Gå til innhold

Hvilke deler til ny stille spille PC - 15000Kr

Anbefalte innlegg

Jeg sitter og venter på litt skattepenger + feriepenger og vurderer å sette sammen en god PC som klarer å håndtere det siste av spill. Har bygget en god del PC'er men det har kommet mye nytt siden sist og jeg er ikke helt oppdatert så jeg trenger litt hjelp og anbefalinger. Jeg vil ha "mye maskin for minst mulig penger" for å si det sånn :)

Har ikke bestemt meg for hvor mye penger jeg vil legge i dette fordi jeg ikke vet hva jeg skal ha og hva det koster, får regne på dette etter at det kommer noen komentarer her.

Jeg er ikke noe merkeslave så om det blir Intel eller AMD, Nvidia eller ATI... spiller ingen rolle sålenge det er fornuftige komponenter med hensyn til pris og ytelse.

Trenger ikke; Keyboard, mus, skjerm, CD/DVD, kabinett eller harddisker.

Endret av Launch
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

man trenger ikke 2 skjermkort, men man har muligheten til å kjøpe et til (må være samme tror jeg) og få bedre ytelse når du har bruk for det..

Men hvis du skal ha en stille data brude du kanskje bytte ut vifta på hk med denne . kanskje en annen cpu vifte og..?

Lenke til kommentar

Har noen vannkjølings deler liggende, men må vel ha ennen CPU blokk hvis jeg nå setter fra meg denne socket A PC'n. Vet ikke helt hvordan det er med GPU men det må vel byttes det også, har et ATI radeon 9600 Pro AGP kort.

Tåler endel PC støy og det meste jeg holder på med lager lyd som overdøver, Når jeg jobber litt på PC'n derimot er det drepende å ha en skranglekasse med bråkete harddisker og vifter i.

Siden jeg tror jeg blir å bruke bare et 3Dkort så kan jeg like godt velge AGP eller er PCIE en "AGP knuser"?

Regnet litt på hvor mye jeg setter av til PC og det ble ca 15000 Kr

Lenke til kommentar

Satt bare å så litt på deler og tror kanskje dette blir bra?

Er litt usikker på disse variantene AMD har kommet med, men tror "Winchester" skulle være best?

Hovedkortet har jo veldig bra lydkort innebygget, det er jo en fordel (Tror jeg hehe :roll: )

Det ble fort 9000,- men det går bra :)

Minnet jeg har sett på valgte jeg bare pga bra timeings og kvalitetsmerke, tror PC3500 vil funke litt bedre enn PC3200?

Prosessor:

AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz OEM

- Socket 939 512KB cache "Winchester"

http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5235

Hovedkort:

MSI K8N Diamond hovedkort S939 SLI

- nForce4 SLI,6xSATA2,Creative Live!24bit

http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5279

Minne:

OCZ 1024MB Gold Series Gamer eXtreme Ed.

- PC-3500 2x512MB (2-2-2-5)@2,8V 433Mhz

http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7512

3D Kort:

Hightech Excalibur Radeon X800XL 256MB

- DVI/VGA/PCI Express ICEQ

http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5772

Endret av Launch
Lenke til kommentar

Kjøp Venice istedenfor Winchester ..

Og kanskje dette hovedkortet? vet ikke om det er bedre men har dfi selv :thumbup:

Edit: Men det er ikke vits å ha noen av de hovedkortene hvis du ikke skal ha Nvidia skjermkort..

Endret av eplee
Lenke til kommentar

Her har du et RÅTT oppsett:

Hovedkort:DFI Lanparty NF4 SLI-DR.

CPU:AMD Athlon 64 3700+ "San Diego".

Skjermkort:POV GeFORCE 7800 GTX.

Minne:OCZ 1024MB Gold Series Gamer eXtreme Ed.

CPU-Kjøler:Thermalright XP-120.

Vifte til CPU-Kjøler:Enermax 120mm,justerbar.

Pris:11844 kr.

Dette oppsettet KNUSER ditt eget oppsett og kan i tillegg overklokkes til himmels! :)

Husk at du må ha en god strømforsyning til et slikt oppsett,spesielt hvis det skal klokkes.

Edit:Hvis du synes det ble for dyrt kan du bytte til dette skjermkortet og dette hovedkortet. Prisen blir da 9499 kr.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Vil helst ikke overklokke en helt ny PC for at den skal klare å kjøre det den skal, det bør den kunne klare uten overklokking ellers varer den ikke særlig lenge.

Det er vel Socket 939, AMD 64 og PCIE som går gjenn her, men jeg er usikker enda på RAM typen, 1024MB PC3500 bør det vel være og det er vel ikke merkbart om det er PC3700 som står i, koster vel bare litt mere.

3Dkort er alltid vanskelig valg, ATI og Nvidia har begge sterke sider, men hvilken grafikk type/motor de bruker og kommer til å bruke i spill industrien vet ihvertfall ikke jeg, får velge noe som passer det de fleste produsentene bruker kanskje...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...