mysjkin Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Jeg har en PC koblet fast inn i stereoanlegget (den jeg skriver på nå...) Jeg kunne tenke meg å gjøre den litt enklere å bruke for resten av familien, med å kjøre en egen vt som bare viser amarok i fullskjerm (min valgte avspiller, juk el.l skulle vel være samme prinsipp) men hvordan? jeg prøvde å kjøre (som root) su <bruker> -e 'xinit /usr/bin/amarok -- :2' (Har allerede display :0 og :1 i bruk på maskinen) men det krasjer umiddelbart. Dersom jeg kutter ut /usr/bin/amarok kommer det opp en xterm som jeg så kan starte amarok fra, men det er jo litt uelegant... (Ja jeg vet at jeg kjører uten windows manager og dermed bla ikke kan flytte eller endre størrelse på vinduene, tenker på å sette -geometry slik at amarok kommer i fullskjerm når resten funker...) Noen tips om hvor jeg skal starte? M. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 If no specific client program is given on the command line, xinit will look for a file in the user's home directory called .xinitrc to run as a shell script to start up client programs. If no such file exists, xinit will use the following as a default: xterm -geometry +1+1 -n login -display :0 Så du kan legge amarok i .xinitrc. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 (endret) Jeg vet det ikke er svar på spørsmålet, men hvis du ikke har prøvd det før, ville jeg prøvd å bruke Music Player Daemon. Endret 5. juli 2005 av drange_net Lenke til kommentar
vpaulsen Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 I fedora bruker jeg gdmflexiserver (for gnome) til å starte nytt innloggingsbilde på Alt-F8. Der kan du logge inn en annen bruker eller deg selv for å kjøre amarok. Skifter tilbake med Alf-F7. Kan også havne på andre Alt-F7-12 taster Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 Takk til alle for tips! (som om jeg ikke hadde nok på tapetet til helgen i alle fall...) @drange: Nei, det var ikke svar på spørsmålet, men programmet så definitivt bra ut, kan løse et par andre problemer. @zyp: Hadde sett på den, men tenkte å gjøre det (om mulig) enklere, men kan være at det må til... M. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå