Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ip adresser og chat.no

Anbefalte innlegg

I det siste har jeg hørt at det er mye "snusk" rundt om på chattekanalene på internett. Menn og gutter som spør unge jenter om de vil se dem runke og iværstefall møte dem et sted på ordentlig. Jeg prøvde selv en gang å kalle meg jente14,cam og det var helt sjukt hvor mange jævler som ville at jeg skulle se på dem runke og at jeg skulle strippe for dem. Jævla ekkelt. Så lurte derfor på om det er noen her som vet om disse jævlene som sitter forann pcn sin og ber småjenter om å runke for dem, blir tatt? Altså, hvis de blir kasta ut mange ganger pågrunn av samme sak, at ip adressen dems blir registert og de får problemer med tilgang til internett av ISP osv. ? Skulle likt å vite om disse horene får kjenne det skikkelig, eller er det slik i dag at de blir bare banna for dagen også kan de gå på igjen med samme prosedyre dagen etterpå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er i dag er at ingen bruker har en fast ip. (Så fremt du ikke har ekstern statisk ip, som krever ekstrabestilling), og derfor kan man skifte IP bare ved å trekke ut modemet og plugge det inn igjen.

Skal man holde noe effektivt ute må man blokke alle ip-rangene det er mulig at brukeren kobler til, og da holder man også ute uskyldige.

Lenke til kommentar

Altså tviler på at det vil bli gjort no med. Fins jo tusenvis av chattesteder hvor det her skjer. Det er vel det samme som å finne folk som laster ned piratkopier.

Så det er mange som gjør sånn som på chat.no og det kommer nye til hver dag. Så det som kan gjøres. Er at folk som deg kan anmelde saken til politiet og via dem får ISP til å spore opp vedkommende og straffe fyren. Men som sagt. Man får jo aldri tatt alle sammen

Lenke til kommentar

Nei de banner ruteren din eller noe. Jeg er en del i Quiz Show kanalen dems og ble dagsbannet (eller) i 4 dager for å være online med 4 kontoer (trodde lovlig). De banner ruteren din, modemet eller noe. Nytter ikke å få ny ip. Men de banner ikke datamaskinnavnet ditt da jeg gikk online ved et trådløst nett her i nabolaget og da kom jeg på.

edit: typo

Endret av Dieseln
Lenke til kommentar

Hmm ? Hva mener du med : ekstern statisk ip ?

Jeg husker ihvertfall at jeg tulla en del på mopedportalen.com i mine yngre dager og en av moderatorene ga beskjed til ISP (telenor) og gav dem min ip-adresse. Noen dager senere fikk vi brev i posten der det sto hva problemet var, og internettet vårt var blitt veldig redusert (blokket av ISP pågrunn av dette) og jeg måtte kontakte dem å unnskylde meg.. Litt flaut :whistle:

Men det jeg mente var at jeg hadde da en fast internett ip ? ellers kunne de jo ikke vite at det var mitt abbonement hvis jeg bytter ip hele tiden? eller er det jeg som tuller? Eller selvom vi bytter ip hele tiden så vil fortsatt den nye ipn stå på navnet til abbonementen?

Endret av Kurt P
Lenke til kommentar
Da er det snakk om at abuse-avdelingen blokkerer linja, og da kutter de internett-tilgangen din direkte fra sentralen.

ja? så de som driver på chat.no og spør unge jenter om litt av hvert ekstremt vil da kunne få et brev fra ISP og redusert internett helt til det har blitt klarhet i saken? Tror dette ville ha hjulpet en del egentlig. men det funker kanskje ikke sånn? Får de banner jo IPn din på ihvertfall chat.no, så da har de vel en IP-adresse å gå etter?

Endret av Kurt P
Lenke til kommentar
Hmm ? Hva mener du med : ekstern statisk ip ?

Jeg husker ihvertfall at jeg tulla en del på mopedportalen.com i mine yngre dager og en av moderatorene ga beskjed til ISP (telenor) og gav dem min ip-adresse. Noen dager senere fikk vi brev i posten der det sto hva problemet var, og internettet vårt var blitt veldig redusert (blokket av ISP pågrunn av dette) og jeg måtte kontakte dem å unnskylde meg.. Litt flaut :whistle:

Men det jeg mente var at jeg hadde da en fast internett ip ? ellers kunne de jo ikke vite at det var mitt abbonement hvis jeg bytter ip hele tiden? eller er det jeg som tuller? Eller selvom vi bytter ip hele tiden så vil fortsatt den nye ipn stå på navnet til abbonementen?

Det er fordi de har oversikt over hvilke brukere som har fått utdelt en IP..

Lenke til kommentar

Du syns det er sjukt?

Vi satt på skolen å var "J_snart13"

For å gjøre en lang historie kort. En fyr på 22 spurte om vi skulle gå å knulle og det sa vi ja til. Så vi bestemte møtested og tror du ikke den sjuke jævlen møtte opp å trodde han skulle få seg no?

12<22 Er noe feil vettu...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...