Gå til innhold

Egen X - session for medieavspiller

Anbefalte innlegg

Jeg har en PC koblet fast inn i stereoanlegget (den jeg skriver på nå...) Jeg kunne tenke meg å gjøre den litt enklere å bruke for resten av familien, med å kjøre en egen vt som bare viser amarok i fullskjerm (min valgte avspiller, juk el.l skulle vel være samme prinsipp) men hvordan?

jeg prøvde å kjøre (som root)

su <bruker> -e 'xinit /usr/bin/amarok -- :2'

(Har allerede display :0 og :1 i bruk på maskinen) men det krasjer umiddelbart. Dersom jeg kutter ut /usr/bin/amarok kommer det opp en xterm som jeg så kan starte amarok fra, men det er jo litt uelegant... (Ja jeg vet at jeg kjører uten windows manager og dermed bla ikke kan flytte eller endre størrelse på vinduene, tenker på å sette -geometry slik at amarok kommer i fullskjerm når resten funker...)

Noen tips om hvor jeg skal starte?

M.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
      If no specific client program is given on the command line, xinit will look for a file in the

user's  home  directory called .xinitrc to run as a shell script to start up client programs.

If no such file exists, xinit will use the following as a default:

xterm  -geometry  +1+1  -n  login  -display  :0

Så du kan legge amarok i .xinitrc.

Lenke til kommentar

I fedora bruker jeg gdmflexiserver (for gnome) til å starte nytt innloggingsbilde på Alt-F8. Der kan du logge inn en annen bruker eller deg selv for å kjøre amarok. Skifter tilbake med Alf-F7.

Kan også havne på andre Alt-F7-12 taster

Lenke til kommentar

Takk til alle for tips! (som om jeg ikke hadde nok på tapetet til helgen i alle fall...)

@drange: Nei, det var ikke svar på spørsmålet, men programmet så definitivt bra ut, kan løse et par andre problemer.

@zyp: Hadde sett på den, men tenkte å gjøre det (om mulig) enklere, men kan være at det må til...

M.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...