Gå til innhold

Bestilte 7800 Gs på Komplett, forkjell?

Anbefalte innlegg

Eneste forkjellen fra modellen under (som de ikke har) som de selger på Komplett er at det her 20 mhz mer, men brikkesettet å minnet er helt likt i følge Gainwards hjemme sider så da er det bare å klokke opp den modellen under da??

Og er dette toppkortet til nvidia (ultra) eller er det som en GT modell??

Takk for alle svar

Golden Sample

ikke GS

flytter mitt gammle 754 system over på dette kortet

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Samme korta berre at GS er klokka høgare, så ja du sparar litt ved å ikkje kjøpe GS.

Toppmodelen skal være Ultra som ikkje har komme ut. GTX etter det og GT sist.

Jeg bare spør hvor du har sett at nvidia kommer med ultra versjon av 7800 serien ?

Lenke til kommentar
så det er ikke toppmodellen nei, var usikker på det, da kanselerer jeg og venter i steden.

Takk!

Jo, dette er per dags dato toppmodellen...

Hva nVidia kommer til å annonsere i fremtiden vet ingen

GS modellen har 470Mhz frekvens

"ikke" GS modellen har 430Mhz som refferansedesignet til nVidia har...

Lenke til kommentar
Samme korta berre at GS er klokka høgare, så ja du sparar litt ved å ikkje kjøpe GS.

Toppmodelen skal være Ultra som ikkje har komme ut. GTX etter det og GT sist.

Jeg bare spør hvor du har sett at nvidia kommer med ultra versjon av 7800 serien ?

det ligger en artikkel her på hw.no der det står at det kommer en ultra, en gt og en vanillia eller no.

Lenke til kommentar

Det er mange rykter om kva spesifikasjoner ATI R520 har, men så vidt eg har fått med meg har ikkje ATI iffisielt bekrefta noe som helst.

Det som er helt sikkert er at ATI har utsatt lanseringen flere ganger, det nyeste er at de lanserer i August tror eg. Ryktene sier at ATI har problemer med å produsere R520, omtrent alle kjernene blir vraka. Det virker som om ATI sliter skikkelig.

Lenke til kommentar

ATis R520-brikke og kort basert på denne vil etter alt å dømme bli lansert 26.Juli. Etter at ATi fikk de første eksemplarene av R520 tilbake fra fabrikken har de måttet bestille optimiserte og redesignede versjoner, ikke bare av det øverste metalllaget (som er den vanligste optimiseringen i såkalte "re-spins"), men også av selve silikon(?)lagene, noe som er dyrere og er en tyngre prosess.

Spekulasjonene går på at dette ble nødvendig pga at de opprinnelige designene lakk strøm, noe som førte til høyere strømforbruk og varmeutvikling (tenk Prescott-kjernen av P4), men dette vil de ha kunnet løst med redesignene.

Det er foreløpig lansert kun et kort basert på G70-brikken, men de vanlige variantene kan sikkert også dukke opp utover denne høsten i tillegg til en 7600-serie basert på G72 osv.

Klokkefrekvensen til GF7800 GTX skal offisielt være 430MHz, men flere programmer rapporterer den til å være 470MHz. Til dette svarer nVidia litt tvetydig bekreftene på at den primære frekvensen skal være 430MHz.

Asus skal ha beskrevet hele tre klokkefrekvenser for forskjellige "engines" i sitt kort på deres webside, men den bisetningen er nå forsvunnet. To av disse klokkene holdt 430MHz og den siste 470MHz. Det later til at vi i tillegg til å fjerne oss fra tradisjonelle begreper om "pixel pipelines" også vil måtte forholde oss til asynkront klokkede designelementer i fremtidige GPU-er :roll:

Som vanlig er det generelle inntrykket at det alltid er noe bedre bak hjørnet av high-end kort.. :p

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar
ATis R520-brikke og kort basert på denne vil etter alt å dømme bli lansert 26.Juli. Etter at ATi fikk de første eksemplarene av R520 tilbake fra fabrikken har de måttet bestille optimiserte og redesignede versjoner, ikke bare av det øverste metalllaget (som er den vanligste optimiseringen i såkalte "re-spins"), men også av selve silikon(?)lagene, noe som er dyrere og er en tyngre prosess.

Det var den opprinnelige datoen ja, men ifølge ATi selv og flere andre kilder (les artikler på HW.no, Xbitlabs samt flere økonomiske portaler) så er det utsatt til tidligst slutten av august...

Ifølge ATi sine egne regnskap presentert i slutten av juni regnet de sikke med å ha noen inntekter fra 90nm produkter i neste økonomiske kvartal (juli, august og september)

Etter hva jeg har hørt har de måttet re designe grunnet store problemer med yields, hvor store deler av brikken det er snakk om vet jeg ikke...

Lenke til kommentar
Raptor' date='06/07/2005 : 11:49'] Avhenger også av hvor rask R520 blir...

ja, noe som er litt fjollete fra nVidias side. de kommer uansett til å selge massevis av kort nå, siden r520 er så forsinket. de hadde tjent på å legge ut Ultra versjonen med en gang.

Lenke til kommentar
Raptor,06/07/2005 : 11:49] Avhenger også av hvor rask R520 blir...

ja, noe som er litt fjollete fra nVidias side. de kommer uansett til å selge massevis av kort nå, siden r520 er så forsinket. de hadde tjent på å legge ut Ultra versjonen med en gang.

Dette er vel uansett bare rykter. Vi får vente å se hva som kommer.. Både fra ati og nvidia.

Lenke til kommentar
As we reported, during ATI's recent financial conference call ATI noted that R520's release has been moved from "early summer" to "late summer", suggesting that the bring-up of the part hasn't gone as smoothly as they would have hoped. Digitimes is today reporting that R520 is suffering from "leaking issues". Leakage issues within a chip are typically a result of current being used even though a circuit may be disabled, which can result in lower performance than the limits of the process would indicate. R520's have been seen to be operational in a number of circumstances, including running game demonstrations at E3, and seemingly some developers are running them given that game R520 specific game patches have been appearing, suggesting that there is nothing wrong with the functional operation of the chip.

Also in line with some of the statements from ATI, Digitimes reports that ATI may release the mainstream RV530 and entry-level RV515 eahead of schedule and if this were some of them may be announced at the same time as R520. RV530 and RV515 are also expected to utilise the 90nm process, however if they are ahead of schedule it would seem as though these smaller chips may not be suffering similar issues as R520.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...