Gå til innhold

Andre høretelefoner enn Koss Porta Pro

Anbefalte innlegg

Noen tips? De skal brukes til en mp3-spiller, ute, til trening, på toget, osv, så store klokker er ikke et alternativ.

Jeg har nå Sennheiser PX100 og liker dem godt, men de avgir så ubeskrivelig mye lyd til omgivelsene at jeg ikke har hørt maken. Selv med Ipoden på halvt volumnivå kan hele togvogna høre hva jeg spiller. Nå trenger de ikke å lukke all lyd inne, men de færreste høretelefoner er like ille som Sennheiser PX100 når det kommer til å avgi mye lyd.

Koss Porta Pro er ikke et alternativ. Jeg liker ikke lyden i dem. Ikke Sennheiser Px200 heller. Bassen er fullstendig fraværende hos dem.

Noen som har forsøkt disse:

http://www.pcworld.no/index.cfm?fuseaction...5BC39C3A3#tekst

Eller disse:

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=17986

Andre tips?

Keyzer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvor mye penger har du egentlig tenkt til å bruke?

Inntil 1000 kroner +-.

Det er kanskje relevant å skrive hva slags musikk jeg hører på også. Alt fra gammel rock til Black Metal. Så jeg trenger noe som tar en trøkk.

Keyzer

Lenke til kommentar
Har Denon AH-D750, kjøpt på HIFI-klubben for noen år siden. Kostet i sin tid ca. 800,- og er meget fornøyd. Utrolig bra dynamikk og dybde, meget bra til en overkommelig pris.

Vet du om de har sluttet å selge andre hodetelefoner enn Sennheiser hos Hifiklubben?

Hvis ikke kan jeg stikke innom å høre på noen par. Men på nettsiden deres ser det ut som om de bare selger Sennheiser.

Hva med Grado SR60? Leser mye pent om dem, men finner ingen i Norge som selger dem.

Keyzer

Lenke til kommentar

Grado er også meget bra, men jeg synes min Denon har et åpnere lydbilde, mer dynamikk. Men her er det snakk om smak og behag. Hva HIFI-klubben nå fører vet jeg ikke, har nå bodd i utlandet i 4 år.

Lenke til kommentar

Hei

Hvis du vurderer Grado så anbefaler jeg at du sjekker ut Alessandro i steden da disse er så godt som samme høretelefonene og er lettere tilgjengelige. Hvis du ser på Alessandro MS1 så ser du at denne er helt lik Grado SR-60.

Et annet alternativ kan jo være Audio-Technica, disse selges av Audiocubes, men da må du satse på "blindkjøp" siden jeg antar at det ikke er snakk om å dra til Japan for prøvelytting :p . Uansett så har jeg kjøpt to Audio-Technica headset selv og er godt fornøyd. Og de ser jo ganske kule ut også og det er jo bra eller? ;)

Regards

SilverWolf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...