Betroz Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Oops da : http://www.guru3d.com/newsitem.php?id=2827 http://www.theinquirer.net/?article=24409 Tror jeg venter med å kjøpe til de har kommet med en ny BIOS jeg! Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Vet ikke om det er min eller din engelsk som er rusten, men jeg kunne ikke lese noe om hverken problemer eller planer om ny bios Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2005 Vet ikke om det er min eller din engelsk som er rusten, men jeg kunne ikke lese noe om hverken problemer eller planer om ny bios La oss si at du overklokker ditt 7800GTX kort til 470 MHz, så starter du ett spill og vips så stiger kjerna 40 Mhz mer! Så sant jeg forstod artikkelene riktig... Nei stod ikke noe om ny BIOS. Men jeg har lest noe om det ett annet sted. Lenke til kommentar
Fury Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Det er vel heller avlesnings programmene som leser av frekvensene feil, hvis JEG forstod det riktig Og at det var ikke snakk om noen tradisjonell overklokking når 3d appilkasjoner kjører, siden de sier at chipen har forskjellige kjerner som kjører på forskjellige frekvenser. "Problemet" kan bli at PR folkene bruker denne "feil avlesningen" for alt det er verdt... Lenke til kommentar
HKS Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Ser egentlig ikke problemet... G70 er en avansert arkitektur hvor hele GPU ikke kjører på samme frekvens. Problemet er at Riva Tuner ikke leser av denne frekvensen riktig.... At PR avdelingene hos noen kortprodusenter "missbruker" denne muligheten er ikke nVidia sin feil... La oss si at du overklokker ditt 7800GTX kort til 470 MHz, så starter du ett spill og vips så stiger kjerna 40 Mhz mer! Så sant jeg forstod artikkelene riktig... Ikke alt i kjernen, men deler... Ta Pentium 4 for eksempel, der kjører ALU'ene på en annen frekvens en resten av CPU. Kjører P4 på 3GHz kjører ALU'ene på det dobbelte, altså 6GHz Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 6. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2005 Jo men kan det gå utover stabiliteten når man spiller? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Jo men kan det gå utover stabiliteten når man spiller? Hvorfor skulle det går ut over stabiliteten? Brikken er designet slik fra nVidia, og at deler av brikken kjører på andre klokkefrekvenser har ingenting å si for brukeren. Det går ikke ut over noen stabilitet at ALU'ene på P4 oppererer på det dobbelte av frekvensen til resten av CPU'en Når klokkeprogrammene blir konfigurert til å lytte på rett frekvens så kommer ikke sluttbruker til å merke noen ting... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå