Gå til innhold

Kan ikke bruke HTML Tag. Hva er galt?

Anbefalte innlegg

Bruker Netscape Composer til å lage et forsøk på en nettside. Men da jeg skulle sette inn en HTML Tag, skrev den inn og trykket på "ok" kom feilmeldingen opp: "Premature close of Tag"

Hva betyr det da? I ordboka ble det oversatt til: For tidlig lukking av HTML Tag. Skjønte ikke mer av det. Kan noen hjelpe meg? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du gi oss koden som gav deg feilmeldinga?

Dersom du lærer deg HTML litt sjølv vil det vere langt enklare for deg sjølv å forstå og eventuellt rette opp slike feil. Typiske webside-editorar har ein tendens til å lage forferdeleg dårlig kode ;)

Om du vil, ta ein titt på HTMLdog, og i Oppslagsverk-tråden øverst i forumkategorien :)

Lenke til kommentar

<li><a href="filnavn.filtype">Visningsnavn på websiden</li></a>

Slik ser den ut. "Filnavn.filtype" og "Visningsnavn på websiden" blir selvfølgelig byttet ut, men hva er galt? Prøvde å skrive inn masse surr, som <hgbsjl<kuo/>vhrbldk, og det godtok den, så jeg kan ikke se hva som er galt her.

Skrev denne HTML Tagen av en venn. kan ha blitt en liten skrivefeil, men det tviler jeg på. Ble sjekket om den var riktig :)

Lenke til kommentar

Hva med å avslutte tagene riktig?

Hvis du begynner med en <li> skal du alltid slutte med en </li> har du et annet element innen for <li></li> (og alle andre elementer/tager) må disse avsluttes før den avsluttende tagen kommer.

Det blir altså

<li><a href="filnavn.filtype">Visningsnavn på websiden</a></li>

Lenke til kommentar

Hva fungerer ikke nå? Får du samme error?

Dette er kanskje et skudd i mørke, men jeg vil tippe at den ikke finner "sman.sis"

Er du sikker på at du har lagt denne filen i samme mappe som du har html filen i? Hvis ikke må du skrive hele pathen til filen

hvis den f.eks ligger innenfor mappen som heter "diverse" så blir det slik

<li><a href="diverse/sman.sis">Sman</a></li>

ligger diverse utenfor mappen du har html filen i så blir det et punktum foran mappenavnet (er ikke helt sikker på forskjellen på et punktum og to punktumer, så det må nok andre forklare)

slik:

<li><a href="./diverse/sman.sis">Sman</a></li>

Endret av Garreth
Lenke til kommentar

Dobbletsjekket navnet, la programmet i samme mappe som websiden, og prøvde til slutt å skrive inn hele banenavnet. Det hjalp ikke :cry:

Får bare samme feilmeldingen om og om igjen :( Har jeg fikk HTML Tagen av er på ferie også, så jeg kan ikke spørre har heller. Kan noe annet være feil? :)

Lenke til kommentar

Nei, det har nok noe med den filen og gjøre. Bare prøv med f.eks. www.vg.no i adressen så fungerer det.

Du kan jo også bruke

<li><a href="http://www.adressen-til-hjemmesiden-din.no/mappen-filen-ligger-i/sman.sis">Sman</a></li>

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...