroll over våenmakta. Nothing more, nothing less. Angående tullinger i RV så kommer jeg egentlig kun på Tjen Folket, ei gruppe hvor samtlige untatt en er hemmlige medlemmer. Gruppa består av personer som ble kastet ut av AKP under den berømte SOS Rasisme saken. Endret 8. juli 2005 av olsen Lenke til kommentar
[Protus] Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Selvfølgelig er det verdt å stemme RV. Tror personlig det er en stor sjanse for at jeg vil stemme RV. Jeg føler meg ikke helt på nivå med SV, de gir opp prinsippene sine for fort. De er et opposisjonsparti, har ikke vært i regjering. Blir morsomt å se hva som skjer når de nå (antageligvis) må i regjering og må gi slipp på prinsippene sine. Men nå var det ikke SV vi skulle diskutere... (...) Unge og prinsippfaste. Slik begynner det for mange unge som engasjerer seg i politikken. Likevel så vil man se etter hvert som man utvikler seg, at en kanskje ikke klarer å få gjennomslag med noe av det man mener. Da står valget mellom å få litt innflytelse eller ingen innflytelse. Kanskje velger man å gi opp prinsippene til fordel for mer makt - kanskje man i tillegg klarer å spille kortene riktig slik at enden av tunellen fører ut der man begynte, som ung og prinsippfast? Jepp. Ungdomspolitikere er ofte radikale, de velger gjerne noen ytterpunkter. Dette tror jeg er fordi man i starten av sitt politiske liv er opptatt av ideologier, men etterhvert blir man mer moden av seg og finner ut at slike samfunn ideologier vil ha neppe fungerer. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Her ser vi jo hvor lite trangsynt du er...Nei, nei. Du snakker som om du var på en annen planet. For det første: Ikke rediger innleggene mine på den måten! Jeg har ikke redigert innleggene dine. Og hvis du vil ha bedre svar så får du slutte å komme med ubegrunnet svada om dine politiske motstandere. Lenke til kommentar
-mAdz- Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 (endret) Her ser vi jo hvor lite trangsynt du er...Nei, nei. Du snakker som om du var på en annen planet. For det første: Ikke rediger innleggene mine på den måten! Jeg har ikke redigert innleggene dine. Og hvis du vil ha bedre svar så får du slutte å komme med ubegrunnet svada om dine politiske motstandere. Du skjønner hva jeg mente med at du redigerte innlegget mitt! Og jeg godtar det ikke! Får så lyst til å rapportere slike tilfeller, så plis ikke gjør det mer! Ubegrunnet svada? Hva var ubegrunnet svada i det siste innlegget mitt? Hah... jeeez Endret 11. juli 2005 av -mAdz- Lenke til kommentar
McFly Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Det kommer alle som tjener sine egne penger til gode. Ja, Ikke nødvendigvis, de som tjener mindre enn snittet får det dårligere på grunn av større tilbud av arbeidskraft, mindre makt ovenfor arbeidsgiver og mindre overføringer fra det offentlige. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Det der er kun spekulasjoner fra din side, og vi har sett hvor etterrettelig du er... Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 12. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2005 Det beste for Norge nå hadde vært om RV ikke kom inn på stortinget, kriminelle fanatikere har ingenting der å gjøre Hva er det som er så fanatisk med RV velgere? Det skulle jeg likt å vite. Kjenner RV folk og de passer dårlig til den beskrivelsen.... Lenke til kommentar
paroa Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Og jeg kjenner en rv-fyr som passer mer en nok til den beskrivelsen! Han er klin gæren! Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2005 Og jeg kjenner en rv-fyr som passer mer en nok til den beskrivelsen! Han er klin gæren! Vel det samme kan jeg si om et par SP, AP, FRP, KRF, Høyre og SV velgere jeg kjenner. Men det gir ikke grunnlagt til å stemple samtlige medlemmer av et parti som fanatikere Lenke til kommentar
-mAdz- Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 (endret) Det der er kun spekulasjoner fra din side, og vi har sett hvor etterrettelig du er... Å? Så du tror det høyresamfunnet vi har idag kommer til gode for alle som tjener sine egne penger? Tror kanskje ikke du følger helt med! edit: du ser at han McFly du quota har 0 innlegg, ja? hvordan kan du vite hvor etterrettelig han er? Endret 14. juli 2005 av -mAdz- Lenke til kommentar
McFly Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 (endret) Det der er kun spekulasjoner fra din side, og vi har sett hvor etterrettelig du er... Er det bare spekulasjoner fra min side Howzer? Det er bare å sammenligne arbeidsmarkedet for lavtlønnete i NOrge, Sverige kontra USA og Hong Kong det, så ser man ganske tydelig forskjeller. Det er er rimelig klar tendens til at de fattigste får en mindre andel av nasjonalinntekten dess mer liberalistisk et land er. Noe annet som er verdt å merke seg er jo at jeg gjennom logiske resonnement begrunnet min påstand i en annen tråd. Dette ved at arbeidsmarkedet ser en sterkt utvidet tilbud på arbeidskraft, og at arbeidsgiver har mer makt ovenfor arbeidsgiver når alternativene til å ta en gitt jobb blir mindre attraktive. Howzer "taktikk" med å nekte å besvare hvert eneste argument, synes jeg går på bekostning av seriøsiteten til dette forumet. Endret 14. juli 2005 av McFly Lenke til kommentar
howzer Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 edit: du ser at han McFly du quota har 0 innlegg, ja? hvordan kan du vite hvor etterrettelig han er? Fordi han har skrevet mange innlegg, men de som skrives i denne delen av forumet kommer ikke med i telleren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå