Gå til innhold

Best å lære seg? Flash eller Html?

Anbefalte innlegg

Jeg har fiklet litt med html før, og det som irriterte meg var at det var vansklig å lage nye sider med EN layout som lett kunne endres.

Løsningen jeg fant var å lage header.php og footer.php

For å så include dette i hver eneste side jeg laget. Slik trengte jeg bare å endre layout på 1 side og dele den opp i header.php og footer.php. Denne løsningen var OK, men ikke 100%. Er det mulig å lage kun 1 side som man kan forholde seg til?

Har snakket litt med en kamerat som bruker flash. Virket som om dette var enklere å lage sider som hadde lik layout. Også er sidenei flash ofte litt "kulere" enn html sider. Tenker da på menyer, bilder, tekst osv som flytter seg.

Jeg kan html en del bedre enn flash, men har lyst til å lære meg en av delene bedre slik at jeg kan lage noen hjemmesider på hobby basis som er lette å oppdatere. Hjemmesider som legger ut fotoalbum og små film snutter.

Med tanke på dette hva burde jeg velge? Hva er mest framtidsrettet?

Eller blir dette som å velge mellom bmw M3 og porsche 911? Du liker enten den ene eller andre..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan komme utrolig langt hviss du kombinerer dem.

Men blir aldri særlig bra hviss du bare har en av dem.

(synes jeg da)

Velvel. Det var nå å trekke den litt langt.

Bare HTML/CSS er tilstrekkelig i massevis.

Folk har vel sine tanker om sider laget i Flash..

Lenke til kommentar

Flash sider synes jeg kan være fine, men ofte så skal de "show off", så siden blir stappfull av dill dall som hopper hit og dit, mens en irriterende låt spilles i bakgrunn.

Får vel kanskje lese mere om CSS og PHP, og lære mer om dette.

Jeg har hvertfall gått over fra tabeller til Div'er..Dette er mye bedre å jobbe med.

Er det noen fine sider der man kan få litt inspirasjon/kunnskap om PHP og CSS?

Dynamiske menyer er vel javascript som blir brukt mest?

Takker for svar.

Lenke til kommentar

Hvis _du_ syns flash er fint, så syns jeg du skal satse på det _du_ syns virker kulest..både flash og html har sine bruksomeråder, fordeler og bakdeler..

men beste er jo å kunne begge deler ja :) da stiller du jo sterkere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...