Gå til innhold

Mitt første case-mod - hjeeelp!


Anbefalte innlegg

Har ryddet inne i kabinettet mitt så det ble pent og ryddig. Nå skal jeg ha et vindu, noen vifter og masse blått lys (liker blå).

 

Jeg skal kjøpe alt hos microplex.no og funnet allerede en god del ting, men har noen spørsmål siden jeg ikke har gjort dette før.

Foreløpig tenker jeg på å kjøpe disse tingene her:

 

3 stk av runde katoder

3 stk av vifter: vifter

1 stk LED

et vindu

Etch???: Hvordan funker dette?

Jeg lurer på om jeg kan ha runde katoder sånn som jeg viste det på bildet og om jeg må ha noen griller foran dem?

 

Også er det den ETCH tingen. Er ikke sikker på at jeg forstår hva det er fornoe. Hvordan får jeg den på vinduet mitt? Står ingenting om de Etchene på microplex sine sider :nei:

post-226-1120601023_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal kanskje reise ned på ferie snart, har lyst til å bli ferdig med dette før jeg reiser ned da. Gidder ikke å bestille forskjellige ting fra forskjellige plass. Bestiller alt fra microplex, og håper jeg får alt sammen snart :) Av og til så må man ofre noen kroner formye. Skal bestille alt nå.

Endret av prostoman
Lenke til kommentar

Neida, men du trenger dem vel ikke om natta? :) Det er fint å legge til seg en vane å slå av både PCen og dermed lysa om natta..

Det går fint ann å bruke de uten grill, men det ser jo mye finere ut med grill da! Men hvorfor skal du ha blåe LEDer i vifta når du allerede har en blå rund katode? Smør på flesk kaller jeg det.. :)

Lenke til kommentar
Neida, men du trenger dem vel ikke om natta? :) Det er fint å legge til seg en vane å slå av både PCen og dermed lysa om natta..

Det går fint ann å bruke de uten grill, men det ser jo mye finere ut med grill da! Men hvorfor skal du ha blåe LEDer i vifta når du allerede har en blå rund katode? Smør på flesk kaller jeg det.. :)

Det er noe som jeg har lyst til å prøve, å ha vifter med leds og runde katoder. Jeg tror det blir finere med begge to. Det er bare noe jeg har lyst til å prøve, så kan jeg si ifra om det var noe bra.

Såklart slår jeg av PCen om natta, men jeg bare prøver å skaffe meg bildet av hvorlenge de katodene kommer til å leve :roll: og om jeg må kjøpe nye om et år?

Lenke til kommentar

Ja, ta litt bilder! :) Alltid morsomt å eksperimentere da.. Men jeg har på følelsen av at katoden vil overlyse LEDene, men jeg har jo aldri sett noe sånt før da..

Katoder leverer forresten lenge, så lenge du ikke kaster dem i bakken eller tråkker på dem eller noe sånt.. :) Og det er ikke noe ettårs her, du har dem mye lengre enn det!

Lenke til kommentar

Det eneste er at kit-ene ryker fort , greit ¨å bestille en ekstra

Hvis han har planer om å slenge det veggemellom, kjøp fler. Lar du de ligge rolig i kabinettet, skjer det ikke no. Jeg har hatt 6 stk i snart to år nå, og har alrdri sett eller hørt et snev av idikasjoner på at de ikke trives. Skjønner ikke hlet hva alle her gjør galt, så dere dreper de etter to mnd.

 

oen som har erfaring med de kalde katoder jeg tenker på å kjøpe?Kan jeg bruke dem som jeg viser det på bildet? Må jeg ha griller i tilleg da?

Det ligger en test fra overklokking.no nederst på katodesiden hos microplex. Hele testen finner du her: http://overklokking.no/art.php?artikkelid=15467

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...