Gå til innhold

DESPERAT!! (Super Video / Composite opp mot TV ut.)

Anbefalte innlegg

Har både 1 stk MSI Gg4 Ti4400 og Abit G4 4200. Mitt problem er at skal jeg kjøre TV ut på min 100Hz Panasonic TX36 PF10 så sliter jeg..... Dvs hvis jeg kjører S-video får jeg kun grums på TVèn. Kjører jeg Composite så får jeg bilde, men bilde er ok i ca 5 sek. før det begynner å vibrere, og hele bildet faller ned 2-3 cm på skjermen hvor det igjen står ok i ca 5 sek (forskjøvet) før det dirrer igjen og spretter på plass igjen. (Håper dere forsto forklaringen.) Har en mistanke om at det kan være for lange kabler. Har PCèn i et annet rom. og har strukket 10 m med både S-Video og composite til TVèn (+Audio selvsagt.) Har prøvd NView, TV Tool v6.5 og andre programmer. Har prøvd alle offisielle Nvidia drivere fra 23.XX til 29.42. Har formatert og installert XP på nytt med siste Nvidia drivere. Føler jeg har prøvd absolutt alt. ( Holdt på i 2 uker snart. Sukk.....)La ut en tråd tidligere, og trodde jeg fikk fiksa problemet, men dengang ei.)

Håper inderlig at det finnes noen som vet, eller har opplevd noe lignende, og kan gi meg SVAR!!!

:sad: :sad: DESPERAT!!!! :sad: :sad:

Edit : Glemte bare å si at har også prøvd et GF2 MX400 ( Gainward) med samme kabler og drivere, og der funker alt som bare det... Vil det si at det kortet har en bedre (sterkere signal) TV ut ??

ASUS A7v 333 RAID

AMD Athlon 1.4GHz 266 FSB / Silent Viking/4 STK Titan Kabinett V.

512 MB DDR

WinXP Pro

2 X 40 Gb IBM HD

1 60 Gb IBM HD

2 X 80 Gb WD HD

24x10x40 Plextor

Soundblaster Live 1024!!

MSi Geforce 4 Ti4400

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: MoNoXiDe på 2002-07-27 18:27 ]</font>

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: MoNoXiDe på 2002-07-27 18:31 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: MoNoXiDe på 2002-07-27 18:35 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

og har strukket 10 m med både S-Video og composite til TVèn.

Signalet blir for svakt til å få et skikkelig bilde. Du bør ikke bruke mer en 3 meter. Det er ikke mange TV-UT kort som har sterke nokk signal, men det finnes.

Prøv med en kortere kabel så er alt fint! :smile:

MVH

Glimmer

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hadde ikke samme problem som deg, men det er viktig at innstillingene på TV'en er riktige. Jeg fikk svart/hvitt bilde på en 100hz 32" nokia tv. Men etter jeg hadde stilt inn at jeg hadde koblet til S-Video og div. så fungerte det supert.

(er dog ikke alle tv'er som har slike innstillenger)

Lenke til kommentar

1. Sjekk att du ikke kjører for høy refresh og oppløsnig før du bytter til tv utgangen, f.eks. 640x480 60 hz.

2. Skal ut dra så mye som 10 meter bør du bruke dobbelt skjermet kabel.Det er vel enklest å kjøpe 10 meter koax kabel av den typen som både har en skjerm av aluminiums folie og kobber.Sett på ett par phono plugger og vips så har du en kabel som garantert virker.

3 Sjekk også faq her : http://tvtool.info/index_e.htm

Her står det litt om kabler og tv utganger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...