juleribba Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 tenkte meg en ny receiver nå. har fra før av en JVC 2*50 watt, som i utgangspunktet sliter litt med mine 220 watts pioneer cs 9070 høytalere ( med 12 tommer bass). tenkte derfor på å kjøpe en sorround receiver nå, også vente litt og oppgradere resten av systemet også. tenkte kanskje det var lurt med samme merke på alt, derfor har jeg sett meg ut Pioneer VSX-D514-S (5*80 W) som koster 2300 på komplett.no ( receiver ) ville da forsikre meg om at dette er et godt kjøp, eller er det noe bedre til samme pris. Og denne vil ikke ha noen problemer med høytalerene eller? er dette skikkelig watt? takk for svar Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 sorry å måtte si det men 2300kr gir deg ekstremt dårlig lyd hvis du skal kjøpe nytt Og hvis du finner no bra i den prisklassen på bruktmarkedet så er det ofte en godt brukt forsterker. For guds skyld: Spar mer penger. spar i hvertfall til det dobbelte. Da får du mye mer for penga. Den forsterkern har neppe sanne 5x80w. Dette skyldes at 80w er MAX watt. og ikke rms. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 100 watt - 8 ohm - ved 1 kHz - THD 1.0% - 2 kanal(er) ( foran ) Litt vel optimistiske målinger Lenke til kommentar
juleribba Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2005 hmmmm ok tror ikke jeg kommer til å kunne spare opp så mye mer får vel se hv det blir til da :\ Lenke til kommentar
juleribba Skrevet 6. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2005 ok har sett litt på bruktmarkeder hva med denne? qxl eller denne? qxl2 den første er det en fordel at er i vestfold der jeg bor ellers er det none andre som vet om noen gode kjøp? er genske grønn på hva det er som gir bra lyd nå om dagen takker for svar Lenke til kommentar
Dagon Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Hva med denne da? Her! Hvor kraftige høytalere vil denne f.eks klare å dra i stereo, i surround? Er den noe å satse på for et økonomisk surround-system? Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 ok har sett litt på bruktmarkeder hva med denne? qxl eller denne? qxl2 den første er det en fordel at er i vestfold der jeg bor ellers er det none andre som vet om noen gode kjøp? er genske grønn på hva det er som gir bra lyd nå om dagen takker for svar nr1: 100 W x 7 (1ch Driven, 20 Hz - 20 kHz, 0.09% THD, 6 ohm) 6 ohms forsterker + at de høyttalerne er i 8 ohm. med andre ord ikke bra. mer belastning på forsterker og høyttalere noe som kan bli ganske dyrt. nr 3 by dagon: "Skal du ha et system med syv høyttalere kan det være en ide å ikke velge de største og mest tungdrevne modellene da dette vil kreve ekstremt mye av forsterkeren" tror heller du burde spare opp litt mer penger uansett Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 jeg ville sjekket ut Yamaha reciverene hvis jeg var deg.. de har god kvalitet, ok med power og ok i pris... f.eks en Yamaha RX-v650, Yamaha RX-v750 eller kanskje en Ymaha RX-v557. skjekk også ut AVForum, her er folk som kan meget... (har selv handlet fra fyndbørsen, sverige og har ingenting å utsette på disse) Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 ok har sett litt på bruktmarkeder hva med denne? qxl eller denne? qxl2 den første er det en fordel at er i vestfold der jeg bor ellers er det none andre som vet om noen gode kjøp? er genske grønn på hva det er som gir bra lyd nå om dagen takker for svar Begge de reciverne der er møkk! Eneste løsningen for deg er å gå opp i pris.Du får dessverre ikke en god reciver for bare 2300 kr,ikke brukt en gang. Den reciveren som Dagon linker til er en bra reciver som nok vil drive høyttalerne dine på en brukbar måte selv om den ikke akkurat er noe kraftverk den heller. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 jeg regner med at denne burde drive høytalerne dine , dog den koster litt over det dobbelt av hva du vill gi , men jeg kan neste garanter at du ikke blir skuffet http://hificenter.no/shop_item.cfm?path=1,43,79&id=1217 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå