Gå til innhold

Noe galt med Sensor på P4 630


Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med at "Everst Home Editon" sier at min Intel Pentium 4 630 3.0ghz klokket til 3.60ghz er på litt over 100 grader, mens bios sier at den er på melloem 35-45 grader hele tiden.. Jeg har også stilt inn bios til å av slutte systemet hvis cpu temp går over 60*c.

 

Jeg har et Asus P5ND2-SLI Deluxe. jeg har ikke flashet ny bios eller lignende..

 

Så det jeg egentlig spør om er, burde jeg stole på bios eller Everst Home?

 

Takk for alle svar :thumbup:

Endret av modzona123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bios burde absolutt gi en bedre ledetråd enn andrepartsprogrammer. Her(under BIOS) kan du laste ned en nyere biosversjon og oppdatere fra xp om du ikke er helt tørr på beina mtp. oppdatering fra diskett. :) Jeg så blandt annet at Q-fan funksjonen var blitt patchet i den ene versjonen. Hvordan dette vil påvirke temperaturvisningen vet jeg ikke, men det kan være verd et forsøk å oppdatere. Ellers vil jeg råde deg til å prøve asus sitt program for temperaturvisning osv. (Synes å huske at de hadde ett eller annet.)

Endret av kjaks
Lenke til kommentar
Bios burde absolutt gi en bedre ledetråd enn andrepartsprogrammer. Her(under BIOS) kan du laste ned en nyere biosversjon og oppdatere fra xp om du ikke er helt tørr på beina mtp. oppdatering fra diskett. :) Jeg så blandt annet at Q-fan funksjonen var blitt patchet i den ene versjonen. Hvordan dette vil påvirke temperaturvisningen vet jeg ikke, men det kan være verd et forsøk å oppdatere. Ellers vil jeg råde deg til å prøve asus sitt program for temperaturvisning osv. (Synes å huske at de hadde ett eller annet.)

Asus probe? Eg har prøvd det programmet og eg syns det virka bra. Everest viser 10 grader for lite på GPU hos meg. Eg håper ikkje det er slik med dei andre temperaturane og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...