elg_rein Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Hei Jeg vil lage forum funksjon for min hjemmeside, men vet ikke hvordan. Det tar mye tid å programmere fra scratch. Finnes det ferdig laget løsning som kan kjøpes eller gratis programvare? Takk elg_rein Lenke til kommentar
Gadgetman Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Har du tilgang til ei database, f.eks MySQL, og PHP scripting på serveren? I så fall er PHPBB2 enkelt og greit og gratis. (Bruker det selv) Tar omtrent 10 - 20 minutter å installere og konfigurere. :-) Lenke til kommentar
Dj Charlie Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 (endret) Hvordan installerer man det? Skal selv forsøke meg med PHPbb2 ***fjernet diverse stygge linker*** Endret 2. august 2005 av Ueland Lenke til kommentar
Gadgetman Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 (endret) Veit du at du har støtte for PHP script på serveren din? (Antar at du ikkje bruker xxx.com som server, og at det bare var et eksempel) Lag denne fila, kopier den til serveren og hent den opp i nettleseren din: (Gi den et navn som 'test.php' eller noe) <HTML> <HEAD></HEAD> <BODY> <?php echo phpversion(); ?> </BODY> </HTML> Forresten så skader det ikkje å sjekke at det ikkje er noen rettighetsproblemer på forum katalogen og underkatalogene. Sjekk gjerne også om du har en htaccess fil i rotkatalogen din og om den setter noen begrensninger. (Håper eg stava filnavnet rett) Endret 2. august 2005 av Gadgetman Lenke til kommentar
slettet Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 (endret) phpbb.no- -Den norske sida til phpBB. Les i forumet, der står nok svar på det meste (om ikkje alt) du lurar på.. Endret 2. august 2005 av nmedaas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå